قیمت میوه | بازار میوه | قیمت امروز میوه | قیمت تره بار | قیمت میوه شب یلدا

اقدامی ویژه برای ثبات بازار میوه شب یلدا / میوه گران نخواهد شد

رییس اتحادیه بارفروشان استان تهران گفت: مقادیری میوه برای شب یلدا ذخیره شده که از ۲۷ آذر به منظور تنظیم قیمت‌ها وارد بازار خواهد شد.

اقدامی ویژه برای ثبات بازار میوه شب یلدا / میوه گران نخواهد شد

قیمت میوه‌ها به فراوانی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل موضوعاتی مانند آب و هوا، منابع آب، برداشت محصول، فناوری برداشت، تولید کنندگان، توزیع کنندگان، بازارهای جهانی و نرخ تورم هستند. برای مثال، شرایط آب و هوایی می‌تواند بر عملکرد مزارع تأثیر‌گذار باشد و در نتیجه، در شرایط خشکسالی، تعدادی از میوه‌ها ممکن است به دلیل تأثیر نامطلوب بر رشد و کیفیت در دسترس نباشند، در حالی که در فصل باروری، بیشترین تعداد میوه به بازار عرضه خواهد شد. همچنین، ترجیحات مصرف کنندگان، تأثیر بیشتری در قیمت میوه‌ها دارد. به عنوان مثال، در صورتی که تقاضا برای یک نوع میوه زیاد باشد، قیمت آن بالا می‌رود، در حالی که در صورتی که تقاضا کم باشد، قیمت کاهش خواهد یافت.

مصطفی دارایی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای تامین میوه شب یلدا اتخاذ شده است؟ گفت: ۵۰۰۰ تن انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه برای شب یلدا در انبارها ذخیره‌ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این اقلام ذخیره شده در روزهای پایانی ماه یعنی از ۲۷ آذر در بازار عرضه خواهد شد و هیچ کمبودی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اضافه کرد: عرضه میوه مخصوص شب یلدا در روزهای پایانی ماه افزایش خواهد یافت تا قیمت‌ها بالا نرود.

دارایی نژاد در ادامه گفت: در حال حاضر نیز روزانه ۲ تا ۳۰۰۰ تن سیب، انار، هندوانه و... ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار داریم.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    بیخود کرد هرکی که گفت پس این گرانی ها چیه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها