قیمت ویلچر برقی با کیفیت چقدر است؟

ویلچر، وسیله ای است که حکم پا را برای افراد دارای معلولیت ،سالمند ویاجانباز دارد و به آنها کمک می کند تا بتوانند راحت تر جابه جا شوند و کارهای روزمره خود را انجام دهند. ممکن است شما هم از ویلچر استفاده کنید یا در اطرافیان و دوستانتان، افرادی وجود داشته باشند که برای جابجایی و حرکت از این دستگاه استفاده کنند. در این صورت حتما می دانید که انواع مختلفی از ویلچر در بازار به فروش می رسند.

قیمت ویلچر برقی با کیفیت چقدر است؟

قیمت ویلچر برقی با کیفیت چقدر است؟

این سوالی است که در ذهن خریداران ویلچر وجود دارد. امروزه بسیاری از سالمندان، جانبازان، معلولان و به طور کلی افرادی که توانایی راه رفتن را ندارند، از ویلچر استفاده می کنند. ویلچر، وسیله ای است که حکم پا را برای این افراد دارد و به آنها کمک می کند تا بتوانند راحت تر جابه جا شوند و کارهای روزمره خود را انجام دهند. ممکن است شما هم از ویلچر استفاده کنید یا در اطرافیان و دوستانتان، افرادی وجود داشته باشند که برای جابجایی و حرکت از این دستگاه استفاده کنند. در این صورت حتما می دانید که انواع مختلفی از ویلچر در بازار به فروش می رسند.

انواع ویلچر

به طور کلی دو نوع ویلچر دستی و برقی وجود دارند. ویلچرهای دستی، همان مدل های ساده ای هستند که برای حرکت آنها نیاز به صرف انرژی است. یعنی فرد باید با قدرت دست های خود، چرخ های ویلچر را به حرکت درآورد یا اینکه فرد دیگری به او کمک کند و با هل دادن ویلچر، باعث حرکت آن شود. اما در ویلچر برقی ، قضیه فرق می کند. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، با کمک نیروی الکتریکی کار می کند و دیگر نیازی به صرف انرژی نیست. فرد می تواند تنها با لمس چند دکمه حرکت کند و نیازی به کمک دیگران ندارد. ویلچرهای برقی شرایطی را فراهم می کنند تا فرد بیمار یا سالمند بتواند مشکلات خود را رفع کند.

ویلچر-برقی-قیمت

چند نوع ویلچر برقی وجود دارد؟

به طور کلی سه نوع ویلچر برقی در جهان تولید می شود که شامل ویلچر برقی مبله، ایستا و ویلچر برقی تاشو می شوند. این دستگاه ها از نظر کاربرد، ویژگی ها، قیمت و ... با هم تفاوت دارند.

ویلچر برقی مبله به گونه ای طراحی شده است که با نشستن روی صندلی آن، حس صندلی های راحتی اتومبیل ها یا مبل های نرم خانگی به شما دست می دهد. موتور الکتریکی، باتری و نوع صندلی ویلچر برقی مبله باعث شده است تا این دستگاه، وزن زیادی داشته باشد. به همین دلیل قابلیت تا شوندگی ندارد. اما امکانات و تجهیزاتی که در ساختار آن وجود دارد باعث می شود تا نشستن طولانی مدت بر روی آن، شما را خسته نکند. این ویلچر با توجه به ارگونومی بدن انسان طراحی شده است. بنابراین مشکلی برای ران و ستون فقرات ایجاد نمی کند. 

نوع دیگری از ویلچر برقی که محبوبیت زیادی دارد، ویلچر برقی تاشو است که به عنوان یکی از راحت ترین و کاربردی ترین انواع ویلچر شناخته می شود. ویژگی های مثبت ویلچر برقی تاشو موجب استقبال از این محصول شده است. وزن کم ویلچر در کنار قابلیت جمع شدن آن، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. با وجود ویلچر برقی تاشو دیگر نگران جابجایی خود نباشید. به راحتی می توانید این ویلچر را جمع کرده و در صندوق عقب اتومبیل خود قرار دهید. به این ترتیب دیگر محدودیتی برای مسافرت ندارید. ویلچر برقی تاشو نه تنها گزینه ی مناسبی برای افراد خوش سفر است بلکه افرادی که فعالیت زیادی در خارج از منزل دارند هم می توانند از این نوع ویلچر برقی استفاده کنند.

سومین نوع از ویلچر برقی، مدل ایستا است. این نوع ویلچر شرایطی را فراهم می کند تا افراد توانخواه بتوانند روی پاهای خود بایستند. ویلچر برقی ایستا از سه قسمت اصلی جک بلند کننده، زانو بند و نگهدارنده قفسه سینه تشکیل شده است. ویلچرهای برقی ایستا به شکل های مکانیکی، نیمه برقی و تمام برقی تولید می شوند. در نوع مکانیکی هیچ نوع انرژی الکتریکی وجود ندارد. در نوع نیمه برقی، از نیروی باتری و در نوع برقی از قدرت برق برای حرکت و جابجایی استفاده می شود.

ویلچر -تاشو

قیمت ویلچر برقی چقدر است؟

عوامل مختلفی مانند ظاهر، ابعاد، قدرت موتور، نوع چرخ ها، توانایی ترمزها، کیفیت قطعات، استحکام، جنس مواد اولیه، امکانات جانبی، قابلیت نگهداری شارژ، برند دستگاه و ... روی قیمت ویلچر برقی تاثیر می گذارند. هر چقدر در ساختار ویلچر برقی از موتور قدرتمندتری استفاده شده باشد یا اینکه جنس مواد اولیه مرغوب تر باشد، قیمت ویلچر برقی بیشتر می شود.

سخن پایانی

حتما می دانید که ویلچر حکم پا را برای افرادی دارد که به هر دلیلی قدرت جابجایی ندارند. آنها با وجود ویلچر می توانند حرکت کنند و کارهای خود را انجام دهند. در حال حاضر انواع مختلفی از ویلچر در بازار به فروش می رسند که ویلچرهای برقی به علت امکانات و قابلیت های بیشتری که دارند مورد توجه خریداران قرار گرفته اند. درست است که قیمت ویلچر برقی نسبت به ویلچر دستی بیشتر است. اما اگر راحتی و امکانات ویلچرهای برقی را در نظر بگیرید، خرید این نوع ویلچر را به ویلچر دستی ترجیح می دهید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها