مجلس به مدرس ها نیاز دارد-سیدنورمحمدعقیلی

بهترین راهکار برای حل مشکل تورم و گرانی کسب درآمد برای کشور است. مجلس باید دولت‌ها را مکلف به کسب درآمد از طریق جلوگیری از خام فروشی کند.

 مجلس به مدرس ها نیاز دارد-سیدنورمحمدعقیلی

بسم الله رحمن رحیم

صحبت های اقای سیدنورمحمدعقیلی

قبل از شروع مقاله لازم است که عید بزرگ شعبان را به همه مسلمانان تبریک عرض کنم

تورم و گرانی

مردم عزیز کشور ایران سالهاست که با مشکل گرانی ‌و تورم و بی ارزش شدن پول ملی دست و پنجه نرم میکنن و متاسفانه با آمدن دولت های مختلف و مجلس های مختلف همچنان هیچ تغییری در این مورد احساس نکرده و همچنان یکی از بزرگترین مشکلات مردم است که باید به آن رسیدگی شود .

به نظر می‌رسد دولت ها و مجلس های گوناگون با انجام کارهایی برای حل این مساله تلاش‌هایی انجام داده اند اما بیشتر کارها موقت بوده و برای حل این مشکل هیچ نتیجه ای برای مردم نداشته و متاسفانه فشار مضاعفی به قشر های متوسط و ضعیف تر وارد شده .

راه حل آن

بهترین راهکار برای حل مشکل تورم و گرانی

کسب درآمد برای کشور است

مجلس باید دولت‌ها را مکلف به کسب درآمد از طریق جلوگیری از خام فروشی کند .

دولت باید با ساختن پالایشگاهای بزرگ ، پتروپالایشگاهای بزرگ ، پتروشیمی های بزرگ در کنار آب‌های آزاد، کارخانه های تولید مس و فولاد و ورق همگی در کنار ابهای ازاد و پروژه های بزرگ این چنینی از خام فروشی جلوگیری کرده و باعث درآمد زایی زیادی برای کشور شود

و در ادامه صحبت های خود و حل مشکلات مجلس بهشهر،نکا و گلوگاه

چگونگی تاثیر بر تورم و گرانی با ساختن ابر پروژه های نفتی و گازی و نیروگاهی و معدنی

یکی از علت های اصلی تورم و گرانی به علت کمبود درآمد دولت و کسری بودجه دولت ناچار به استقراض از بانک مرکزی، خلق نقدینگی بدون پشتوانه باعث ایجاد تورم می‌گردد.

با ساختن ابر پروژه ها نظیر پتروپالایشگاهای بزرگ برای تولید بنزین و گازوئیل و سوخت هواپیماها و همچنین پروژه‌های عظیم فولادی، که همگی در کنار ابهای ازاد برای صادرات راحتر و همچنین آب بر بودن زیاد این پروژه ها ، همزمان با اشتغال زایی نفرات زیادی از مردم کشور در آمد هنگفتی برای دولت و کشور در دراز مدت شده که می‌توان به جای خام فروشی نفت ، حتی نفت خام از کشورهای همسایه وارد و با تبدیل کردن به فرآورده های نفتی که تحریم کردن فروش فرآورده های نفتی بسیار بسیار سخت تر از فروش نفت خام است هم از تحریم فرار کرده و هم درآمد زیادی نصیب کشور و مردم عزیز گردد .

برای مثال فروش تقریبی نفت خام در سال گذشته حدودا ۳۸ میلیارد دلار بوده که اگر نفت خام را به صورت بنزین صادر میشد حداقل نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار در آمد نصیب کشور می شد .

اما متاسفانه در طول سال‌های گذشتهدولت ها و مجلس های گذشته فقط به فکر گذران مقطعی و عبور کشور در هر سال بوده و به کارهای غیر زیرساختی و کارهای کوچک برای راضی نگهداشتن مقطعی مردم بوده تا برای دوره های بعدی مجدد رای بیاورند و در مسند قدرت باقی بمانند . آنچنان که مشاهده می‌کنید در طول تابستان برق صنایع قطع می‌شود تا مردم در آسایش مقطعی بوده و در زمستان گاز صنایع را قطع کرده که افت فشار گاز خانگی کنترل مقطعی گردد .

در صورتی که اگر سال‌های قبل به جای کارهای خرد ابتدا با درآمد نفتی در طول سال‌های متمادی پروژه های بزرگ راه اندازی میشد و با درآمد حاصله کارهای خرد ریز انجام می‌گشت الان بیشتر مسائل کشور از جمله تورم و گرانی حل شده بود .

به قول کسبه های بازار با خرید مغازه میشه خونه و ماشین و غیره خرید اما با خرید خونه فقط خونه خریدی و دیگه مستاجر نیستی و درامدی نداری .

در پایان صحبت کاندیدمجلس بهشهر ،با یاد و خاطره ای از امام خمینی (ره) صحبت خود را به پابان برسانم

مجلس به مدرس ها نیاز دارد

 

images_1708757977_65d993d93c790

 

سید نور محمد عقیلی

رپورتاژ آگهی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها