در گفت و گو با رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تهران مطرح شد؛

بازار لاستیک نیازمند حمایت ویژه دولت / وضعیت تعرفه پنچرگیری و روغن موتور در ایام نوروز

محمدرضا آل سارا گفت: واقعیت این است که یک سری خلل‌ها در سامانه جامع تجارت مانند قطع و وصلی‌های مکرر وجود دارد. همین مسائل باعث می‌شود که تحویل لاستیک از واحد صنفی به متقاضیان به کندی انجام شود.

بازار لاستیک نیازمند حمایت ویژه دولت / وضعیت تعرفه پنچرگیری و روغن موتور در ایام نوروز

بازار لاستیک خودرو یکی از بخش‌های حیاتی صنعت خودروسازی است که تأثیر بسزایی بر عملکرد و ایمنی خودروها دارد. بازار لاستیک و تایر، همراه با رشد صنعت خودروسازی به شدت رونق یافته است. تقاضای پایدار برای لاستیک‌های با کیفیت، فناوری‌های نوین در تولید لاستیک، رقابت بین تولیدکنندگان بزرگ و کوچک، و تغییرات در الگوهای مصرفی مصرف‌کنندگان از جمله چالش‌هایی هستند که در این صنعت مدیریت می‌شود. از آنجایی که لاستیک‌ها مستقیماً بر ایمنی و کارایی خودرو تأثیر می‌گذارند، انتخاب و استفاده از لاستیک‌های مناسب توسط مصرف‌کنندگان به عنوان یک عنصر حیاتی در نگهداری و بهینه‌سازی عملکرد خودروها مورد توجه قرار می‌گیرد.

در چند سال گذشته با صعودی شدن نرخ تورم، در کنار افزایش قیمت اقلام اساسی، لاستیک خودرو هم از این قافله عقب نماند و خود را به گرانی‌ها رساند. پس از مدتی دولت برای کنترل بازار لاستیک وارد عمل شد تا بتواند با عرضه لاستیک ارزان تر ( لاستیک دولتی ) بتواند تا حدودی گرانی‌های موجود در بازار لاستیک را جبران کند، اما این اقدام دولت هم خالی از نقص و اشکال نبود. به گونه‌ای که متقاضیان لاستیک با دو چالش اصلی یعنی کمبود لاستیک‌های پر متقاضی و تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت لاستیک دولتی در این مسیر رو به رو بودند.

هرساله با شروع تعطیلات نوروزی شاهد افزایش مراجعه مردم برای خدمات خودرو مانند تعویض روغن موتور و پنچرگیری و تهیه لاستیک خودرو هستیم. در همین راستا به سراغ محمدرضا آل سارا رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران رفتیم.

آل سارا در خصوص وضعیت کنونی بازار لاستیک و روغن موتور در ایام نوروزی گفت: درحال‌حاضر در خصوص وضعیت تامین و عرضه در بازار لاستیک و روغن موتور کمبودی نیست و خوشبختانه از این نظر در تنگنا نبوده و می‌توانیم نیاز بازار را پاسخ دهیم. همچنین در ایام تعطیلات و با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، تعرفه پنچرگیری خودرو و قیمت روغن موتور در بازار تغییری نداشته است.

محمدرضا-آل سارا

وی در رابطه با چالش اخیر بازار لاستیک توضیح داد: درحال‌حاضر در کشور با کمبود لاستیک مواجه نیستیم. فقط دو سایز لاستیک است که نیاز به حمایت بیشتری برای تامین آن داریم. اگر چالش تولید این دو سایز لاستیک برطرف شود، تعادلی نسبی را در بازار لاستیک شاهد هستیم. لاستیک‌های سایز ۱۳ و ۱۴ درحال‌حاضر به میان کافی در بازار نبوده که متقاضی بسیاری هم دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تهران در پایان عنوان کرد: واقعیت این است که یک سری خلل‌ها در سامانه جامع تجارت مانند قطع و وصلی‌های مکرر وجود دارد. همین مسائل باعث می‌شود که تحویل لاستیک از واحد صنفی به متقاضیان به کندی انجام شود. اگر سامانه جامع تجارت از این جهت رفع اشکال شود تا امکان تحویل لاستیک به متقاضی با سرعت بیشتر فراهم شود، دیگر شاهد تشکیل صف‌های طولانی برای عرضه لاستیک نخواهیم بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها