پیش بینی تلخ / منتظر موج جدیدی از گرانی‌ها باشیم؟

روزنامه جهان صنعت از افزایش قیمت نان گلایه و موج جدید گرانی‌ها را پیش‌بینی کرده است.

پیش بینی تلخ / منتظر موج جدیدی از گرانی‌ها باشیم؟

قرار بود هیچ ‌چیز در سال جدید گران نشود؛ حالا نان، قوت‌غالب فرودستان در تعدادی از استان‌ها گران شده است؛ مدت‌هاست که خرید نان نصفه رواج پیدا کرده! آیا قرار است با این گرانی‌ها، نان هم جزو کالاهای گران و کم‌مصرف شود و مردم به خرید قسطی و نسیه‌ آن روی بیاورند؟!

گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی نان، در حالی که کارگران کم‌درآمد در شبانه‌روز دو یا سه وعده آن را مصرف می‌کنند، می‌تواند سبد خوراکی‌های آنها را دچار یک شوک تورمی مجدد کند و حال سوال اینجاست که آیا سفره کارگران می‌تواند خالی‌تر شود؛ آیا برای شوک‌های تورمی بیشتر جایی باقی‌مانده است؟!

این روزنامه در ادامه یادآور شده است: حالا سوال این است که آیا با گرانی آرد و نان، باید منتظر موج جدیدی از گرانی‌ها باشیم؟ آرد که گران شود، کالاهایی از جمله شیرینی‌جات، ماکارونی و… گران می‌شود؛ گرانی نان تاثیر روانی و علت و معلولی در بازار دارد و این در حالی است که کارفرمایان بخش نان، از گرانی نان و سرایت آن به تمام استان‌ها دفاع می‌کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ۱

    بله قیمت همه چیز کران می شود ماکارونی. رشته. شیرینی و بسیاری اقلام دیگر گران می شود

  • ناشناس

    همه چی گران شده نان چرا گران نشه

  • ناشناس

    سلام میدانم که مسولان و تصمیم گیران گوش شنوایی و درک درستی از اثر تصمیم گرانی هایشان بر زندگی احاد جامعه و کارکنان و کارگران و دستمزد بگیران کشور ایران و فاجعه بار شدن ادامه زندگانی مردم ندارند و همچنین گوش شنوایی برای فرمان مقام معظم رهبری و تاکید ریس جمهور در سال جاری یعنی همان مهار تورم و....را هم ندارند1- ایا شایستگی ادامه آن مسئولیت را د ارند؟ ؟؟ 2- ایا نباید عزل شوند؟؟؟ 3- چه کسی مهر تایید به عمل و تصمیم شان میزند ؟؟؟

  • ناشناس

    دولتمردان بدانند هرچه سفره مردم خالی تر شود محبوبیت آنها ده برابر کمتر میشود واقعا شرم آوره نان را گران میکنید چون خودتون مصرف ندارید ونمیدانید که مردم بیچاره روزانه سه وعده نام میخورن به خودتون رحم کنید به مردم نه

  • ناشناس

    چوب خدا صدا ندارد./.حالا مسولان مردم روکتک کاری میکنند وای به روزی که مردم دولت را زیر مشت ولگد قرار دهد آقای رییسی وقالیباف بترسید از چوب آخر خدا
    افرادی که به شما رای دادند وبر منصب قوه ها قرار دادند حالا خودشان پشیمانند

  • ناشناس

    با این مملکت داری تون که هر روز باید بیشتر شرمنده. زن و بچه هام بشم. بی شرف ها

  • Reza

    یکی خبرگرانی رومیده اون یکی تکذیب میکنه خسته نشدید؟

  • ناشناس

    حق ملتی هست

  • ناشناس

    اینا حق ملتیه که معاویه رو با علی اشتباه گرفته و میره پای حرفای این داعشی ها میشینه

  • ناشناس

    مگه کارگر مهم است کارگر فقط تو ۱۱ اردیبهشت آنهم یک روز مهم است۳۶۴ روز دیگه روز بازار است حال خود این حدیث رو بخوان

  • نا شناسر

    ای کاش دروغ هونداغ بود که زمانی مسولین در انتخا بات و دفا عیات میگفتند همانزمان خفه شان میکرد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها