منتظر کاهش قیمت گوشت قرمز باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام گفت: دام زنده در آسیای میانه به‌ازای هر کیلوگرم، ۳.۷ یورو است که تقریباً با قیمت رسمی دام در ایران برابری می‌کند.

منتظر کاهش قیمت گوشت قرمز باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام در خصوص قیمت گوشت در بازار اظهار داشت: قیمت لاشه‌ گوشت گوسفندی درجه 1 در بازار، 320 هزار تومان و برای مصرف‌کننده 350 هزار تومان است. در خصوص لاشه‌گوشت گوسفندی در بازار نوساناتی وجود دارد؛ اما این نوسانات قابل‌کنترل هستند.

وی افزود: قیمت لاشه در اوایل هفته گذشته تا 385 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود؛ اما قیمت آن کاهش یافت و به 350 هزار تومان رسید؛ دام زنده نیز که نسبت به ابتدای هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌ایم، در محدوده 180 هزار تومان است. این کاهش قیمت ازآنجایی‌که واردات گوشت به میزان فراوانی در حال انجام است ادامه‌دار خواهد بود و شاهد ثبات قیمت گوشت در روزهای آتی خواهیم بود.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام با بیان اینکه واردات ممکن است به تولیدکنندگان آسیب برساند اظهار داشت: وقتی واردات افزایش میابد بازار مصرف از لحاظ قیمتی کنترل می‌شود؛ اما تولید داخل بلااستفاده خواهد ماند و به علت هزینه‌های بالای تولید گوشت، تولیدکنندگان ما آسیب می‌بینند.

پوریان ادامه داد: اما برای تولیدات داخل نیز راه‌حل وجود دارد و تولیدکنندگان گوشت می‌توانند برای جبران هزینه‌های خود، گوشت‌های تولید شده را صادر نمایند و این موضوع نیز مستلزم آزادسازی صادرات گوشت است.

وی با بیان اینکه کل برنامه‌ریزی برای بازار مصرف بر اساس واردات تنظیم شده است اظهار داشت: قرار است به میزان زیادی گوشت وارد شود تا از طریق واردات، کل نیاز بازار از نظر کیفیت و قیمت مناسب تأمین شود.

 

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها