بورس تهران | بورس اوراق | بازار سرمایه | بازار سهام | بورس کالا

اینفوگرافی بورس منتشر شد / چهارمین روز نزول شاخص کل رقم خورد

در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد.

اینفوگرافی بورس منتشر شد / چهارمین روز نزول شاخص کل رقم خورد

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

 

در معاملات روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۳ هزار و ۴۸۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۷۹۹ واحدی در رقم ۷۵۶ هزار و ۷۴۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۲۵ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۵۳۷ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.

بورس

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز اخابر، فملی و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل خودرو، ونیرو و ذوب از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای سرچشمه، بساما و ثپردیس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    ایهاالناس، چقدر فریاد بزنم ؟ چند بار تکرار کنم؟
    مشکل بورس ایران سوء مدیریت آن هست. سال ۹۹ دلار بوده ۲۲ هزار تومان و شاخص کل بوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. بعد از ۳ سال که دلار ۲/۵برابر شده ، بورس نه تنها پا به پای دلار رشد نکرده و ۲/۵برابر سال ۹۹ نشده بلکه حول عدد ۲ میلیون می چرخد . این نشانه ی سوء مدیریت و همچنین مخالفت با رشد و رونق بورس بوده .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر