گفت و گوی تیترکوتاه با مدیرعامل تعاونی لوسترسازان تهران:

تهیه مواد اولیه مشکل بزرگ لوسترسازان / ساخت شهرک صنعتی لوستر در آینده ای نزدیک

مدیرعامل تعاونی لوسترسازان استان تهران گفت: در تلاشیم تا سال آینده ۴۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی لوستر، جهت گردآوری تمام تولیدی‌ها در یک فضا در اختیار تعاونی قرار گیرد.

تهیه مواد اولیه مشکل بزرگ لوسترسازان  / ساخت شهرک صنعتی لوستر در آینده ای نزدیک

صنف تولید چراغ روشنایی یکی از حوزه‌های مهم در عرصه الکترونیک و نورپردازی است که به عنوان پراستفاده‌ترین و پرتوسعه‌ترین اصناف شناخته می‌شود. این صنف به تولید و توسعه انواع چراغ‌ها با هدف ارائه روشنایی مناسب مشغول است. از طرفی چند سالی است که این صنف با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کند. مشکلاتی که این روزها فعالین این صنف با آن مواجه شده‌اند، تهیه مواد اولیه و محل قرارگیری کارخانه است.

در همین راستا امیر خسرو پاک‌نژاد، مدیرعامل تعاونی لوسترسازان استان تهران در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: در حوزه تولید، لوسترسازان با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند. در بحث تهیه مواد اولیه گاهی با مشکل و چالش مواجه می‌شویم. تعاونی لوستر برای تهیه مواد اولیه از دولت با قیمت خیلی پایین و مناسب، همچنین بدون واسطه پیگیر مشکلات خوشه صنعت است تا کالایی نهایی با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد. نماینده خوشه هم از جانب تعاونی برای آموزش معرفی شده است و امورات دیگر هم در حالی پیگیری هستند.

وی ادامه داد: در راستای هم‌اندیشی، هم فکری و گردآوری تولیدی‌های لوستر در یک مجموعه، یک سالی است که به‌اتفاق هیات‌مدیره تعاونی از دولت پیگیری می‌کنیم تا زمینی برای این کار دریافت شود و وعده‌هایی هم داده شده است تا در سال آینده ۴۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی لوستر جهت گردآوری تمام تولیدی‌ها در یک فضا در اختیار تعاونی قرار گیرد.

Picsart_23-11-27_11-01-26-652

پاک‌نژاد با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی لوستر، چراغ‌های روشنایی و تزیینی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌های بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای تولیدکنندگان حتی ضعیف رخ دهد. باید گفت بیشتر تولیدکنندگان به نام، از تولیدی‌های ۵ نهایت تا ۱۰ نفر شروع کرده بودند و الان تولیدکنندگان بزرگی هستند.

وی در پایان تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه دو سالی است که برعهده شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است که متولیان آن بسیار لایق هستند و با همکاری تعاونی و اتحادیه صنف روشنایی و لوسترسازی اتفاقات بسیاری مطلوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

حسین حریریان
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها