بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس

سقوط ۱۲۱۷ واحدی شاخص بورس

امروز فملی، میدکو و فولاد نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

سقوط ۱۲۱۷ واحدی شاخص بورس

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

در معاملات امروز سه‌شنبه هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۱۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۲۵۵ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۶۷۷ واحدی در رقم ۷۳۸ هزار و ۷۶۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۴۷ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۱۴۰ واحد به سطح ۱۳۶ هزار و ۸۸۲ واحد رسید.

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز فملی، میدکو و فولاد نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کنور، تاپیکو و ذوب از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، هرمز و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، کزغال و بگیلان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • صدقیه

    آن چیزی کهظرف 35 روز کاری گذشته شاخص کل در 24 روز منفی بوده و بیشتر از 5% ریزش کرده در حالی که اگر ریزتر به قضیه نگاه کنیم شرایط برای عامه سبدها این طور نیست و ربطی هم تخصص و تجربه به آن شیوه ممکن ندارد. دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد اما انفعال سازمان و بدتر آنکه تظاهر به نظارت و خوب جلوه دادن شرایط بیشتر از هر موضوع دیگری دردناک است.

    « إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا »
    منافقان را در جهنم، پست‌ترین جایگاه است و برای آنان هرگز یاری نخواهی یافت.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر