قیمت گوشت قرمز امروز - ۴ خرداد ۱۴۰۳

با افزایش قیمت هر کیلوگرم دام زنده به مبلغ ۳۴۹ هزار تومان، قیمت گوشت قرمز در بازار به رکورد جدیدی رسیده است.

قیمت گوشت قرمز امروز - ۴ خرداد ۱۴۰۳

در خرداد ۱۴۰۳، قیمت گوشت قرمز در بازار اعلام شده است. امروز، قیمت دام زنده به مبلغ ۳۴۹ هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است. اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که قیمت ران ممتاز گوسفندی ۸۳۰ هزار تومان و ران بدون استخوان گوسفندی ۷۰۰ هزار تومان است.

گوشت نیم‌شقه گوسفندی پنج کیلوگرمی با قیمت ۷۳۵ هزار تومان، گوشت خورشتی گوسفند بدون استخوان و بدون چربی با قیمت ۵۸۶ هزار تومان و ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی با قیمت ۶۷۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

سردست گوسفندی ممتاز با قیمت ۸۴۰ هزار تومان و بسته شقه گوسفندی ۱۰ کیلوگرمی هم با قیمت ۷۳۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

قلوه‌گاه گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد به قیمت ۱۹۹ هزار تومان، ران گوسفندی به قیمت ۷۴۰ هزار تومان و گوشت شقه گوسفندی هم با قیمت ۶۱۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

مغز ران بدون استخوان گوسفندی با قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع گوشت به فروش می‌رسد، زیرا با قیمت ۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته جبرئیل برادری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران، ماهانه ۴۷۰۰ تن گوشت قرمز در استان تهران تولید می‌شود، که ۷۰ درصد آن گوشت گوساله و مابقی گوشت گوسفندی است. او افزود که واردات گوشت گوساله نیز به ثبات قیمت گوشت کمک کرده و بازار را استوار نگه داشته است.

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور، درباره وضعیت عرضه گوشت قرمز در استان‌ها اظهار کرد که در برخی استان‌ها مانند تهران، البرز، قم و خراسان، گوشت قرمز گرم وارداتی در بازار عرضه می‌شود، در حالی که در سایر استان‌ها، همچنین گوشت منجمد نیز در دسترس مصرف‌کنندگان است.

وی افزود که قیمت گوشت گوسفندی تنظیم بازاری بین ۳۱۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است، در حالی که گوشت وارداتی با قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت لاشه بره نر با استخوان نیز ۴۷۵ هزار تومان و لاشه گوساله ۴۳۰ هزار تومان است.

پوریان دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز را کمبود عرضه دام در بازار دانست و اظهار کرد که افزایش زایش‌ها در فصل بهار و تابستان باعث عرضه گسترده دام می‌شود، در حالی که تقاضا کاهش می‌یابد. وی پیش‌بینی کرد که با افزایش عرضه، قیمت گوشت قرمز کاهش خواهد یافت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها