لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

لاستیک ماشین یکی از مهمترین موارد مصرفی در خودروها هستند. یکی از قسمت هایی که به صورت مستقیم روی عملکرد ماشین تاثیر می گذارد، لاستیک ها هستند. تمامی وزن خودرو روی لاستیک قرار دارد و به صورت مستقیم روی سطح جاده لاستیک ها هستند که با آسفالت در تماس هستند. بنابراین کیفیت لاستیک تهیه شده بسیار می تواند در عملکرد ماشین شما تاثیر بگذارد.

لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

لاستیک ماشین یکی از مهمترین موارد مصرفی در خودروها هستند. یکی از قسمت هایی که به صورت مستقیم روی عملکرد ماشین تاثیر می گذارد، لاستیک ها هستند. تمامی وزن خودرو روی لاستیک قرار دارد و به صورت مستقیم روی سطح جاده لاستیک ها هستند که با آسفالت در تماس هستند. بنابراین کیفیت لاستیک تهیه شده بسیار می تواند در عملکرد ماشین شما تاثیر بگذارد.

به گزارش سایت لاستیک مارکت، فرض کنید شما یک ماشین خارجی مانند بنز، بی ام و یا دیگر برندهای مطرح و باکیفیت خودرو را دارید، با این حال لاستیکی که زیر ماشین انداخته اید از کیفیت بالایی برخوردار نیست، در چنین شرایطی چه اتفاقی می افتد؟ قطعا عملکرد خودرو دچار مشکل می شود. پس بهتر است لاستیکی که تهیه می شود کیفیت بالایی داشته باشد. اما سوالی که پیش می آید این است که لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام لاستیک را برای ماشین تهیه کنیم. در ادامه به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

لاستیک-خودرو

تفاوت های لاستیک ایرانی و خارجی چیست؟

برای اینکه بدانیم لاستیک ایرانی یا خارجی را تهیه کنیم، باید تفاوت های این دو لاستیک را با یکدیگر بررسی کنیم. با دانستن این تفاوت ها می توانیم انتخاب بهتری برای خرید لاستیک داشته باشیم.

قیمت لاستیک اولین تفاوت

در سال های اخیر، قیمت لاستیک در کشور ما افزایش زیادی داشته است و شما برای تهیه یک جفت لاستیک باید چندین میلیون هزینه کنید. در چنین شرایطی افراد خیلی زیاد به سراغ لاستیک های ایرانی می روند. این لاستیک ها به مراتب قیمت های پایین تری نسبت به لاستیک های خارجی دارند. بنابراین یک تفاوت مهم در لاستیک های ایرانی و خارجی قیمت آن ها است.

قیمت-لاستیک

طول عمر لاستیک خارجی و ایرانی

اینکه طول عمر مفید لاستیک چقدر است زمان مشخصی نیست و کاملا بستگی به نوع رانندگی شما، نوع خودرو و جاده هایی است که در آن رانندگی می کنید. اگر طوری رانندگی کنید که ترمز زیادی بگیرید یا در جاده های با شرایط سخت طولانی مدت باشید، احتمالا لاستیک ماشین شما خیلی زود از بین خواهد رفت. با این حال به صورت کلی لاستیک های خارجی به دلیل کیفیت بالا و مواد استفاده شده در آن ها که همگی از بهترین مواد به کار رفته در لاستیک هستند، طول عمر بالایی نسبت به لاستیک های ایرانی دارند.

تنوع سایز لاستیک های خارجی

تنوع لاستیک ها در برندهای خارجی بسیار بالاتر است. مثلا لاستیک رودستون یکی از برندهایی است که تنوع بسیار بالایی در تولید انواع لاستیک دارد. البته این نکته را نیز نمی توان انکار کرد که برندهای لاستیک در ایران در سال های اخیر بسیار کار خود را قوی تر کرده اند و برای تمامی محصولات از جمله کامیون ها، سواری، آفرود، ماشین های صنعتی و... لاستیک تهیه و تولید کرده اند. با این حال وقتی هنوز هم صحبت از تنوع لاستیک می شود، برندهای خارجی حرف اول را می زنند.

لاستیک-خارجی

این شاید بیشتر برای کسانی که لاستیک های با کاربرد خاص می خواهند، مهم باشد وگرنه برندهای ایرانی برای همه ماشین های سواری و معمولی لاستیک مناسب تهیه کرده اند.

رتبه بندی لاستیک های ایرانی و خارجی

لاستیک های ایرانی در حال افزایش کیفیت ساخت خود هستند و در سال های اخیر پیشرفت های خوبی هم کرده اند. با این حال لاستیک های خارجی از معتبرترین برندهای لاستیک در دنیا هستند و همین باعث می شود کیفیت بسیار بالایی داشته باشند و لاستیک های ایرانی در این زمینه حرفی برای گفتن ندارند و در رتبه بندی لاستیک ها قطعا از لاستیک های خارجی پایین تر قرار می گیرند.

تکنولوژی ساخت لاستیک های ایرانی و خارجی

لاستیک هایی که در خارج از کشور ساخته می شوند، از تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند. این لاستیک ها به دلیل اینکه از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت آن ها استفاده می شود، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. چیزیکه در لاستیک های ایرانی کمتر وجود دارد. لاستیک های ایرانی به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که وجود دارد خیلی به تکنولوژی های روز دسترسی ندارند و همین باعث می شود کیفیت ساخته شده آن ها کمی کمتر از دیگر برندهای مطرح خارجی باشد.

لاستیک های ایرانی در مقابل لاستیک های خارجی زودتر به دست شما می رسند

اگر تا به حال لاستیک خریده‌اید، می‌دانید که تاریخ تولید لاستیک بسیار مهم است. اغلب اتفاق می‌افتد که لاستیک‌های وارداتی مدت‌ها در گمرک و انبارها مانده و سپس وارد چرخه توزیع می‌شوند، که ممکن است باعث شود تا مدت زمان زیادی از تاریخ تولید گذشته باشد. به عکس این، لاستیک‌های ایرانی به سرعت وارد چرخه توزیع می‌شوند و گاهاً زمان بین تولید و استفاده از آن‌ها کمتر است. توصیه‌ی ما این است که هنگام خرید حتماً به این مورد توجه کنید و سپس لاستیک را تهیه کنید.

برای اینکه خیال شما از لاستیک‌ها راحت باشه، توصیه ما خرید از فروشگاه لاستیک معتبر است که بتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. در سال‌های اخیر فروشگاه‌های زیادی وارد حوزه لاستیک شده‌اند و همین باعث شده مردم نیز به خرید آنلاین این کالا روی بیاورند. از بهترین فروشگاه‌هایی که شما می‌توانید از آن‌ها لاستیک تهیه کنید، می‌توان به دیجی کالا، لاستیک مارکت، ترب و هایپرتایر اشاره کرد. در بین این‌ها، لاستیک مارکت معتبرترین برند در حوزه لاستیک است که محصولات بسیار باکیفیت و مناسبی را به بازار عرضه می‌کند و خیال شما از تاریخ انقضا لاستیک‌ها کاملاً راحت خواهد بود.

در انتها، لاستیک خارجی بخریم یا ایرانی؟

تا اینجا با تفاوت های لاستیک خارجی و ایرانی آشنا شدیم و متوجه شدیم هر کدام چه مزایا و معایبی دارد. شاید در انتها با توجه به قیمت لاستیک به سراغ خرید لاستیک ایرانی بروید. چیزی که ما خیلی توصیه به آن نداریم. چرا که لاستیک ها در همه قسمت های خودرو درگیر هستند، مواردی مانند جلوبندی، سیستم تعلیق خودرو، اکسل، کمک فنر و... و کیفیت پایین لاستیک باعث می شود برای همه این قطعات خرج های اضافی تراشیده شود. و حالا فرض کنید شما می خواستید با کم کردن هزینه لاستیک صرفه جویی در هزینه ها کنید در حالی که باید چندین میلیون روی هزینه لاستیک بگذارید و ماشین خود را در تعمیرگاه ها درست کنید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها