سقف کارت به کارت | بانک مرکزی | محدودیت کارت به کارت

سقف مبلغ کارت به کارت محدود شد

بر اساس دستور رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور، حداکثر مبلغ کارت به کارت برای تمام افراد بدون پرونده مالیاتی، در یک ماه یک میلیارد تومان شد.

سقف مبلغ کارت به کارت محدود شد

بانک مرکزی عموماً نهادی است که مسئولیت مدیریت و نظارت بر سیاست‌های پولی یک کشور را بر عهده دارد. وظایف بانک مرکزی شامل تعیین و اجرای سیاست پولی، نظارت بر نظام بانکی، صدور پول و مدیریت ارزش پول ملی است. علاوه بر این، بانک مرکزی همچنین ممکن است وظایف دیگری مانند نظارت بر ارتباطات مالی بین کشورها و حفظ استقرار پایداری مالی را نیز بر عهده بگیرد. عملکرد بانک مرکزی می‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیرات قابل توجهی داشته باشد و برای حفظ پایداری مالی کشور بسیار حیاتی است.

محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی به رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

در مکاتبه هادی خانی، رئیس اطلاع مالی کشور آمده است، نظر به استفاده برخی صنوف از حساب‌های نیابتی به‌ویژه از طریق خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی کشور; با نظر داشت اطلاعات دریافتی از آمار تراکنش‌های سال ۱۴۰۱ افراد فاقد پرونده مالیاتی در الگوی ۱۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به ارزش حداقل ۳۵ میلیون تومان و در اجرای تبصره (۳) ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی ارائه خدمات کارت به کارت بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در تمامی کارت‌های بانکی متصل به کد ملی اشخاص مذکور ممنوع می‌باشد.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خب چررررررا؟ چرا همش اقداماتی میکنه رییسی که مردم را هی تو محدودیت نگه داره و هی دست ها و پاهای مردم را ببنده و حرکت و فعاایت را توقف کنه. بخدا این آدم هی با افزایش قیمت که میده ما را اذیت می کند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر