وام بانکی | تسهیلات بانکی | وزیر اقتصاد

مبلغ وام های بانکی افزایش می‌یابد

وزیر اقتصاد از افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در ماه‌های آینده، خبر داد.

مبلغ وام های بانکی افزایش می‌یابد

وام بانکی به معنای درخواست و دریافت یک مبلغ پول از یک بانک است که باید در آینده با بهره یا هزینه اضافی پرداخت شود. وام بانکی ممکن است برای مصارف شخصی، تجاری یا خرید مسکن درخواست شود و شرایط و درصدهای بهره متفاوتی می‌تواند داشته باشد.

برای درخواست وام بانکی، ابتدا باید به بانک مربوطه مراجعه کنید و فرایند دریافت وام را آغاز کنید. این فرآیند شامل تکمیل فرم ها و ارائه اطلاعاتی مانند درآمد، سوابق اعتباری و تضمینات ممکن است.

در پی تأکید رییس‌جمهور بر پرداخت تسهیلات بانکی، وزیر اقتصاد از افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در ماه‌های آینده خبر داد و اعلام کرد که توان و قدرت اعتباردهی بانک‌ها افزایش می‌یابد؛ لذا توان تسهیلات‌دادن و رفع نیاز تولیدکنندگان و مردم در سال آینده در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

 سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور چندی پیش در شصت‌وسومین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق‌العاده بانک مرکزی، با تأکید بر اینکه ترازنامه‌های بانکی در امر نظارت بر عملکرد بانک‌ها ابزاری لازم، اما ناکافی است، بانک مرکزی را مکلف کرد میزان اثربخشی امهال تسهیلات بانکی از سوی بانک‌ها در تولید را بررسی و در صورت عدم تحقق اهداف مورد نظر نسبت به تجدید نظر در این زمینه اقدام کند.

در عین حال «تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال و کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان به‌ویژه متقاضیان وام ازدواج به‌عنوان اولویت‌های محوری و اصلی دولت» و «لزوم سیاستگذاری در جهت خارج کردن سرمایه‌های منجد بانک‌ها و تزریق آن به بخش تولید» از محورهای مهم سخنان رئیس جمهور در شصت و سومین اجلاسیه سالانه مجمع عمومی و فوق‌العاده بانک مرکزی بود.

همان زمان محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که مورد تأکید ریاست جمهوری است، گفت: در حالی‌که پرداخت ۱۱۲ همت تا هفتم دی ماه ۱۴۰۲ تسهیلات ازدواج مصوب شده بود تا این تاریخ بیش از حدود ۱۲۹ همت تسهیلات ازدواج پرداخت شده که حاکی از تحقق ۱۱۵ درصدی عملکرد توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲ است.

به گفته او همچنین تا هفتم دی ماه پرداخت ۳۸.۲ همت تسهیلات فرزندآوری مصوب شده بود و تا تاریخ اشاره شده بیش از ۳۵.۵ همت وام فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است که تحقق ۹۳ درصدی تکالیف فوق را نشان می‌دهد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر