قیمت ضدآفتاب میلیونی شد / مراقب باشید نسوزید!

برای خرید یک کرم ضد آفتاب بی رنگ صورت و بدن۵۰ SPF اصلی و اورجینال AVON / ۱۵۰ MIL باید مبلغ ۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان هزینه کرد.

قیمت ضدآفتاب میلیونی شد / مراقب باشید نسوزید!

خرید ضد آفتاب می‌تواند برای حفاظت از پوست در برابر پرتو UV مضر و جلوگیری از سرطان پوستی و بروز علائم پیری زودرس مفید باشد. در ادامه، چند نکته مهم برای خرید ضد آفتاب را بررسی می‌کنیم: 

 حفاظت در برابر UVA: علاوه بر SPF، برای حفاظت از پوست در برابر پرتوهای UVA نیز باید از یک ضد آفتاب با فیلترهای UVA استفاده کنید. بهتر است یک ضد آفتاب با عنوان "طیف وسیع" (broad-spectrum) خریداری کنید که هم در برابر پرتوهای UVA و هم UVB حفاظت کند.

SPF مناسب: برای حفاظت از پوست در برابر پرتو UV، باید یک ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ خریداری کنید. این SPF به معنی میزان حفاظت ضد آفتاب نسبت به پرتو UVB است.

 نوع پوست: برای پوست خشک، باید از یک ضد آفتاب با اثر مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای پوست چرب، باید یک ضد آفتاب با ترکیبات ضد چربی و خشک‌کننده استفاده کنید.

 مقدار استفاده: برای بهترین حفاظت، باید هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را دوباره به پوست خود اعمال کنید. همچنین، باید مقدار کافی از ضد آفتاب را روی پوست خود بریزید تا بهترین حفاظت را داشته باشید.

 مواد شیمیایی: برخی افراد ممکن است به برخی از مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب حساسیت داشته باشند. در صورتی که به چنین موادی حساسیت دارید، باید از یک ضد آفتاب با مواد طبیعی مانند اکسید روی استفاده کنید.

 تاریخ انقضا: ضد آفتابها معمولاً بعد از یک تا دو سال از تاریخ تولید انقضا می‌شوند. بنابراین، قبل از خرید ضد آفتاب، اطمینان حاصل کنید که تاریخ انقضای آن هنوز نرسیده است.

 محیط زیست: برخی ضد آفتابها می‌توانند برای محیط‌زیست آسیب‌هایی ایجاد کنند. بنابراین، بهتر است یک ضد آفتاب با ترکیبات طبیعی و بدون مواد شیمیایی ضایعاتزیستی خریداری کنید و به حفظ محیط‌زیست کمک کنید.

 برند معتبر: از برندهای معتبر و با تجربه برای خرید ضد آفتاب استفاده کنید. این برندها معمولاً بهترین ترکیبات را برای حفاظت از پوست استفاده می‌کنند.

 تست قبل از خرید: قبل از خرید ضد آفتاب، بهتر است یک نمونه کوچک از آن را روی پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌شود.

 استفاده مطالبه‌ای: ضد آفتاب باید به صورت مطالبه‌ای استفاده شود، به این معنی که باید در نقاطی که پوست بیشتر از همه برای پرتوگیری نیاز دارد، مثلاً روی صورت، گردن، دست‌ها و پاها، به همراه با استفاده از لباس‌های محافظ خورشیدی، استفاده شود.

بررسی یکی از سایت های معتبر خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حاکی از آن است که برای خرید یک کرم ضد آفتاب بی رنگ صورت و بدن۵۰ SPF اصلی و اورجینال  AVON / ۱۵۰ MIL باید مبلغ  ۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان هزینه کرد.

در جدول زیر نرخ گران قیمت ترین کرم های ضد آفتاب بازار را مشاهده خواهید کرد:

قیمت-ضدآفتاب

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها