معرفی بهترین تلویزیون هوشمند ۴k

معرفی بهترین تلویزیون هوشمند ۴k | پرو استور

معرفی بهترین تلویزیون هوشمند 4k

کافی است به یک فروشگاه بزرگ اینترنتی بروید و کاتالوگ مربوط به تلویزیون‌های 4K را بخوانید؛ خواندن ویژگی‌ها و مشخصه‌های فنی این تجهیزات بسیار شبیه به کتاب‌های علمی و تخیلی می‌باشد. دقیقا هم همین گونه است؛ این تلویزیون‌ها به قدری هوشمند و شگفت‌انگیز هستند که شما را غرق در دنیای فیلم خواهند کرد، به طوری که حس می‌کنید همه اجزای فیلم در اطرافتان به حرکت در‌ می‌آیند. البته اگر می‌خواهید برای خودتان یک تلویزیون 4k بخرید باید به نکات مهمی توجه کنید؛ نکاتی که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تلویزیون 4k چیست؟

تلویزیون‌های 4k، صفحه نمایشی با وضوح فورکی است؛ این موضوع یعنی صفحه نمایش دارای حدودا 3840 پیکسل به صورت افقی و تقریبا 2160 pixel عمودی می‌باشد که در کل یعنی 8.3 میلیون. در مشخصات این تلویزیون تصاویر با وضوح 3840x2160 پیکسل نشان داده می‌شود. به طور کلی، رزولوشن یک اصطلاح است که می‌گوید چه تعداد پیکسل‌ با چقدر چگالی بر روی نمایشگر وجود دارد. این تلویزیون برای نمایش دادن تصاویر پیکسل‌های بسیاری را به صورت جداگانه جمع می‌کند تا محتوا را با وضوح بالایی نشان بدهد؛ زیرا هر چقدر که تعداد pixel در صفحه نمایش بالاتر باشد، داده‌ها با وضوح بالایی نشان داده می‌شوند.

مهم‌ترین خصوصیات تلویزیون 4k

تلویزیون‌های 4k خصوصیات حیرت‌انگیزی دارند و اصلی‌ترینش این است که می‌توانند تصاویر را با ریز‌ترین و کوچک‌ترین جزئیات و همچنین وضوح بیشتر نشان بدهند. با وجود این ویژگی، کاربر می‌تواند ریزش هر برگ درخت یا چشمک ستاره در آسمان را ببیند‌. حتی تراکم بالای پیکسل‌ها و سایز کوچکشان به گونه‌ای است که دیدن بافت یا زوایای هر pixel را تا حد زیادی غیر ممکن می‌کند و صفحه نمایش تلویزیون را به یک دریچه به سوی واقعیت مبدل می‌سازد. سایر ویژگی‌ها در خرید تلویزیون هوشمند عبارتند از:

  • تکنولوژی افزایش عمق Depth Enhancer

تلویزیون‌های 4k هم می‌توانند جزئیات تصاویر را به خوبی نشان بدهند و هم به آن‌ها عمق ببخشند. عمق تصاویر و جان گرفتن عناصر نشان داده شده توسط این تلویزیون‌ها در حدی است که برخی از افراد فیلم‌ها را در زمان تماشا از راه دور با واقعیت اشتباه می‌گیرند. زمانی که کاربر از فاصله زیاد به نمایشگر تلویزیون فورکی نگاه بیندازد، تصاویر را با یکنواخت خواهد دید. از طرفی افزودن کنتراست عمیق به زمینه، باعث می‌شود که تصویر با جزئیات دقیق‌تر و ظریف‌تر به نمایش گذاشته شوند؛ حتی کاربر با دور شدن از TV همچنان تصاویر را با کیفیت فوق‌العاده‌ای مشاهده می‌کند.

  • نمایش دادن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها

تراکم و همچنین تعداد زیاد پیکسل‌های به کار رفته در صفحه نمایش تلویزیون‌های 4k باعث شده که تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر و بدون نقص و نقطه کور نشان داده شوند.

  • فراهم کردن یک تجربه سینمای شخصی

وضوح بسیار بالای تصاویر نمایش داده شده توسط تلویزیون 4k، به همراه زاویه دید حدودا 360 درجه این دستگاه، تجربه جذاب و همه جانبه‌ای از تماشای فیلم در یک سینمای شخصی و خانگی را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • برخوردار از رزولوشن بالا

امروزه سایز تلویزیون‌ها به طور مداوم در حال بزرگ شدن هستند؛ ولی با زیاد شدن ابعاد این تجهیزات، احتمال ضعف آن‌ها در پردازش کردن و نقص ساختاری پیکسل‌ها وجود دارد. اما به لطف وجود انواع 4K Television، با افزایش ابعاد صفحه نمایش، امکان کاهش یافتن کیفیت تصاویر وجود ندارد. از طرفی تلویزیون‌های فورکی می‌توانند تصاویر را به صورت سه بعدی نشان بدهد.

کیفیت تلویزیون‌ فورکی چگونه است؟

به طور کلی، تلویزیون‌ 4k در مقایسه با نمونه‌های سنتی‌تر یعنی فول اچ دی، چهار برابر pixel بیشتری دارد. حتی در تلویزیون‌هایی با همان سایز، کیفیت تصاویر نشان داده شده توسط 4k television به خاطر تراکم پیکسل‌های بیشتر، بسیار واضح‌تر و البته روشن‌تر به نظر می‌رسند؛ این تفاوت در صفحه نمایش‌های بزرگ، مشهودتر است. برای فهم بهتر این موضوع، می‌توانید کیفیت تلویزیون سنتی با سایز 65 و رزولوشن Full HD را با نمایشگر 4k UHD و ابعاد 65 اینچ مقایسه کنید تا متوجه تفاوت این دو در تعداد پیکسل‌ تشکیل‌‌دهنده آن‌ها بشوید. درباره اسمارت تی وی با وضوح و رزولوشن بالا، پیکسل‌ها در مقایسه با مدل‌هایی با کیفیت پایین‌تر به همان سایز کوچک‌تر هستند؛ در نتیجه کاربران می‌توانند بدون هر گونه محدودیتی در فاصله، از تجربه شگفت‌انگیز و همه جانبه لذت ببرند.

کیفیت-تصویر

تلویزیون هوشمند 4k بخریم یا خیر؟

جواب این سوال بستگی به نیاز شخص متقاضی دارد اما از آنجایی که کیفیت تلویزیون 4k حدودا چهار برابر سایر صفحه نمایش‌ها است؛ مسلما تصاویر را واضح‌تر نشان می‌دهد و هر کسی از تماشای فیلم با آن لذت خواهد برد. از وقتی که انواع تلویزیون 4k تولید و به بازار عرضه شدند؛ جایگاه ویژه‌ای را در بین خریداران پیدا کردند و هر شخصی که آن‌ها را خریداری کرد از کیفیت و وضوح تصاویر‌شان متحیر شد. به طور کلی، تلویزیون‌های 4k مثل نمونه‌های معمولی در دو مدل LCD یا LED تولید نمی‌شوند و تفاوتشان با سایر صفحه نمایش‌ها در میزان پیکسل‌هایشان است. از آنجایی که این نمایشگر‌ها تعداد پیکسل نسبتا بیشتری دارند؛ تصاویر را بهتر نشان می‌دهند. حتی جدیدا تلویزیون‌ UHD با رزولوشن 4k در بازار موجود است که از چند فناوری و قابلیت پیشرفته پشتیبانی می‌کند و مفهوم جدید و فوق‌العاده‌ای از تجربه‌های بصری و تصویری یا صوتی را در تمامی محیط‌ها برای کاربرانشان به وجود می‌آورد. تلویزیون‌های 4k شکل و همچنین طراحی جدید و خلاقانه‌ای دارند و ضخامتشان، به خاطر پنل OLED، کاملا نازک شده و حدودا چندین میلی‌متر رسیده؛ به گونه‌ای که عرض آن‌ها به اندازه کارت اعتباری گشته است. البته باید گفت که سیستم عامل و قابلیت‌های موجود در این تجهیزات بخشی از مهم‌ترین توانایی‌های آن‌ها است.

مزایای خرید اسمارت تی وی

همان طور که گفته شد، تلویزیون‌های 4k از قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند. این تلویزیون‌ها تصاویر را با کیفیت بالا و وضوح نسبتا بیشتر در مقایسه با نمونه‌های Full HD و UHD نشان می‌دهند؛ به علاوه از مزایا و امکانات دیگری هم برخوردار هستند که در متن زیر به آن‌ها اشاره شده است.

1. تلویزیون‌های 4k می‌توانند هر تصویری را با هر کیفیتی نشان بدهند. به طور کلی، تلویزیون‌ 4k یک نسل جدید از تجهیزات الکترونیکی است که هم می‌تواند تصاویری که کیفیت فورکی دارند را نشان بدهد و هم محتوا‌هایی که از کیفیت نسبتا کم‌تری برخوردار هستند. در واقع صفحه نمایش‌های این تجهیزات با تصاویری که کیفیت کم‌تری دارند، سازگار‌تر است و می‌تواند آن‌ها را بهتر به نمایش بگذارد‌.

2. امکان دست یافتن به یک سینمای خانگی با خرید تلویزیون 4k وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای تلویزیون‌های 4k ایجاد سینمای خانگی برای تمامی کاربران است. تا قبل از تولید و عرضه این تجهیزات، دستیابی کاربران به سینمای خانگی به خاطر دلایل متفاوت از قبیل هزینه‌های زیاد، ممکن نبود ولی حالا این‌ گونه نمی‌باشد. از طرفی امروزه تلویزیون‌های 4k را در اندازه‌های متنوعی (50 اینچ) هم تولید می‌کنند و متقاضیان می‌توانند با خریداریشان تجربه لذت‌بخش و همه جانبه‌ای از سینمای شخصی و خانگی خود داشته باشند؛ چون که در ساختار این تجهیزات برعکس سایر دستگاه‌ها و انتظارات مردم، با زیاد شدن سایز، وضوح تصویر تغییری نمی‌کند و کاربران با بهترین کیفیت فیلم‌ مورد نظر خود را تماشا خواهند کرد.

3. با استفاده از تلویزیون 4k می‌توان با کیفیت بالایی بازی کرد. اگر گیمر هستید و می‌خواهید با کیفیت بالایی بازی کنید، حتما یک تلویزیون 4k بخرید؛ زیرا امروزه با خریداری این مدل و به واسطه قابلیت‌های خاصی که دارند، مثل نرخ تازه‌سازی بالا می‌توانید به‌ آسانی به خواسته‌تان برسید.

4. تلویزیون‌های 4k در مقایسه با اوایل تولیدشان قیمت مناسب‌تری دارند. در اوایل تولید تلویزیون‌های 4k افراد حتی اگر به این تجهیزات نیاز داشتند، به خاطر ارزش بالایشان از خریداری آن‌ها منصرف می‌شدند اما امروزه با ورود نمونه‌های 8k، قیمت تلویزیون 4k بهتر از پیش شده است. از طرفی کمپانی‌های تولید‌کننده زیادی به ساخت تلویزیون‌های 4k مشغول هستند و قیمت متفاوتی هم دارند؛ به همین دلیل کاربران می‌توانند متناسب با بودجه‌ خود یکی از این محصولات را خریداری کنند.

عوامل تاثیر‌گذار بر روی قیمت تلویزیون 4k

به طور کلی، عوامل متفاوتی بر روی قیمت تلویزیون‌های 4k اثر دارند که ممکن است بر روی خرید شما هم اثر بگذارند. یکی از این عوامل، برند تولید‌کننده تلویزیون‌های 4k می‌باشد. به عنوان مثال شرکت سامسونگ در مقایسه با کمپانی جی پلاس که یک مارک ایرانی است، گران‌تر خواهد بود. علاوه بر این، سایز و ابعاد تلویزیون، قابلیت‌ها و تکنولوژی به کار رفته برای ساخت صفحه نمایش‌های فورکی هم بر روی قیمت آن‌ها اثر زیادی دارد. از سایر این عوامل می‌توان به نوسانات ارزی، تورم، وضوح، هزینه‌های جابه‌جایی و حمل و نقل و غیره اشاره کرد.

راهنمای خرید Smart TV

در زمان خرید تلویزیون 4k حتما باید به نکات مهمی توجه کرد تا انتخاب درستی داشت. قبل از خرید تلویزیون فورکی ببینید برای چه کاری می‌خواهید از این صفحه نمایش‌ها استفاده کنید؛ برای بازی است یا تماشای تلویزیون‌. پس از آن هم به ویژگی‌های مهم نمایشگر توجه کنید؛ به عنوان مثال ببینید تلویزیون انتخابی شما چه رزولوشن، نسبت کنتراست یا حتی چه قابلیت‌هایی دارد. در ادامه مطلب چند از بهترین تلویزیون‌های 4k موجود در بازار را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

اسمارت-تی-وی

تلویزیون دوو Daewoo DLE-50M6000EUM

یکی از پر‌فروش‌ترین تلویزیون‌های فورکی موجود در بازار مدل 50 اینچی برند دوو یعنی صفحه نمایش DLE-50M6000EUM است که تصاویر را با کیفیت ULTRA HD 4k نشان می‌دهد و این توانایی را دارد تا تصاویر را با عمق  حدودا 20 بیت و همچنین مگاکنتراست به افراد نشان دهد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این مدل در دسته تلویزیون‌های هوشمند قرار ندارد. مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند دوو مدل DLE-50M6000EUM عبارتند از:

  • این دستگاه از تکنولوژی HDR پشتیبانی می‌کند و از قابلیت تفکیک‌سازی رنگ حداکثری برخوردار است.
  • پنل به کار رفته در این محصول VA است و از زاویه دید گسترده 170 درجه‌ای برخوردار می‌باشد‌.
  • امکان تماشا کردن تصاویر با وضوح و کیفیت فوق‌العاده بالا در هر زاویه یا نقطه‌ای از تلویزیون وجود دارد.
  • تلویزیون DLE-50M6000EUM از کیفیت پنل A+ برخوردار است‌.
  • این محصول از 8.3 میلیون pixel برخوردار است و نسبت تصویر آن 16:9 خواهد بود.
  • سرعت انطباق‌پذیری تصویر در این نمایشگر 40p هرتز است و از تکنولوژی HDR10 پشتیبانی می‌کند.

امکانات گفته شده، باعث می‌شود که این تلویزیون بالاترین کیفیت را به کاربرانش ارائه می‌دهد؛ همچنین قابلیت ضبط داده‌ها و تصاویر را بر حافظه جانبی دارد که با کمک آن در مواقعی که فرد نمی‌تواند به پخش فیلم مورد علاقه‌اش برسد، اقدام به ذخیره و تماشای برنامه می‌کند.

تلویزیون سونی Sony KD-55X77CL

کیفیت تصاویر واقعی خود را با وضوح 4k از طریق تلویزیون سونی Sony KD-55X77CL مشاهده کنید. پردازنده قدرتمند 4k X1 موجود در این تلویزیون تصویر را بهبود می‌بخشد و صحنه‌ها را با رنگ‌های غنی و جزئیات واضح نشان می‌دهد؛ بنابراین هر تصویری که کاربر تماشا می‌کند به واقعیت نزدیک‌تر است. حتی موارد دلخواه کاربران که وضوح 2k و HD دارند، به لطف قابلیت 4k X-Reality PRO کیفیت نزدیک به فورکی خواهند داشت. همچنین با کنتراست بی‌نظیر و محدوده دینامیکی بالا یعنی فناوری HDR این محصول کاربر محتوای مورد علاقه خودش را جوری می‌بیند که انگار زنده است. تصاویری که توسط تلویزیون 4k نشان داده می‌شوند، سرشار از جزئیات و بافتی همانند دنیای واقعی دارند؛ حتی محتوا‌های فیلم‌برداری شده با دوربین‌های Full HD توسط قابلیت و 4k X-Reality PRO و با استفاده از پایگاه‌ داده مرجع این تلویزیون نزدیک تا وضوح فورکی ارتقا می‌یابند. به طور کلی پردازنده قدرتمند 4k X1 موجود در این تجهیزات هم کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد. شبکه اینترنتی تلویزیون سونی با Google Assistant محتوای کاربر را در یک مکان سازماندهی می‌کند؛ همچنین این محصول از Apple AirPlay پشتیبانی می‌کند و با برنامه BRAVIA CORE می‌توان فیلم‌های 4k UHD را با کیفیت بالا دریافت کرد.

بهترین مرجع تلویزیون پرو استور

امروزه با ورود تلویزیون‌های 4k به بازار، دیگر مشکل بی کیفیت بودن تصاویر از بین رفته است؛ چون که این تجهیزات می‌توانند محتوا را با وضوح فوق‌العاده بالایی به نمایش بگذارند. این تجهیزات از فناوری‌های خاصی هم برخوردار هستند؛ به عنوان مثال به تصاویر نمایش داده شده عمق زیادی می‌بخشند و کاربران می‌توانند آن‌ها را به صورت واضح تماشا کنند. پرواستور، بزرگ‌ترین آنلاین شاپی است که به فروش انواع تلویزیون 4k می‌پردازد؛ حتی مجموعه ما کارشناسانی دارد که در امر خرید صفحه نمایش‌های فورکی به مشتریان کمک زیادی می‌کنند. همچنین از راه‌های ارتباطی گسترده (شماره تماس 021-52472000) و خدمات بی‌نظیری همچون پشتیبانی 24 ساعته برخوردار است. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها