ریزش بیشتر قیمت گوشت در راه است

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سنگین ۹ میلیون راس و دام سبک ۷۱ میلیون راس است.

ریزش بیشتر قیمت گوشت در راه است

منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام، از توزیع مستمر گوشت گرم وارداتی در استان‌ های تهران، قم، البرز و آستان قدس رضوی و همچنین توزیع گوشت منجمد در سراسر کشور خبر داد.

پوریان با اشاره به افزایش عرضه گوشت گرم به بیش از ۳۰۰ تن در روز، گفت: توزیع گوشت گرم وارداتی به ایجاد تعادل در بازار و روند کاهشی قیمت‌ ها کمک کرده است.

وی همچنین از افزایش ۱۰۰ درصدی عرضه دام نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این افزایش عرضه، در کنار توزیع مناسب، کمبود و شرایط سخت را در بخش تولید گوشت قرمز مرتفع کرده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه سبد متنوع پروتئینی در کشور وجود دارد، پیش‌بینی کرد که با استمرار روند توزیع مناسب، شاهد کاهش بیشتر قیمت گوشت خواهیم بود.

پوریان قیمت هر کیلو گوشت منجمد وارداتی را حداکثر ۳۰۰ هزار تومان و قیمت گوشت گرم را کمتر از ۳۷۰ هزار تومان برای مصرف کننده اعلام کرد.

او همچنین از قیمت هر کیلو دام سبک بین ۲۳۰ تا ۲۳۵ هزار تومان و قیمت هر کیلو گوساله ۱۹۵ هزار تومان خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو لاشه نیز ۴۶۵ هزار تومان است.

پوریان در پایان با اشاره به آمار دام کشور، گفت: جمعیت کنونی دام سبک ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۹ میلیون راس است. به گفته وی، در حال حاضر امکان صادرات دام سنگین وجود ندارد، اما پتانسیل صادرات ۲ میلیون راس دام سبک در کشور فراهم است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها