همه آنچه باید از سرویس یخچال و فریزر بدانید

یخچال و فریزر تنها وسیله ای است که در منازل به صورت ۲۴ ساعته به برق وصل است و ضرورت وجود آن از دیگر وسایل برقی بیشتر است. خانواده ها تمامی مواد غذایی خود را درون آنها نگهداری می کنند و به طور یقین می توان گفت در دنیای امروز بدون وجود آنها زندگی مختل خواهد شد.

همه آنچه باید از سرویس یخچال و فریزر بدانید

یخچال و فریزر تنها وسیله ای است که در منازل به صورت ۲۴ ساعته به برق وصل است و ضرورت وجود آن از دیگر وسایل برقی بیشتر است. خانواده ها تمامی مواد غذایی خود را درون آنها نگهداری می کنند و به طور یقین می توان گفت در دنیای امروز بدون وجود آنها زندگی مختل خواهد شد. ضرورت وجود یخچال و فریزر را زمانی احساس خواهید کرد که این وسیله برای حتی یک ساعت از کار بیفتد. چنان استرسی خواهید گرفت و مدام تکرار خواهید کرد که در حاضر برای این همه مواد غذایی فاسد شدنی چه کاری باید بکنم.

این وسیله برقی ساکت و آرام است. اما مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و نیازمند آن است که به صورت دوره ای سرویس شود تا عمر آن افزایش یابد. یخچال و فریزر قیمت بالایی دارد و اگر از کار افتاد، هم هزینه تعمیر زیادی دارد. اگر هم بخواهید آن را با یک نمونه نو جایگزین کنید باید متحمل هزینه گزافی شوید. پس بهتراست حواستان را خوب به این وسیله ارزشمند بدهید و از وقوع هر خرابی در آنها جلوگیری کنید.

با پرداخت کمی هزینه سرویس کردن، وسلیه برقی پرکاربردتان را از افتادن هراتفاقی به دورنگه دارید. ما در ادامه برایتان همه آنچه باید از سرویس یخچال و فریزر بدانید را شرح خواهیم داد.

مزایای سرویس کردن یخچال و فریزر چیست؟

اگر شما سعی کنید گرانترین یخچال و فریزر را نیز تهیه کنید، باز هم اگر به موقع و به صورت دوره ای آن را سرویس نکنید، در طول زمان ممکن است دچار خرابی شود. پس بهتر است همه آنچه باید ازسرویس یخچال وفریزر بدانید را از ما بخواهید. سرویس این وسایل می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد از جمله: 

  • اولین مزیت سرویس کردن، بالا بردن عمر وسیله برقی شماست. با این کار برای مدت طولانی تری می توان از وجود آن بهره برد.
  • بالا رفتن بازدهی یخچال و فریزر
  • می تواند به طرز شگفت انگیزی مصرف برق را پایین بیاورد.
  • برای پیشگیری کردن از وقوع هرگونه خرابی می تواند موثر باشد.
  • برای بهبود کارکرد آمپر موتور نیز مناسب است.

سرویس کردن یخچال و فریزر چه مراحلی دارد؟

همه آنچه باید از سرویس یخچال و فریزر بدانید را ما برای شما مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. پس برای طولانی تر کردن عمر وسیله برقی خود ما را تا انتها همراهی کنید.

کندانسور

اگر می خواهید خرابی یخچال و فریزر را تجربه نکنید از تمیز کردن این قطعه غافل نشوید. کندانسور به مرور زمان دچار گرد و غبار خواهد شد. این قطعه در پاره ای از یخچال و فریزرها در پشت آنها قرار دارد. اما در بعضی نمونه ها در بدنه جاسازی شده است که دسترسی به آن وجود ندارد و نیازی نیست آن را سرویس کنید.

تراز بودن یخچال و فریزر

اگر یخچال و فریزر را به صورت تراز روی زمین قرار ندهید درب آنها به درستی بسته نخواهد شد. بسته نشدن دربو و فشاری که به دلیل تراز نبودن به در وارد می شود، می تواند به دستکاه شما آسیب بزند.

تنظیم دما

تنظیم بودن دما در یخچال و فریزر بسیار اهمیت دارد. می توانید برطبق دفترچه راهنمای یخچال خود دمای مناسب آن را بیابید. همیشه آن را چک کنید و اگر تغییری در آن مشاهده کردید این هشدار را جدی بگیرید و در صدد رفع ایراد احتمالی باشید. همچنین سالم بودن دکمه ها را نیز بررسی کنید که صفحه لمسی دستگاه شما خراب نشده باشد.

فیلتر آب

فیلتر-آب-یخچال

معمولا یخچال های جدید دو فیلتر آب دارند. یکی از آنها در قسمت یخ ساز یخچال قرار دارد و یکی دیگر برای قسمت آب سرد کن یخچال استفاده می شود. فیلترها را معمولا به این دلیل استفاده می کنند که مزه آب تغییر نکند و قادر است املاح مضر آب را بگیرد. شما باید هر شش ماه یکبار آنها را تعویض کنید.

سرمایش کافی

هرازگاهی درب تمامی کشوهای فریزر خود را باز کنید و ببینید که مواد غذایی به درستی یخ زده اند و سرمای کافی درون فریزر وجود دارد یا خیر.

چراغ داخل یخچال

بعد از مدتی ممکن چراغ ال ای دی درون یخچال به درستی کار نکند. اگر با این اتفاق روبرو شدید بهتر است آن را تعویض کنید.

دقت به موتور یخچال

معمولا بر روی موتور یخچال و فریزرها بعد از گذشت مدت زمانی آلودگی می نشیند. سعی کنید به صورت دوره ای و ماهی یکبار نسبت به تمیز کردن این آلودگی ها اقدام کنید تا عمر موتور کاهش پیدا نکند.

توجه به درب یخچال و فریزر

اگر تعداد افراد زیادی در منزل سکونت داشته باشند به طبع پروسه باز و بسته کردن درب یخچال در طول روز افزایش می یابد. این امر علاوه بر خارج کردن هوای سرد دستگاه، ممکن است باعث شود در اثر بستن محکم درب آن، حالت درب یخچال تغییر شکل بدهد. لازم است آن را هر چند وقت یکبار چک کنید.

لاستیک درب یخچال و فریزر

لاستیک درب این وسیله برای جلوگیری از خروج سرمای داخل آن و همچنین برای جلوگیری از ورود گرمای بیرون به داخل یخچال و فریزر است. این قطعه نقش حیاتی را برعهده دارد. آن را چک کنید و از زدگی و پاره نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

روش های صحیح استفاده کردن از یخچال و فریزر کدامند؟

همانطور که لازم دانستیم در قسمت های بالاتر این مطلب همه آنچه باید از سرویس یخچال و فریزر بدانید را گفته ایم اما باز هم نکاتی هست که باید رعایت کنید. بهتر است نکات زیر را نیز مورد توجه قرار دهید.

  • سنگین بالای نکردن یخچال و فریزر: به هیچ عنوان بر روی یخچال و فریزر خود اشیای تزئینی و سنگین قرار ندهید. اگر بر روی یخچال وسایل سنگین قرار دهید ممکن است باعث آسیب به بدنه یخچال شود.
  • یخ زدایی: سعی کنید در فاصله های زمانی کوتاه مدت و یا حتی سالی دوبار یخچال و فریزر را از برق خارج کنید و زمان بدهید تا یخ های داخل آنها به طور کامل ذوب شوند.
  • دور بودن از وسایل گرمایشی: همیشه سعی کنید یخچال را به دور از اجاق گاز درون آشپزخانه قرار دهید. همچنین هیچ وقت آن را کنار بخاری نگذارید. نزدیک و یا روبروی پنجره نیز نباشد تا نور مستقیم خورشید به آن نتابد.
  • داشتن جریان هوا: هیچگاه یخچال را به دیوار نچسبانید، همیشه فاصله استاندارد را بین یخچال و دیوار رعایت کنید تا هوا بتواند در پشت آن در جریان باشد.
  • باز و بسته کردن درب یخچال: سعی کنید تعداد دفعاتی که درب یخچال را باز و بسته می کنید را کم کنید. چون باعث می شود تعادل هوای درون یخچال بهم بریزد و مدام هوای گرم وارد آن شود. موتور یخچال در این صورت باید انرژی بیشتری به خرج دهد تا دوباره هوای سرد را جایگزین کند.
  • گذاشتن غذای گرم درون یخچال: این اشتباه را هیچگاه انجام ندهید. این کار دمای داخل یخچال را به شدت بالا می برد و موتور مجبور است یکسره کار کند تا آن را سرد کند.
  • پوشاندن درب ظروف غذا: همیشه وقتی می خواهید یک ماده غذایی را درون یخچال بگذارید از ظروف در بسته کمک بگیرد تا رطوبت درون یخچال حفظ شود و همچنین یخچال بد بو نشود.
  • پر نکردن یخچال: فضای داخلی یخچال را به اندازه پرکنید و مواد غذایی را درون آن تلنبار نکنید. سعی کنید به اندازه نیازتان خرید کنید تا فشاری به یخچال وارد نشود.
  • تمیز کردن یخچال: سعی کنید حداقل ماهی یکبار قفسه های درون یخچال و بدنه بیرونی یخچال را تمیز کنید. این کار عملکرد یخچال را بهبود می بخشد.

نحوه سرویس کردن یخچال و فریزر چگونه است؟

سرویسکار-فریزر

امیدواریم همه آنچه باید از سرویس یخچال و فریزر بدانید را خوب فرا گرفته باشید. در ادامه نحوه سرویس کردن کندانسور یخچال را نیزشرح می دهیم تا شما بتوانید در منزل مسکونی خود آن را انجام دهید.

  • هرگاه قصد داشتید هر نوع سرویسی را برای یخچال و فریزر انجام دهید می بایست برق آنها را قطع کنید و دوشاخه یخچال را از پریز بکشید. برق با کسی شوخی ندارد و بسیار خطرناک است. حتما برای حفظ امنیت خود و دیگر اعضای خانواده این مسئله مهم را فراموش نکنید. لازم نیست یخچال را تخلیه کنید. عمل تمیز کردن کندانسور یخچال زمان زیادی نمی برد.
  • چون کندانسور در پشت یخچال کارگذاشته شده است پس به طبع دسترسی به آن فقط در صورتی امکان پذیر است که یخچال را به جلو بکشید تا حدی که بتوانید به راحتی به پشت آن دسترسی داشته باشید. برای تمیز کردن کندانسور شما به مکنده ای مثل جاروبرقی نیاز دارید تا تمامی آلودگی ها را به سمت خود بکشد. می توانید برای آنکه خیالتان راحت باشد که دیگر گرد و غباری روی آن به جا نمانده باشد از یک دستمال نمدار کمک بگیرید. فقط این نکته مهم را گوشزد کنیم که هیچ گونه فشاری بر لوله های آن وارد نکنید تا گاز مبرد داخل آن ها خارج نشود. این گاز برای فرایند سرما سازی در یخچال کاربرد دارد.

سرویس یخچال را خودمان انجام دهیم؟

سرویس های دوره ای یخچال فریزر شامل موارد زیادی می شود. تعدادی از این موارد، همچون بررسی دما، تمیز کردن یخچال، بررسی نوار درب و ... را شما خودتان باید به طور مرتب انجام دهید.

اما مواردی هستند که مستلزم حضور یک فرد متخصص است. زیرا سرویس های دوره ای قطعات و عملکرد یخچال فریزر، باید توسط تعمیرکاران انجام شود. مجموعه صفاهان سرویس می تواند برای شما علاوه بر تعمیر و تعویض قطعات، سرویس های دوره ای را نیز انجام دهد.

از خدمات این مجموعه می توان موارد زیر را نام برد:

کسب اطلاعات بیشتر:

 https://safahanservice.com/repairing-all-kinds-of-refrigerator-brands/

سخن آخر

در ابتدای مقاله صحبت کردیم که یخچال فریزر از کاربردی ترین وسایل منزل است. وجود آن در هرخانه ای واجب است. ما همه آنچه باید از سرویس یخچال و فریزربدانید را برایتان ذکر کردیم. سرویس دوره ای یخچال و فریزر را جدی بگیرید و هرگز آن را فراموش نکنید تا عمر یخچال و فریزر شما افزایش یابد و از خرابی احتمالی بتوانید جلوگیری کنید. می توانید برای سرویس کردن از افراد وارد و کاربلد استفاده کنید و کار را به آنها بسپارید تا اصولی یخچال و فریزر تان را سرویس کنند.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها