خودروهای چانگان در راه ایران

چند ماه پس از آغاز رسمی فرایند واردات خودروهای جدید، طبق اعلام مدیرعامل سایپا، نخستین محموله از این خودروها در هفته آینده تحویل خواهد شد.

شمارس معکوس برای خودروهای وارداتی!

پس از آنکه از سال ۱۳۹۷ با دستور دولت و برای مدیریت بازار ارز، واردات خودرو ممنوع شد، امکان ثبت سفارش خودروهای جدید برای بیش از چهار سال وجود نداشت اما از چند هفته قبل با برنامه ریزی انجام شده، ثبت سفارش خودروهای وارداتی جدید ممکن شد و حالا بنا شده که نخستین خودروها از این گروه به متقاضیان واگذار شود.

مدیرعامل شرکت سایپا امروز در کنار خبرهایی از محصولات جدید این شرکت داده به آخرین وضعیت خودروهای وارداتی نیز اشاره کرده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه در رابطه با چانگان‌های وارداتی اظهار کرد: با دو برند چانگان و زوتی که در حال حاضر قرارداد داریم، ۲۹ هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش کرده‌ایم  که از خرداد ماه سال گذشته این خودروها برای تطابق با استاندارد ملی، وارد کشور شده است.

وی افزود: محموله نخست این خودروها که ۱۲۰۰ دستگاهی بود، دقیقا محموله‌هایی بود که برای بازار عربستان و مطابق بازار عربستان آماده شده بود؛ علت تاخیر در عرضه آن‌ها این بود که استاندارد در کشور عربستان از استاندارد چین تبعیت می‌کند اما استانداردهای ما تابع استانداردهای اروپایی است. در حال حاضر  فرآیند تطبیق استاندارد طی دو ماه به انجام رسیده و مشکلات حل شده است. وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در رابطه با زمان اولین عرضه چانگان‌های ترخیص شده، گفت: لیست مشتریان و نوبت‌ها از سامانه یکپارچه اخذ شده است. احتمالا هفته آینده، پس از  طی فرآیندها، تحویل خودروها به مشتریان صورت می‌گیرد.
 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها