بورس تهران | بورس | بازار سرمایه | سرمایه گذاری

بازار سهام در آستانه تحرکات جدی‌ تر / بورس امروز چگونه خواهد بود؟

بازار سهام روز دوشنبه را هم صعودی پشت سر گذاشت؛ با این حال اما از شتاب صعود شاخص‌ها کاسته شد. این در حالی بود که حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به روز یکشنبه رشد داشت و همین موضوع، فعالان بازار را نسبت به تداوم رونق بازار دلگرم کرد. اما آیا این رشد ادامه خواهد داشت یا بازار سهام به صورت پلکانی و نه هیجانی، بهار را در مسیر صعودی سپری می‌کند؟

 بازار سهام در آستانه تحرکات جدی‌ تر / بورس امروز چگونه خواهد بود؟

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

تابلوی معاملات بازار سهام در پایان دادوستدهای روز دوشنبه به سبزی تابلوی روز یکشنبه نبود. تراز ورود پول حقیقی به سهام و حق تقدم‌ها هم با کاهش مواجه اما همچنان مثبت بود. با این حال اما حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به روز یکشنبه رشد چشمگیر و امیدوارکننده‌ای داشت. آیا این به معنای تداوم رشد بازار است؟

فعالان بازار سهام معتقدند که رونق این بازار لزوما به معنای رشد شارپی و یکسره شاخص‌ها نیست، بلکه افزایش چرخش پول در این بازار و رشد خرید و فروش سهام نشانه مهمی از رونق و پویایی بازار است.

اکنون نیز به نظر می‌رسد دست کم با توجه به نوع تحرکات روز دوشنبه، بازار در همین مسیر گام برمی‌دارد. در این میان به وضوح تمایل معامله‌گران به سهم‌های کوچک و متوسط بازار قابل مشاهده است. ضمن آنکه همچنان برخی از فعالان بازار در حال مشاهده و مطالعه سهام برای خرید و فروش قبل از آغاز فصل مجامع هستند.

پیش بینی بورس سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳

بر اساس آنچه گفته شد به نظر می‌رسد انتظار تداوم رشدهای پرشور و هیجانی از بازار سهام، چندان معقول نیست. ضمن آنکه به دلیل ارزندگی و اصلاح طولانی‌مدت بازار، مطالعه و تماشای مسیر انواع سهم‌ها بسیار بااهمیت است. در حال حاضر سهم‌های کوچک و متوسط زیادی مستعد پروژه شدن هستند و بر همین اساس فعالان بازار باید با احتیاط بیشتری به معامله بپردازند. با پایان رسمی تعطیلات و آغاز نیمه دوم فروردین، بازار سهام تحرکات جدی‌تری خواهد داشت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر