بررسی سه مشکل در یخچال آیسان

مشکلات مختلفی ممکن است در زمان استفاده از یخچال آیسان به وجود آید. برخی از آن ها نشانه ای از معیوب بودن قطعات و قسمت های مختلف از این دستگاه به حساب می آیند. یخچال از مهم ترین لوازم خانگی به شمار می آید که معیوب شدن آن می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی شود.

بررسی سه مشکل در یخچال آیسان

مشکلات مختلفی ممکن است در زمان استفاده از یخچال آیسان به وجود آید. برخی از آن ها نشانه ای از معیوب بودن قطعات و قسمت های مختلف از این دستگاه به حساب می آیند. یخچال از مهم ترین لوازم خانگی به شمار می آید که معیوب شدن آن می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی شود.

برفک زدن، صدا دادن و خنک نکردن، از مهم ترین خرابی های یخچال آیسان هستند که باید از طریق عیب یابی بخش های متفاوتی بررسی شده و سپس اقدامات لازم برای تعمیر یخچال آیسان صورت پذیرد. تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران با شرح این موارد، راهکار هایی را برای رفع هر عامل مطرح کرده اند.

تعمیرکار

چرا یخچال آیسان برفک می زند؟

برفک زدن یخچال فریزر، از جمله قدیمی ترین مشکلاتی است که این دستگاه ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل عملکرد یخچال را مختل کرده و ممکن است کارایی آن را کاهش دهد. برای رفع مشکل یخ زدگی یخچال آیسان باید بخش های زیر بررسی شده و تعمیر و یا تعویض هر کدام انجام شود:

فرسودگی و مستهلک شدن لاستیک درب یخچال آیسان

دور درب تمامی یخچال ها، یک نوار لاستیکی با قابلیت آهنربایی وجود دارد. این لاستیک از خارج شدن هوای خنک داخل کابین جلوگیری می کند. ممکن است با گذشت زمان، این لاستیک، فرسوده شده و کارایی خود را از دست بدهد. با وارد شدن هوای گرم به داخل کابین یخچال، یخچال آیسان دچار برفک زدگی می شود. باید لاستیک دور درب تعویض شود تا این ایراد برطرف شود.

مناسب نبودن محل قرار گیری یخچال آیسان

باید محلی که یخچال آیسان در آشپزخانه قرار می گیرد، از هر گونه گرما و رطوبت به دور باشد. هم چنین نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. لازم است هنگام نصب و راه اندازی یخچال نیز به تراز بودن و صاف بودن محل قرار گیری این دستگاه نیز توجه شود. این عوامل باعث وارد شدن فشار زیاد به یخچال آیسان شده و موجب برفک زدن آن می شود.

از کار افتادن فیوز حرارتی یخچال آیسان

در صورتی که یخچال آیسان شما از قابلیت نوفراست یا همان ضد برفک برخوردار شده باشد، با مشاهده برفک در این دستگاه، تعجب خواهید کرد. ممکن است دلیل یخ زدگی یخچال نوفراست آیسان، سوختگی فیوز حرارتی باشد. باید از تعمیرکار یخچال آیسان بخواهید تا این فیوز را بررسی نموده و آن را تعویض کند.

از کار افتادن تایمر یخ زدایی

فرآیند یخ زدایی کاملا اتومات و هوشمند انجام می گیرد. معیوب شدن و از کار افتادن تایمر یخ زدایی، می تواند عامل مهمی برای برفک زدن یخچال آیسان باشد. با استفاده از خدمات تعمیر یخچال آیسان در محل، با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید.

معیوب شدن هیتر دیفراست یخچال آیسان

یخ زدگی اواپراتور، عملکرد آن را مختل کرده و موجب برفک زدن یخچال آیسان می شود. یخ زدگی اواپراتور نشانه ای برای معیوب بودن هیتر دیفراست است. باید عیب یابی هیتر دیفراست را انجام دهید و در صورت مشاهده هر گونه خرابی و ایراد در آن، حتما آن را با قطعه ای سالم و جدید که با مدل یخچال آیسان سازگاری دارد، عوض کنید.

تعمیر-یخچال

اختلال در عملکرد دمپر

دمپر دریچه ای است که هوای سرد به واسطه آن به یخچال وارد می شود. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که دمای یخچال به درجه تعیین شده نرسیده باشد. در این زمان فن روی فریزر باز شده و دمپر هوای سرد مورد نیاز کابین یخچال را تامین می کند. معیوب شدن آن می تواند از خنک سازی کابین یخچال جلوگیری کرده و منجر به برفک زدن آن می شود. حتما آن را بررسی کرده و هر گونه نقص فنی را برطرف کنید.

دلیل صدا دادن یخچال آیسان

یخچال آیسان از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارد تا با سرما سازی از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند. معیوب شدن برخی از این قطعات و یا بروز ایراد در هر کدام مشکل سر و صدا در یخچال آیسان به وجود می آید. بخش هایی که باعث به وجود آمدن این خرابی می شوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

خرابی کندانسور یخچال

کندانسور از جمله قطعاتی است که در صورت معیوب شدن، باعث صدا دادن یخچال آیسان می شود. در صورتی که از یخچال نوفراست آیسان در منزل استفاده می کنید، ممکن است به دلیل خرابی این فن، صدا های عجیب و غریبی از دستگاه بشنوید.

تراز نبودن یخچال آیسان

عامل دیگری که باعث سر و صدای زیادی از یخچال آیسان می شود، تراز نبودن آن است. محل قرار گیری یخچال فریزر باید کاملا هموار و صاف باشد. تراز نبودن و وجود ناهمواری در محل قرار گیری یخچال آیسان، می تواند دلیل مهمی برای صدا دادن آن باشد.چرا که جریان گاز مبرد را مختل کرده و موجب می شود تا در زمان عبور از کویل های کندانسور، صدا های عجیبی تولید کند.

خرابی موتور فن اواپراتور یخچال آیسان

از دیگر عواملی که می تواند با خراب شدن، باعث صدا دادن یخچال آیسان شود، موتور فن اواپراتور است. این موتور فن، در زمان کار کردن کمپرسور هوا را به طرف کویل های اواپراتور هدایت می کند. البته خرابی موتور فن اواپراتور می تواند مشکلات دیگری هم چون خنک نشدن یخچال و یا بالا رفتن درجه یخچال آیسان را نیز به همراه داشته باشد.

بروز ایراد در کمپرسور یخچال آیسان

کمپرسور، از مهم ترین و اصلی ترین قطعات یخچال آیسان به حساب می آید. وجود ایراد و خرابی در آن مشکلات زیادی را پدیدار می کند. صدا های ناهنجار، خنک نشدن کابین یخچال، اتومات نشدن یخچال و مشکلات این چنینی، از مهم ترین نشانه های خرابی کمپرسور محسوب می شوند. لازم است عیب یابی این بخش توسط تعمیرکار یخچال آیسان صورت پذیرد. چرا که ساختاری پیچیده داشته و در صورت نیاز ممکن است مجبور به تعویض آن شوید.

درگیری پروانه و شفت فن یخچال آیسان

فن یخچال از قطعاتی هم چون آرمیچر، پروانه، میل شفت و قطعاتی دیگر تشکیل شده است. این قطعات در کنار هم وظیفه خنک سازی موتور و سیم پیچی داخل یخچال آیسان را بر عهده دارند. میله ای که منجر به چرخیدن پروانه می شود، شفت نام دارد. چنان چه این میله تغییر شکل و حالت دهد و یا پروانه ها دچار شکستگی و خرابی شوند، یخچال در زمان کار کردن، سر و صدای زیادی از خود خواهد داشت. باید این قطعات بررسی و عیب یابی شوند و در صورت نیاز پروانه و شفت جدیدی جایگزین شوند.

مشکل دریچه های هوای یخچال آیسان

در تمامی مدل های یخچال آیسان، تعدادی دریچه هوا تعبیه شده است که وظیفه تبادل هوا را بر عهده دارند. در صورتی که ورودی این دریچه ها با مواد غذایی و ظروف مسدود شود و یا دستگاه در فاصله ای مناسب از دیوار قرار نگیرد، ممکن است سر و صدای ناهنجاری توسط یخچال آیسان تولید شود. البته خرابی این دریچه ها نیز منجر به بروز این ایراد می شود که باید عیب یابی شده و با تشخیص تکنسین متخصص یخچال فریزر، تعویض یا تعمیر آن ها انجام پذیرد.

علل خنک نکردن یخچال آیسان

یخچال، از کاربری ترین لوازم برقی خانگی است که به منظور جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. چنان چه تنها کارایی خود یعنی خنک کردن و سرما سازی را از دست بدهد، کارایی آن کاهش پیدا کرده و موجب فساد مواد غذایی می شود. برای بررسی علت خنک نکردن یخچال آیسان، باید موارد زیر بررسی شوند:

تنظیمات استباه دمای یخچال آیسان

مهم ترین عامل خنک نکردن یخچال آیسان، انتخاب تنظیمات اشتباه برای دمای آن است. به طور معمول باید دمای این دستگاه در فصول گرم سال به روی 1 یا 2 و در فصول سرد سال درجه دمای آن به روی 3 یا 4 تنظیم شود.

فرسودگی و خرابی لاستیک دور درب یخچال آیسان

هر گونه تغییر شکل، پارگی و پوسیدگی در لاستیک دور درب یخچال آیسان باعث خروج هوای سرد داخل کابین شده و از وارد شدن هوای گرم جلوگیری نمی شود. از این رو مشکل گرم بودن و یا سرد و خنک نکردن آن ایجاد می شود. بررسی کنید تا در صورت مشاهده هر گونه ایراد و خرابی برای تعویض لاستیک دور درب اقدام نمایید.

تعمیر-لوازم-خانگی

خرابی کمپرسور یا رله اورلود موتور یخچال آیسان

کمپرسور وظیفه دارد تا با به تبدیل گاز مبرد به مایع و پمپاژ آن به اواپراتور، سرما سازی کرده و کابین یخچال آیسان را خنک می کند. در صورتی که کمپرسور معیوب شود و یا رله اورلود آن به هر دلیلی آسیب ببیند، فرآیند سرما سازی با مشکل مواجه شده و یخچال آیسان خنک نمی شود.

لازم است حتما کمپرسور را تست کنید و از سالم بودن رله کمپرسور اطمینان خاطر کسب نمایید. این کار نیاز به دانش فنی بالایی دارد. چنان چه در این زمینه مهارت کافی ندارید، حتما از تعمیرکار یخچال آیسان در این زمینه کمک بگیرید. در صورت نیاز باید کمپرسور و یا رله اورلود تعمیر یا با قطعاتی سالم تعویض شوند.

نشت گار مبرد از یخچال آیسان

گاز مبرد وظیفه دارد تا با تبدیل شده به مایع به واسطه کمپرسور، از کویل های کندانسور عبور کرده و گرمای داخل کابین را خارج کند. نشتی این گاز موجب کم شدن مقدار آن در سیستم سرما سازی یخچال شده و ممکن است مشکلات دیگری هم چون یکسره کارکردن یخچال آیسان و یا سوختن کمپرسور را به همراه داشته باشد. از تکنسین متخصص این دستگاه بخواهید تا با عیب یابی محل نشتی گار مبرد، آن را برطرف نموده و برای شارژ این گاز اقدام کند.

ایراد در لوله های کندانسور یخچال آیسان

در صورتی که موتور فعالیت داشته باشد و کندانسور که به لوله های پشت یخچال گفته می شود، گرم باشد، هیچ گونه ایرادی در یخچال آیسان وجود ندارد. اما اگر کمپرسور کار می کند و کندانسور گرم نیست، دستگاه معیوب شده است و داخل کابین سرمای کافی وجود ندارد.

در زمان معیوب شدنس کندانسور، روغن همراه با گاز مبرد، به مدار کندانسور ورود پیدا می کند. از این رو لوله ها کیپ شده و از سرما سازی جلوگیری می شود. با استفاده از خدمات تعمیر یخچال آیسان در محل، می توانید از تعمیرکار بخواهید تا لوله های کندانسور را بررسی کرده و گرفتگی ایجاد شده را برطرف کند.

بروز خرابی در فن کمپرسور یخچال آیسان

فن کمپرسور در پشت یخچال و در مجاورت موتور تعبیه شده است. این فن وظیفه خنک کردن کمپرسور را بر عهده دارد. با خراب شدن آن، کمپرسور داغ شده و فرآیند سرما سازی یخچال آیسان مختل می شود. باید اقدامات لازم برای عیب یابی این بخش انجام بگیرد و سپس در صورت نیاز فن کمپرسور سالمی جایگزین شود.

بروزایراد در فن اواپراتور یخچال آیسان

فن اواپراتور وظیفه هدایت سرما از فریزر به یخچال را داشته و در قسمت زیرین فریزر تعبیه شده است. در صورتی که این فن دچار ایراد و خرابی شود، مشکل خنک نکردن یخچال آیسان به وجود می آید. باید با عیب یابی فن اواپراتور، هر گونه آسیب در آن بررسی شده و برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام شود. برای انجام این کار از تعمیرکار یخچال آیسان کمک بگیرید.

عیب یابی و تعمیر یخچال آیسان در آی پی امداد

این شرکت در طی این سالها تمام تمرکز خود را بر بهبود کیفیت خدمات در حوزه تعمیرات معطوف کرده و از حوزه تعمیرات خارج نشده است. در حالی که سایر اپلیکیشن ها علاوه بر تعمیرات، خدمات مختلفی مانند لوله کشی، نظافت، حمل و نقل و ... را نیز ارائه می دهند. بنابراین با اطمینان می توان گفت که به دلیل تمرکز بالای شرکت آی پی امداد بر حوزه خدمات تعمیراتی، هیچ شرکتی توان رقابت با آی پی امداد را ندارد.

این شرکت امکان استفاده از خدمات تعمیر یخچال آیسان در محل را نیز برای کاربران فراهم کرده است که به واسطه ثبت درخواست به صورت تلفنی و آنلاین، امکان بهره مند شدن از آن وجود دارد.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • کیومرث شادکام

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما. تشکر میکنم از سایت خوب و مفیدتون. یخچال بنده هم صدا میداد و من به دنبال تعمیرکار میگشتم که در محتوای شما عامل تراز نبودن رو دیدم و با اصلاح تراز یخچال صدا هم برطرف شد. خیلی ممنونم بابت کمکی که به من کردید.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها