قیمت امروز میوه | قیمت میوه

بازار پر از میوه شد / میوه زیاد است و مشتری کم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران وضعیت بازار میوه را از لحاظ قیمت و تنوع عالی توصیف کرد و گفت: قیمت میوه ‌های پاییزه امسال نه‌فقط نسبت به اقلام تابستانه بلکه در مقایسه با قیمت‌های پاییز سال گذشته بسیار کمتر است.

بازار پر از میوه شد / میوه زیاد است و مشتری کم

قیمت میوه تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت میوه، فصل رشد و برداشت آن است. معمولاً در فصل‌هایی که محصولات باغبانی به صورت فزاینده تولید می‌شوند، قیمت میوه‌ ها کاهش می‌یابد، زیرا عرضه بیشتر می‌شود و تقاضا ثابت است. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی، کیفیت خاک و نوع کوددهی نیز تأثیر قابل توجهی بر قیمت میوه دارند. عوامل دیگری مانند هزینه‌های حمل و نقل، زمان و صنعت تولید نیز می‌توانند قیمت را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال، اگر هزینه حمل و نقل افزایش یابد، قیمت میوه نیز افزایش خواهد یافت. در نهایت، عوامل اقتصادی و سیاسی نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. تغییرات نرخ ارز، تغییرات قوانین و مقررات دولتی، تغییرات در سیاست‌های تجاری و تحریم‌ها می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم قیمت میوه را تحت تأثیر قرار دهند.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان این‌که بازار میوه در بهترین زمان خود از لحاظ تنوع به سر می‌برد، افزود: میوه های پاییز امسال زودتر به رنگ‌آوری و توزیع انبوه رسید و در حال حاضر به جز پرتقال که در مرحله عرضه نوبرانه است و هنوز به توزیع انبوه نرسیده، دیگر میوه‌های پاییز و همچنین تعداد زیادی از میوه های تابستان را در بازار داریم که تنوع بسیار خوبی برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

با این حال به گفته این فعال صنفی، بازار میوه در مقایسه با قبل با تقاضای کمتری مواجه است. کارگر در این زمینه گفت: امروز فروشندگان به دنبال متقاضی می‌گردند و تقاضا به نسبت سال گذشته و تابستان با کاهش همراه بوده است، به همین دلیل بیشتر فروشندگان فعالیت خود را با کمترین سود مجاز دنبال می‌کنند.

در همین حال مشاهدات میدانی حاکی از این است که فراوانی عرضه باعث شده قیمت برخی میوه‌های پاییزه در بازار نسبت به هفته قبل کاهش داشته باشد، به طوری‌که قیمت انگور، خرمالو و انار نسبت به هفته های قبل روند کاهشی داشته است و این اقلام در مغازه‌ها به قیمت های مناسب‌تری عرضه می شوند. این در حالی است که بر اساس نرخنامه جدید میدان بزرگ میوه و تره‌بار تهران، کف و سقف قیمت عمده‌فروشی میوه و تره‌بار در این میدان در اولین هفته آبان، تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته است.

منبع: همشهری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها