چند روز برای سفر به قائمشهر کافی است؟

قائمشهر که یکی از شهرهای شمالی کشور بوده در استان زیبای مازندران واقع شده است و انتخاب خوبی برای سفرهای نوروزی و بهاری محسوب می‌شود. اگر قصد خرید بلیط قطار قائمشهر و سفر و بازدید از جاذبه‌های تماشایی آن را دارید، بهتر است که برای روزهای اقامت خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید.

چند روز برای سفر به قائمشهر کافی است؟

قائمشهر که یکی از شهرهای شمالی کشور بوده در استان زیبای مازندران واقع شده است و انتخاب خوبی برای سفرهای نوروزی و بهاری محسوب می‌شود. اگر قصد خرید بلیط قطار قائمشهر و سفر و بازدید از جاذبه‌های تماشایی آن را دارید، بهتر است که برای روزهای اقامت خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. داشتن یک برنامه خوب به شما کمک می‌کند تا سفر بهتر و دلچسب‌تری را تجربه کنید. در ادامه مقاله، به معرفی جاذبه‌های این شهر می‌پردازیم تا با درنظر گرفتن آن‌ها بتوانید تعداد روزهای سفر خود را مشخص کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منطقه-حفاظت-شده-خیبوس

منطقه حفاظت‌شده خیبوس

یکی از زیباترین و سرسبزترین جاذبه‌های قائمشهر منطقه کوهستانی خیبوس در استان مازندران است که یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط‌زیست ایران محسوب می‌شود. این جاذبه بکر طبیعی در حدفاصل جنگل‌های جنوبی نزدیک قادیکلای قائمشهر تا مناطق یاغ‌کوه برنجستانک شیرگاه واقع شده است. وجود تنوع زیستی بالا، جنگل‌های کم‌نظیر و تماشایی هیرکانی، گونه‌های باارزش شوکا، مرال و وجود دره‌های پر آب، آن را به یک جاذبه توریستی زیبا و چشم‌نواز بدل کرده‌اند.

دریاچه گل‌پل

دریاچه گل‌پل یکی‌دیگر از جاذبه‌های تماشایی قائمشهر بوده که در جنوب‌شرقی آن واقع شده است. وسعت این دریاچه که در دل جنگل قرار دارد، حدود 5 هکتار بوده و از دو حوضچه مجزا تشکیل شده است.

طبیعت اطراف این دریاچه بکر، به‌قدری زیبا و چشم‌نواز است که مشاهده آن تمام استرس‌ها و خستگی‌های روزمره را از شما دور خواهد کرد. شنا و ماهیگیری ازجمله تفریحات مجاز این منطقه هستند که حس‌وحال خوبی را برای شما رقم خواهند زد. اگر تماشای این منطقه و گشت‌وگذار در آن برای شما جذابیت دارد، می‌توانید یک شب را در این منطقه گردشگری بمانید.

سد زمزم

سد زمزم از دیگر مناطق تفریحی استان مازندران و شهرستان قائمشهر محسوب می‌شود که در روستای برنجستانک واقع شده است. این سد با مناظر خیره‌کننده و تفریحات جذابی که دارد، محل خوبی برای استراحت و تفریح شمرده می‌شود.

برنجستانک نیز روستایی توریستی، زیبا و سرسبز است که در 22کیلومتری قائمشهر واقع شده است و به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری زیاد، طبیعتی بکر، آب‌وهوای مطلوب و غذاهای محلی خوش‌طعم، به بهشتی در سوادکوه تبدیل شده است. ازآنجایی‌که یکی از زیباترین اقامتگاه‌های قائمشهر در دل این روستا بنا شده است، می‌توانید یک شب را در کلبه‌های بوم‌گردی آن اقامت داشته باشید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

سد-زمزم

پارک جنگلی تلار

پارک جنگلی تلار یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در استان مازندران بوده که هرساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است. وجود امکانات رفاهی مختلف در این پارک باعث شده است که از گشت‌وگذار در آن نهایت لذت را ببرید. ساختمان چوبی دوطبقه شامل رستوران و کافی‌شاپ، کمپینگ‌های اقامتی، جاده پیاده‌روی سلامت، دوچرخه، موتور چهارچرخ، موتور برقی، سه مجموعه تجاری و پیست آفرود دوچرخه و چهارچرخ، ازجمله امکانات این منطقه هستند. پارک جنگلی صنم، بابل‌رود و دریاچه جاده نظامی که از دیگر جاذبه‌های تفریحی قائمشهر هستند، در نزدیکی این پارک جنگلی واقع شده‌اند.

آب‌بندان ساروکلا

روستای ساروکلا یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین روستاهای توریستی ایران است که در چندکیلومتری قائمشهر واقع شده است. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به آب‌بندان ساروکلا که در منطقه‌ای سرسبز و دیدنی قرار دارد، اشاره کرد. از سوی دیگر و در نزدیکی این آب‌بندان دریاچه‌ای مصنوعی با وسعت بیش ۱۰ هزار متر ساخته شده که این منطقه را به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مازندران و قائمشهر بدل کرده است. بد نیست بدانید که آب‌بندان ساروکلا، دراصل به‌منظور پرورش ماهی‌های کپور و فیتی‌فات و آبیاری چندین هکتار از شالیزارهای پایین‌دست خود ساخته شده بود که حالا در لیست جاذبه‌های گردشگری این منطقه قرار دارد.

جنگل کوتنا

کوتنا نام یکی از روستاهای توابع قائمشهر در استان مازندران بوده که در جنوب‌شرقی این شهر و در فاصله ۶ کیلومتری از آن واقع شده است. شالیزارها و دشت‌های اطراف این منطقه، زیبایی بی‌نظیری به آن بخشیده است که نگاه هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. در فاصله ۶۰۰متری این روستا، سیاه‌رود قرار دارد که خود جاذبه تماشایی دیگری محسوب می‌شود. هم‌جواری جنگل‌های کوتنا با دشت و رودخانه سیاه‌رود طبیعت بی‌نظیری را به‌وجود آورده است که نمی‌توان زیبایی‌های آن را تنها در چند خط بیان کرد. اگر درحال برنامه‌ریزی برای بازدید از جاذبه‌های قائمشهر هستید، گشت‌وگذار در جنگل‌های کوتنا را حتما در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

جنگل-کوتنا

روستای ریکنده

ریکنده یکی‌دیگر از روستاهای دیدنی شهرستان قائمشهر بوده که به‌دلیل استقبال زیاد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، به روستایی توریستی بدل شده است. طبیعت جذاب با بافتی جنگلی، آب‌وهوای مطبوع و مردمانی خون‌گرم و مهربان ازجمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت این روستا در بین طبیعت‌گردان هستند؛ علاوه‌براین، این روستا بافتی تاریخی دارد که قدمت و اصالت آن به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد. تماشای تاریخ در کنار زیبایی‌های خدادادی، خاطره بسیار خوشی از سفر به این منطقه در ذهن شما حک خواهد کرد.

راهنمای رزرو هتل و خرید بلیط قطار قائمشهر

اگر درحال برنامه‌ریزی برای روزهای اقامت خود در قائمشهر هستید و می‌خواهید بدانید که چند روز برای سفر به قائمشهر کافی است، باید بدانید که جاذبه‌های معرفی‌شده در این مقاله تنها بخشی از مناطق گردشگری این شهرستان هستند. برای آنکه بتوانید به‌طور دقیق روزهای اقامت خود را در این شهر مشخص کنید، لازم است که ابتدا همه جاذبه‌های این منطقه را بشناسید و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

با مشخص‌شدن برنامه سفر، می‌توانید با خیالی راحت برای رزرو هتل و خرید بلیط قطار قائمشهر اقدام کنید. فلای تودی که از بهترین و معتبرترین سایت‌های فروش بلیط قطار و رزرو هتل محسوب می‌شود، همراه شماست تا سفری ارزان و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. برای خرید بلیط قطار قائمشهر، تنها کافیست اطلاعات سفر ازجمله تاریخ رفت‌وبرگشت، تعداد مسافران و درخواست‌های جانبی خود را در فیلدهای مربوطه وارد کنید؛ پس از چند ثانیه بلیط های قطار به‌ترتیب قیمت از کم به زیاد به شما نمایش داده خواهد شد. با بررسی هر گزینه و امکانات قطار به‌راحتی می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط قطار سفر به قائمشهر را برای خود خریداری کنید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها