گفتگوی تیتر کوتاه با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

احیای بی منطق وزارت بازرگانی / دولت مسئول تنظیم بازار نیست

تالارپشتی گفت: مگر قرار است وزارت بازرگانی چه کاری انجام دهد که از توان بخش خصوصی خارج است؟

احیای بی منطق وزارت بازرگانی / دولت مسئول تنظیم بازار نیست

چندی پیش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در این کمیسیون گفت: احتمالا این لایحه در هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. از شنیده ها پیداست که این لایحه بعد از اربعین حسینی در مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پیرامون این موضوع خبرنگار تیتر کوتاه گفتگویی را با عزت ‌الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ترتیب داده و نظر وی در خصوص تفکیک وزارت صمت را جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

علی-اکبر-تالارپشتی

تشکیل وزارت بازرگانی اقدامی نسنجیده

تالارپشتی در این گفتگو اظهار داشت: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی به هیچ عنوان اقدام سنجیده و ضروری نیست. در آخرین ملاقاتی که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های بخش خصوصی تاکید کردند. حال با این فرمان رهبری تشکیل وزارت بازرگانی چه توجیحی خواهد داشت؟

وی افزود: آیا دولت قصد دارد به جای انتقال تصدی گری به مردم (یعنی بخش خصوصی) یک وزارتخانه جدید تشکیل دهد؟ دولت معتقد است که به بهانه تنظیم بازار قصد احیای وزارت بازرگانی را دارد. اما نگاه مجلس این نیست. ما معتقدیم که دولت به جای تنظیم بازار باید تنظیم تولید داشته باشد. متاسفانه دولت اول مسیر را رها کرده و به انتهای این مسیر ورود کرده است. اگر ما تولید را تنظیم کنیم و دولت صرفا نظارت و هدایت خود در این زمینه را تقویت کند و در این مسیر از تمام ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند و همچنین تصدی گری خود را کم کند بازار مسیر درست را در پیش خواهد گرفت و تنظیم خواهد شد.

دولت مسئول تنظیم بازار نیست

رییس کمیسیون صنایع و معادن در ادامه عنوان کرد: بخش خصوصی (که اهلیت دارد) باید بازار را تنظیم کند و دولت نقشی در این زمینه ندارد. اینکه امروز دولت خود را موظف به تنظیم بازار می داند باور اشتباهی است. ما امروزه شاهد فعالیت اتاق های بازرگانی، اتحادیه های صنفی، اتاق تعاون، اتاق های اصناف و... در سطح کشور هستیم. نباید فراموش کرد که این فعالان اقتصادی همان مردم هستند که باید روی توانمندی های آنها حساب ویژه باز کنیم.

تالارپشتتی افزود: مگر قرار است وزارت بازرگانی چه کاری انجام دهد که از توان بخش خصوصی خارج است؟ جز اینکه هزینه گزاف زیادی از بیت المال صرف ایجاد این وزارتخانه شود چه سودی عاید مردم و دولت خواهد شد؟ در ضمن تشکیل این وزارتخانه جدید موجب بزرگتر شدن دولت خواهد شد که همین اقدام آثار سو زیادی را به همراه خواهد داشت. این در حالی است که ما باید به سمت کوچک سازی و چابک کردن دولت پیش برویم نه اینکه با دستان خودمان دولت را بزرگتر و ناکارآمد کنیم.

تشکیل وزارت بازرگانی مغایر اهداف برنامه های توسعه است

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های کلانی که ما در برنامه های مختلف توسعه پیش بینی کرده ایم باید امور به مردم واگذار شود و دولت روز به روز کوچک تر شده و فقط نقش نظارتی داشته باشد. با تشکیل وزارت بازرگانی ما دقیقا بر عکس این کار را انجام داده ایم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مردم

    منطق شما نجومی بگیران رانت خوار ندارید ..دزدان بی شرف

  • ناشناس

    لایحه تشکیل وزارت بازرگانی بسیار منطقی است وبرای کشور ضروری. بی منطق شماها هستید که در بیرون ایستادید ودستور می دهید لنگش، کن. برادر بنده 24سال در حوزه صنعت نعدن وتحارت کار کرده ام استخوان خورد کرده ام. شماها جه می دانید از کدام چالغوز آباد رانت رگفتید که اراجیف می گویید وجلوی این لایحه را نی گیرید؟؟!!!
    لعنت بر کسانی که بابی اطلاعی جوب زیان به مملکت زدند

  • ناشناس

    واقعا شما از کدوم اخور سیر می شوید که این همه کارشکنی می کنید+؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    خاک بر سر رانت خواران بی منطق که بخاطر پول وخودرو ابنهمه سنگ اندازی نی کنند

  • ناشناس

    بی متطق خودتی که هر را از نر تشخیص نمی دهی وعلت گرانی های افسار گسیخته را نمی دانی چیست. فقط دهان باز می کنید واز کارخانه داراها رانت می گیرید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها