بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

امروز چهارشنبه و در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران بیشترین رشد در یک ماه اخیر را ثبت کرد.

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

در معاملات امروز چهارشنبه بیستم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۴ هزار و ۵۹۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۹۶۱ واحد رسید. رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص، بیشترین نرخ رشد در یک ماه اخیر است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۶۸۳ واحدی در رقم ۷۶۳ هزار و ۲۱۱ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۶۸ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۸۲۱ واحد به سطح ۱۴۰ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز پارسان، وبملت و فملی نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کگل، کچاد و کساپا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فزر، حگهر و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، پخش و غصینو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر