راهنمای انتخاب ساعت هوشمند مردانه و زنانه

در این مقاله به انواع ساعت هوشمند و نحوه ی انتخاب میان اسمارت واچ برای قشر زنان و مردان میپردازیم تا شما با چشم بازتری اقدام به خرید کنید.

راهنمای انتخاب ساعت هوشمند مردانه و زنانه

ساعت هوشمند، ابزاری فراگیر و جذاب در دنیای فناوری مدرن است که به عنوان یک وسیله ی جذاب مانند لباس و لوازم شخصی در بین انسان ها جایگاه خود را پیدا کرده است. خرید ساعت هوشمند طرح اپل نه تنها به جلوه و استایل شما کمک می‌کند بلکه امکانات و قابلیت‌های آن نیز تأثیرگذار است.  فناوری ‌های مهم صفحه نمایش و کیفیت آن از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

از صفحات OLED تا  AMOLEDتا IPS تا انتخاب میان این گزینه ‌ها، بر اساس نیازها و ترجیحات شما صورت پذیرد. در این میان رزولوشن تصویر نیز نقش مهمی در وضوح و کیفیت تصویر ایفا می‌کند. سیستم عامل انتخاب سیستم عاملی که با دستگاه‌های دیگر شما سازگاری داشته باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. از iOS تا Android، هرکدام دارای قابلیت‌ها و مزایای خاصی هستند که باید در نظر گرفته شوند. حتی خرید ساعت هوشمند طرح اپل نیز تمامی این ویژگی ها را دارد.

فناوری هوشمندانه در این لوازم جانبی همانند ردیابی فعالیت‌ ها، اطلاع ‌رسانی‌ یا همان نوتیفیکیشن از مواردی هستند که تجربه استفاده از ساعت هوشمند را به طور قابل توجهی بهبود می ‌بخشند. در ادامه انتخاب دستگاهی که این ویژگی‌ها را به ‌طور کامل پوشش دهد و مناسب هر دو قشر مردان و زنان باشد را نام میبریم.

ویژگی ظاهری در ساعت های هوشمند

قبل از ادامه ی مقاله، اگر همراه با ساعت هوشمند نیاز به خرید اسپیکر بلوتوث نیز دارید می توانید به فروشگاه پی آر کالا سر بزنید. طراحی و استایل هر اسمارت واچ متناسب با تنوع ظاهری جنس بدنه و رنگ‌های مختلف می‌توانند تأثیر قابل توجهی در جلوه نهایی ساعت داشته باشند. همچنین با انتخاب رنگ و طرحی که با سلیقه شما همخوانی داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. اندازه و وزن ساعت هوشمند در زندگی روزمره شما را تأثیر میگذارد.

ممکن است اندازه و وزن مناسب استفاده شما را تسهیل یا بالعکس سنگینی آن شما را در استفاده ی روزمره دو دل کند. عمر باتری و عملکرد سریع از جمله مواردی است که در انتخاب ساعت هوشمند باید به آن توجه شود. پردازنده قوی و حافظه کافی نیز می‌توانند تجربه ی کاربری استفاده از ساعت را بهبود بخشند. همچنین، طول عمر باتری و زمان شارژ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ساعت-مچی

ویژگی های کاربردی ساعت های هوشمند

از ویژگی های اصلی یک ساعت هوشمند، قابلیت ضد آب بودن آن است. این ویژگی به شما امکان می دهد در شرایط خاصی مثل ورزش و شنا نیز از آن استفاده کنید از دستگاه شما در برابر آسیب ‌های آبی محافظت می‌کند. اتصال بی ‌سیم یا وایرلس به دیگر دستگاه‌ ها همیشه از امکانات مهم هر ساعت هوشمند است. این ویژگی به شما امکان کاربردهای متنوعی مثل پخش موسیقی و ارسال پیام را می‌دهد.

مدل های ساعت هوشمند برای زنان

در ادامه به انواع ساعت های هوشمند مناسب با خانم ها می پردازیم :

ساعت هوشمند گلکسی واچ 6

این اسمارت واچ توسط شرکت سامسونگ و در دو نسخه 44 و 40 میلی‌متری معرفی شد. این ساعت کهکشانی نسبت به نسل قبلی خود از 15 درصد حاشیه کمتری و از طرفی 20 درصد هم نمایشگر بزرگ‌ تری دارد. نسخه 44 میلی‌متری دارای نمایشگری 1.47 اینچی از نوع Super Amoled با رزولوشن 480 در 480 است و نسخه 40 میلی‌متری نمایشگری 1.31 اینچی با رزولوشن 432 در 432 دارد. تراکم پیکسلی در هر دو نسخه برابر با 453 است که عددی بسیار خوب به حساب می‌آید.

از مزیت های این مدل بررسی ضربان قلب و اکسیژن خون، ECG و اندازه‌گیری فشار خون می باشد. همچنین کنترل کاملی به روی وضعیت خواب شب، وضعیت عادت ماهانه بانوان و وضعیت سلامت در طول روز داردخوشبختانه این ساعت کهکشانی تنوع بند بالایی دارد و می‌توانید برای استایل‌های مختلف خود بندهای متفاوتی را در نظر بگیرید.

اپل واچ سری 2021 SE

یکی از محبوب ترین مدل‌ های اپل واچ برای بانوان، ساعت هوشمند 2021 SE مدل 40mm Aluminum Case است. این اسمارت واچ مجهز به سیستم عامل محبوب iOS با ورژن 14 به بالا است و با سری موبایل های شرکت اپل ازiPhone 6s به بالا سازگاری کامل دارد.

این ساعت هوشمند از لحاظ ظرافت و زیبایی خاصی که دارد، بیشتر مورد پسند بانوان قرار گرفته است. این ساعت دارای نمایشگر مستطیلی از نوع Retina LTPO OLED است و میزان روشنایی آن به بالای 1000 نیت می‌رسد؛ پس به راحتی می توانید در هر زمان از شبانه روز از آن استفاده کنید.

ویژگی های کم نظیر این دستگاه شامل میزان فشار خون، سطح اکسیژن، گام شمار و تعیین ضربان قلب مطلع شوید. قابلیت ضد آب بودن تا عمق 50 متر و قابلیت شنا کردن توسط این دستگاه از ویژگی های جذاب هر کاربر این ساعت هوشمند است.

ساعت هوشمند کاملا زنانه هواوی مدل WATCH FIT

 یک محصول شیک و بادوام دیگر از شرکت هواوی که در حال حاضر جزو بهترین ساعت‌ های هوشمند دخترانه شیک بازار محسوب می‌ شود. اندازه صفحه نمایش این محصول 1.64 اینچ، رزولوشن آن 280 در 456 HD و از نوع Super amoled است.

این ساعت هوشمند در برابر آب و گرد وغبار مقاوم بوده و با سنسور‌ها و حسگر‌هایش فعالیت بدنی شما را اندازه‌گیری می کند. میزان اکسیژن سطح خون و تعداد ضربان قلب از فعالیت هایی است که توانایی اندازه گیری دارد.

عمر مفید باتری این ساعت هوشمند در حدود 10 روز بوده و با استفاده از شارژ سریع می‌توان، یک روز کامل از آن استفاده کرد. این ساعت برای ثبت دوره پریود خانم ها نیز کاربردی است.

ساعت-هوشمند

مدل های ساعت هوشمند برای مردان

در ادامه به انواع ساعت های هوشمند مناسب با آقایان می پردازیم :

گلکسی واچ سامسونگ مدل Galaxy Watch 5 44mm

ویژگی که زمان خرید این محصول باید به آن توجه کنید فناوری اتصال آن است که با بلوتوث استاندارد AGNAC  ارائه می‌شود. این ساعت زیبا با طراحی جذابی که دارد هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. جنس بدنه این محصول از آلومینیوم می باشد.

در طراحی «گلکسی واچ ۵ ۴۴ میلی‌متری» از شیشه کریستال یاقوت کبود استفاده شده که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط هم مقاومت کند. این صفحه شیشه‌ای ۱.۶ برابر قوی‌تر از مدل‌های مشابه است و در برابر مشکلات احتمالی (افتادن و ضربه خوردن) که در زندگی روزمره به وجود می‌آید، مقاومت خوبی دارد.

شما با استفاده از ویژگی «BioActive Sensor» این محصول، می‌توانید در مورد سلامتی خود اطلاعات کسب کنید و به لطف این سنسور که به پوست شما نزدیک است، وضعیت ضربان قلب متوجه شوید.

 ساعت  Apple Watch Series 8

 و اما آخرین ساعت هوشمندی که تصمیم داریم آن را معرفی کنیم، اپل واچ سری 8 است. این ساعت هوشمند نسبت به اپل واچ اولترا از قیمت پایین‌تری برخودار است و مناسب کسانی است که باید اسمارت واچی که خریداری می‌کنند حتما اپل باشد. 

اپل واچ اولترا تنها ساعت هوشمند مورد علاقه غواصان نیست؛ چراکه اپل واچ سری 8 نیز ضد آب است و هنگام شنا به راحتی می‌توانید زیر آب از آن استفاده کنید. ضد آب بودن همراه با ایمن بودن در برابر گرد و غبار و ترک نیز از دیگر ویژگی های این ساعت هوشمند می باشد. 

یکی از جذابیت های  محبوب این اسمارت واچ، برخوردار بودن از ویژگی تشخیص تصادف در بخش نرم‌افزاری این ساعت است. به گونه‌ای که درصورت برخورد با یک جسم سخت یا ماشین، سنسورهای موجود در اپل واچ این اتفاق را تصادف تشخیص می دهد و به نزدیک ‌ترین مرکز اورژانس اطلاع رسانی می کند.

 از امکانات دیگر ساعت اپل واچ سری 8، می‌توان به سنسور نوری قلب، سنسور الکتریکی قلب، نمایش اطلاعات مرتبط با اکسیژن خون و همچنین دمای بدن اشاره کرد.

نحوه ی نگهداری از ساعت هوشمند ؟

نگهداری از ساعت هوشمند بسیار مهم است تا عمر مفید آن را افزایش دهید و از کارکرد بهتر آن لذت ببرید. برای خرید لوازم جانبی موبایل در شیراز و آموزش نکات بیشتر به سایت پی آر کالا مراجعه فرمایید. اکنون در ادامه، چند نکته مهم برای نگهداری از ساعت هوشمند را بررسی می‌کنیم:

تمیز نگهداشتن ساعت:

 سطح بیرونی ساعت هوشمند را به طور منظم با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید. استفاده از مواد شوینده قوی و یا فشار زیاد آب خودداری کنید تا از آسیب به قطعات الکترونیکی آن جلوگیری شود.

حفاظت در برابر آب:

اگر ساعت شما دارای قابلیت ضد آب است، مطمئن شوید که در مواقعی که به آب تماس می‌دهید، آن را به درستی بسته و محافظت کنید.

جلوگیری از خوردگی:

در صورتی که ساعت شما دارای بدنه فلزی است، از تماس آن با مواد شیمیایی، عرق، و آب شور خودداری نمایید تا از خوردگی جلوگیری شود.

شارژ منظم:

 سعی کنید ساعت خود را به صورت منظم شارژ کنید تا از خاموش شدن آن در مواقع نیازمندی جلوگیری شود. همچنین، از شارژرهای اصلی و معتبر استفاده کنید تا طول عمر باتری ساعت حفظ شود.

جلوگیری از آسیب‌ها:

 سعی کنید ساعت خود را از ضربه، خراش، و سایر آسیب‌ها محافظت کنید. با قرار دادن ساعت در محافظ قابل حمل از آن محافظت کنید و در مواقعی که نیاز نیست، از ساعت خود جدا کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

به‌روزرسانی و نگهداری نرم‌افزاری:

 سعی کنید سیستم عامل و نرم‌افزارهای مرتبط با ساعت خود را به‌روز نگه دارید تا از بهره‌ وری بهتر آن استفاده کنید و از به‌روزرسانی‌های امنیتی و امکانات جدید بهره مند شوید.

نتیجه گیری

نتیجه‌گیری انتخاب یک ساعت هوشمند فانتزی مردانه نیازمند بررسی دقیق و شناخت عمیق از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف است. با توجه به فن‌آوری‌ها، طراحی، عملکرد و قیمت، می‌توانید یک ساعت هوشمند ایده‌آل را برای خود انتخاب کنید و تجربه‌ی خود را بهبود بخشید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها