قیمت مرغ | بازار مرغ | قیمت جدید مرغ | قیمت امروز مرغ

مرغ ایران به عراق رسید / آخرین قیمت هرکیلو مرغ گرم در بازار

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: بعد از گذشت ۲۶ سال، هزارتن مرغ به عراق صادر شد.

مرغ ایران به عراق رسید / آخرین قیمت هرکیلو مرغ گرم در بازار

قیمت مرغ تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت مرغ، عرضه و تقاضاست. هر چقدر که تقاضا برای مرغ بیشتر باشد، ارزش این محصول نیز بالاتر خواهد رفت و برعکس. همچنین، عواملی مانند شرایط آب و هوایی، کاهش تولید، بیماری ها و مشکلات صنعتی نیز بر تامین مرغ و تاثیر می گذارند. همچنین افزایش هزینه های مربوط به نگهداری، خوراک، پرورش و حمل و نقل نیز می تواند باعث افزایش قیمت مرغ شود. در نهایت، عواملی مانند رشد جمعیت و افزایش دسترسی به محصولات دامی نیز می توانند به افزایش تقاضا و تاثیرگذار بر قیمت مرغ  منجر شوند.

ارسلان قاسمی گفت: هم اکنون هرکیلو مرغ گرم با نرخ ۷۷ تا ۸۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

به گفته او، بنابر آمار پتانسیل تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه با احتساب مصرف داخل، صادرات یک میلیون تن از این میزان به بازار‌های هدف وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: بنابر سیاست وزیر جهاد، ماهانه ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون قطعه جوجه ریزی باید صورت گیرد که براین اساس کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ افزود: بعد از گذشت ۲۵ تا ۲۶ سال اولین پارت مرغ به بازارهای هدف صادر شد؛ به طوریکه بنابر آخرین آمار هزارتن مرغ به عراق صادر شده است.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی و تولید مرغ پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار نوسانی نداشته باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها