گوشت | قیمت گوشت | بازار گوشت | واردات گوشت

نگران تامین گوشت شب عید نباشید / آخرین قیمت گوشت گوسفند و گوساله در بازار

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به زایش های مناسب پاییز و زمستان و حجم واردات گوشت گرم و منجمد، کمبودی در عرضه نداریم.

نگران تامین گوشت شب عید نباشید / آخرین قیمت گوشت گوسفند و گوساله در بازار

قیمت گوشت به عنوان یکی از مهمترین مواد غذایی در بازار، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی هستند. عوامل داخلی شامل تقاضا و عرضه در بازار داخلی، هزینه‌های تولید و نگهداری دام، هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های بسته‌بندی محصولات گوشتی هستند. عوامل خارجی شامل تقاضا و عرضه در بازار جهانی، تغییرات ارزش ارز، تغییرات قوانین و مقررات صادرات و واردات، شرایط آب و هوایی و بیماری‌های دامی در سطح جهانی هستند. بنابراین، قیمت گوشت تحت تاثیر مستقیم این عوامل قرار می‌گیرد و تغییرات در هر یک از این عوامل می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت گوشت داشته باشد.

منصور پوریان گفت: از ۲ هفته پیش عرضه گسترده گوشت منجمد توسط دولت شکل گرفت به طوریکه گوشت گوسفندی با نرخ ۲۳۰ هزارتومان و گوساله ۲۸۵ هزارتومان عرضه می شود.

به گفته او، هم اکنون مقادیر زیادی گوشت گرم و منجمد گوساله و گوسفند وارداتی و دام تولید داخل در بازار عرضه می شود که براین اساس کمبودی در توزیع نداریم.

پوریان ادامه داد: در شرایط کنونی به سبب آنکه گوساله زیادی در واحدهای دامداری است که باید کشتار شوند،امکان تامین از بازار داخل وجود دارد و تنها به سبب تنظیم بازار و تعدیل قیمت واردات انجام می شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: با احتساب نرخ دام زنده باید قیمت هرکیلو گوشت گوسفندی و گوساله در محدوده ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزارتومان عرضه شود و فروش با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

پوریان گفت: در فصل زمستان عرضه گوشت منجمد به دلیل سختی جابه‌جایی دام داخل بیشتر است، هرچند نسبت به گوشت گرم وارداتی فاصله قیمتی چندانی ندارد، اما نسبت به گوشت گرم داخلی اختلاف زیاد است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از فراوانی انواع دام زنده سبک و سنگین و گوشت قرمز گوساله و گوسفندی گرم و منجمد در کشور خبرداد و گفت: با توجه به زایش های مناسب پاییز و زمستان و جمعیت دام سنگین و میزان واردات گوشت گرم و منجمد، کمبودی در توزیع گوشت شب عید نداریم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها