اتفاقی کم سابقه در حوزه پولی بانکی کشور

کارشناس اقتصادی معتقد است دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با رئیس صندوق بین المللی پول رویداد بزرگ و کم سابقه‌ای در این عرصه بود.

«سید عزیز آرمن» استاد دانشکده اقتصاد در خصوص دیدار «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی با رئیس صندوق بین المللی پول در واشنگتن و همچنین امکان دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع موجود ایران در این صندوق، گفت: هر خبر مثبتی در این خصوص با توجه به شرایط کنونی ما اتفاقی بزرگ، اثرگذار و آرامش بخش است. به ویژه تاثیر آن بر روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری ما در عرصه بین‌المللی و حتی بازار و کسب و کارهای داخلی که می‌تواند امیدواری زیادی را در این بخش ایجاد کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر می‌توان این دیدار را در گسترش روابط مسئولان کشورمان با مقامات و مجامع بین‌المللی بزرگ دنیا و همچنین آرام و باثبات شدن شرایط در اقتصاد ایران بسیار تاثیرگذار خواند. این رویداد کم‌سابقه را به نوعی می‌توان فتح الباب آغاز دیدارهای رسمی مسئولان بلند پایه ایران و با همتایان خود در عرصه بین‌المللی در آینده دانست.

این استاد اقتصاد به دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع موجود ایران در صندوق بین‌المللی پول اشاره کرد و گفت: هر چند این مبلغ در مقایسه با دارایی ما در خارج از کشور، مبلغ زیادی نیست، ولی اصل موضوع بسیار ارزشمند و امیدوارکننده است.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این دیدارهای مهم و تاریخی اگر استمرار داشته باشد موج مثبتی را در اقتصاد ایران به وجود خواهد آورد و زمینه ساز روابط بعدی ما در عرصه بین‌المللی خواهد بود. همچنین این دیدار افق مثبت و روشنی برای کارگزاران و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران تلقی می‌شود که با وجود نوسانات نرخ ارز و تورم، نیاز به اطمینان و آرامش بیشتری در بازار دارند.

آرمن در پایان گفت: برای تحلیل سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به واشنگتن و دیدارهای او با مقامات صندوق بین‌المللی پول باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم تا بتوانیم این اتفاق امیدبخش را به خوبی ارزیابی کنیم.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر