فولاد اتومات پرکاربردترین فولاد در ماشین آلات

فولاد اتومات از بهترین فولادهایی است که در اکثر صنایع به کار می‌رود و کارایی آن در زندگی روزمره، وسایل، اتومبیل ها و ساختمان ها دیده می‌شود. ظرافت آن باعث شده تا مورد توجه باشد و در محیط های بسیاری استفاده گردد.

فولاد اتومات پرکاربردترین فولاد در ماشین آلات

فولاد با انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شود که هر کدام از آن ها طبق ویژگی و کاربردی که دارند در بخش مخصوص خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. فولاد خوش تراش که با نام اتومات نیز شناخته شده است از استقبال خوبی در بین تاجران برای واردات و سودآوری و مردم برای تامین نیازهایشان برخوردار است.از مزیت های مهمی که این فولاد دارد میزان کم کربن است که باعث می‌شود در عین زیبایی و ظرافت بسیار محکم و مقاوم عمل کند. فولاد اتومات عمر طولانی دارد و به سادگی از بین نمی‌رود. یکی از فولادهای اتوماتی که بسیار معروف است استاندارد ۱.۰۷۱۸ می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با فولاد اتومات در زمینه ماشین آلات با ما همراه باشید.

فولاد اتومات چیست؟

فولاد اتومات که با نام خوش تراش نیز معرفی می‌شود یکی از ظریف ترین فولاد ها به حساب می‌آید. اما توجه کنید ظرافت آن به معنای ضعیف یا شکننده بودن آن نیست. این فولاد بسیار با دوام و محکم است به طوری که مقاومت و ایمنی بالایی از خود در تمام این سال ها نشان داده است. عنصرهایی که درون فولاد خوش تراش وجود دارد نظیر گوگرد و فسفر، سرب، منگنز، سیلیسم می‌باشد. فولاد اتومات از بهترین فولادهایی است که در اکثر صنایع به کار می‌رود و کارایی آن در زندگی روزمره، وسایل، اتومبیل ها و ساختمان ها دیده می‌شود. ظرافت آن باعث شده تا مورد توجه باشد و در محیط های بسیاری استفاده گردد.

مراحل ساخت فولاد اتومات

1. ابتدا آهن استحصال شده را از کوره در می‌آورند که مقدار آن ۰.۰۷۱۸ می‌باشد و بعد از آن نوبت به کربن زدایی می‌رسد؛ با این روش درصد آن کم کم کاهش پیدا می‌کند.

2. حال نوبت به ریخته گری و نوردگرم سازی می‌رسد که این در میان مقدار استاندارد از فسفر و گوگر به آن می‌افزایند که مقدار استاندارد آن ۰.۰۷۱۸ است. 

فولاد اتومات چه استانداردهایی دارد؟

  • فولاد اتومات ۱.۰۷۳۷ استاندارد DIN 11SMnPb37
  • فولاد اتومات ۱.۰۷۲۲ استاندارد DIN 10SPb20
  • فولاد اتومات ۰.۰۷۱۵ استاندارد DIN 9SMn28(فولادی نیمه اتومات)
  • فولاد اتومات ۱.۰۷۱۸ استاندارد DIN 9SMnPb30(دارنده میزان کمی سرب)

کاربرد فولاد اتومات چیست؟

فولاد1

فولاد اتومات دارای مزایا و ویژگی های بسیاری است که تمامی این مزیت ها کاربردهای آن را افزایش می‌دهد. قیمت فولاد اتومات به نسبت فولادهای دیگر به دلیل کاربردهایی که دارد بالاتر است. از برجسته ترین آن ها می‌توان به ماشین کاری و تراشکاری این فولاد اشاره کرد و پس از آن استحکام بالا، قابلیت کربوره شدن، ماشین کاری و عمر طولانی و مقاومت بالا، تولید ادوات کشاورزی، اتصالات هیدرولیکی، ساخت و ساز، تولید اتوموبیل، بخش نظامی، ساخت ابزار دقیق، صنایع فلزی و قطعه‌سازی می‌باشد. فولاد اتومات در ساخت ماشین آلات نقش مهمی ایفا کرده است؛ با این حال باید بدانید که اکثر قطعات ماشین ها از این نوع فولاد تولید می‌شود. در واقع قطعه سازی یکی از کارایی ها فولاد خوش تراش است. برای استعلام قیمت قبل از خرید می‌توانید به اتومات دمیر مراجعه کنید تا بهترین فولادها را با کیفیت عالی به شما معرفی نماید.

کاربرد فولاد اتومات در ساخت ماشین آلات

  • اتومات تولید انواع مفتول
  • ساخت ابزار و اتصالات هیدرولیکی با استفاده از فولاد اتومات
  • به کارگیری فولاد اتومات در دستگاه های تراشکاری مانند CNC
  • کاربرد فولاد خوش تراش در تولید ماشین آلات کشاورزی و ابزار نظامی
  • به کارگیری فولاد اتومات در صنایع اتومبیل سازی برای تولید انبوه قطعات
  • تولید میلگرد با استفاده از فولاد

 البته به این نکته دقت کنید که کالایی ممکن است مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد که در ادامه به آن اشاره شده است: 

خواص مثبت فولاد اتومات:

  1. ماشین کاری عالی
  2. استحکام بالا
  3. انعطاف پذیری بالا

خواص منفی فولاد اتومات:

  1. شکننده بودن در فولاد هایی با درصد کربن بالا
  2. ماشین کاری ضعیف تر در فولاد های با درصد کربن بالا

چه مدارکی برای خرید فولاد خوش تراش لازم است؟

فولاد2

وجود اسناد و مدارک برای خرید هر کالایی امر ضروری است در غیر این صورت هیچگونه واردات و صادرات؛ ترخیص کالایی انجام نمی‌شود برای همین حتما قبل از اقدام به این موضوع از متخصصان آن راهنمایی بگیرید تا با خیال راحت و آگاهی بر موضوع و شرایط عمل کنید. فولاد اتومات برای واردات نیاز به مجوزات و تاییدیه هایی دارد از این رو نماینده کالا یا صاحب کالا موظف است پس از اخذ آن ها، تمامی مدارک را به گمرک تحویل دهد. بنابراین دقت داشته باشید که برای عبور از این فرایند باید اصولی مراحل را گذراند. برخی مدارکی که باید با خود به همراه داشته باشید یا برای اخذ آن اقدام کنید:

  • کارت بازرگانی معتبر
  • اصل فاکتور یا پروفرما به همراه کپی آن. (نام و آدرس کامل خریدار، نام و آدرس کامل فروشنده، مشخصات کامل کالا، قیمت واحد کالا، کرایه حمل و نقل، مقدار و وزن کالا، تعداد و نوع بسته بندی، نام کشور مقصد و مبدا، نام ارز معامله شده، نام گمرک مقصد، تاریخ صدور پروفرما)
  • کارت عضویت وزارت بازرگانی
  • اخذ مجوزهای قانونی مانند مجوز وزارت بهداشت، انرژی اتمی و جهاد کشاورزی
  • کاتالوگ برای بررسی کالاها

 فولاد خوش تراش یک اصطلاح نیست! بلکه یک نام است که براساس بافت و کاربرد این فولاد با ارزش برای آن گذاشته شده است. همانطور که گفته شد هرچقدر میزان کربن در این فولاد کاهش یابد، ظرافت آن نیز بالا می‌رود. وجود فولاد زندگی انسان ها را بسیار تغییر داده است به طوری که علاوه بر ایمنی برای ساختمان ها و وسایل نقلیه ای که در اطراف خود دارند مشاغل جدیدی افزوده شده است. بنابراین وجود فولاد و خاصیت های آن زیاد است و رو به افزایش نیز می‌باشد. ایمنی بالا و مستحکم بودن آن ها باعث شده تا افراد زیادی آن را خریداری کنند و واردات ان به کشور همه روزه در حال اجرا باشد. حمل و نقل این کالا اغلب به سه صورت هوایی؛ دریایی و زمینی شکل می‌گیرد؛ اما زمانی از راه هوایی استفاده می‌شود که سرعت بالا نیاز باشد و مقدار محموله ها خیلی زیاد نباشد. از این رو دو روش باقی مانده بسیار مناسب و همیشگی هستند.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها