قیمت مرغ | بازار مرغ | قیمت جدید مرغ | قیمت امروز مرغ

بازار مرغ در آرامش مطلق / مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید

به گفته کارشناسان، با توجه به سیاست و برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش حجم جوجه‌ریزی‌ها و تولید مرغ گرم، کمبودی در عرضه مرغ نیست.

بازار مرغ در آرامش مطلق / مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید

همه ساله در ایام‌ پایانی سال، بازار مرغ به دلیل ازدیاد تقاضا با نوساناتی روبرو بود، درحالیکه امسال با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و تولید مازاد بر نیاز کشور کمبودی در عرضه نداشتیم که منجر به التهابات قیمت در بازار شود.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هرکیلو مرغ گرم ۸۳ تا ۸۸ هزار تومان، ران مرغ ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان، سینه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و فیله مرغ ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است. همچنین به رغم وفور مرغ گرم در مغازه ها، مرغ منجمد در میادین عرضه می شود.

در همین رابطه مسعود امراللهی مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی ها و تولید مرغ، آرامش بر بازار حاکم است.

امراللهی قیمت کنونی هرکیلو مرغ را ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: عرضه مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان گرانفروشی است.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد می گوید: با توجه به ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی و میزان تولید، گوشت مرغ مورد نیاز ایام ماه رمضان و نوروز تامین است.

بنابر آمارهای اعلامی طی ماه اخیر ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با احتساب افزایش مصرف در داخل ناشی از نوسان قیمت گوشت قرمز،این حجم مازاد بر نیاز کشور است که برای جلوگیری از زیان مرغداران، سیاست جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار و صادرات به بازارهای هدف اتخاذ شد.

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون پنج محموله گوشت مرغ به کشور عراق صادر شده که هر یک از محموله ها ۱۰۰ تن بوده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی می گوید: با زیرساخت‌های کنونی باید خود را برای صادرات ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ آماده کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها