تفاوت قیمت سردست گوسفندی و گوساله چقدر است؟ / لیست قیمت انواع گوشت قرمز

بازار گوشت قرمز فعلا آرام است؛ در بازار آزاد ردی از التهابات معمول نیست و گزارش‌های آماری هم تایید می‌کنند در قیاس با سال پیش و ماه پیش، نمودار قیمت گوشت با شیبی نرم و آهسته پیش می‌رود.

تفاوت قیمت سردست گوسفندی و گوساله چقدر است؟ / لیست قیمت انواع گوشت قرمز

بازار گوشت یکی از قسمت‌های مهم و حیاتی اقتصاد هر کشور است. این بازار شامل تولید، توزیع، و فروش محصولات گوشتی مختلف از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشت گوساله، و سایر محصولات مربوط به حیوانات خوراکی می‌شود. فرآیند تأمین و توزیع گوشت به مصرف‌کنندگان شامل چالش‌های متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تأمین منابع تغذیه‌ای برای حیوانات، مسائل بهداشتی و بهره‌وری در فرآیند تولید و توزیع، و تأمین نیازهای مختلف بازار اشاره کرد.

متوسط قیمت گوشت یک معیار آماری است و با تمرکز روی میانگین قیمت اجزا مختلف گوشت، از چرخ‌کرده تا راسته بدون استخوان، در استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور به دست می‌آید. پس وقتی مرکز آمار می‌گوید قیمت گوشت در فروردین ۱۴۰۳، حداقل ۴۱۱ هزار تومان و حداکثر ۶۷۷ هزار تومان بوده، ماجرا را تنها از منظر آمار و اعداد ریاضی بررسی کرده و منکر فروش گوشت بدون استخوان خورشتی با قیمت یک میلیون تومان نیست. بازار آزاد قوانین و ضوابط مخصوص خود را دارد.

قیمت گوشت قرمز در آمار رسمی و غیررسمی

بازار گوشت قرمز فعلا آرام است؛ در بازار آزاد ردی از التهابات معمول نیست و گزارش‌های آماری هم تایید می‌کنند در قیاس با سال پیش و ماه پیش، نمودار قیمت گوشت با شیبی نرم و آهسته پیش می‌رود.

قیمت گوشت گوسفندی در گزارش مرکز آمار نسبت به فروردین پارسال حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اما در قیاس با همین اسفندی که پشت سر گذاشتیم، نهایتا پنج درصد بالا رفته. قیمت گوشت گوساله در قیاس با اسفند در بدترین حالت دو درصد گران شده و نسبت به فروردین پارسال ۶۵ درصدی رشد را تجربه می‌کند.

قیمت گوشت گوسفندی اردیبهشت پارسال به طور متوسط کیلویی ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود و میانگین قیمت گوشت گوساله را آن زمان کیلویی ۳۳۹ هزار تومان ذکر کرده‌اند. فعالان بازار گوشت، میانگین قیمت گوشت گوساله را در حال حاضر ۳۸۰ هزار تومان عنوان می‌کنند که تقریبا ۴۰ درصد زیر عدد اعلام شده از سوی مرکز آمار است و می‌تواند مخدوش باشد.

اختلاف قیمت گوشت گوسفندی در گزارش رسمی مرکز آمار و میانگین نرخ فروش کشوری کمتر است و نهایتا به شش درصد می‌رسد. این یعنی خبرهای منتشر شده درباره قیمت گوشت گوسفندی از دقت بیشتری برخوردار است.

 

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوع گوشت

قیمت گوشت گوسفندی

قیمت گوشت گوساله

تفاوت قیمت

خورشتی بدون استخوان

یک میلیون

۵۵۰ هزار

۴۵۰ هزار

سردست

۵۶۰ هزار

۵۲۰ هزار

۴۰ هزار

ران

۷۵۰ - ۸۰۰ هزار

۵۲۰ هزار

۲۳۰ - ۲۸۰ هزار

گردن

۵۵۰ هزار

-

-

فیله

-

۹۰۰ هزار تا یک میلیون

-

راسته

-

۷۰۰ هزار

 

ماهیچه

۹۰۰ هزار تا یک میلیون

۵۵۰ هزار

۳۵۰ - ۴۵۰ هزار

چرخ‌کرده

۷۰۰ - ۸۰۰ هزار

۴۶۰ - ۸۰۰ هزار

۳۴۰ هزار

دنبه

۲۵۰ هزار

-

-

قلوه‌گاه

۳۵۰ هزار

۴۰۰ هزار

۵۰ هزار

آبگوشتی

۳۴۰ هزار

-

-

منجمد (هر کیلو)

-

۳۳۰ هزار (حداقل دو کیلو)

-

ران منجمد (هر کیلو)

-

۴۰۰ هزار (حداقل سه کیلو)

-

گوسفند زنده (هر کیلو)

۳۰۰ هزار

-

-

منبع: فرارو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها