پیش بینی هواشناسی؛

پیش بینی بارش برای این استان ها / این شهرها اخطار زرد بارشی گرفتند

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، به دلیل نفوذ سامانه بارشی، وضعیت جوی چندین استان از امروز «زرد» می‌شود.

پیش بینی بارش برای این استان ها / این شهرها اخطار زرد بارشی گرفتند

سیل یک پدیده‌ی طبیعی است که شامل سطح‌آب‌های بیش از حد در مناطق خشک یا توده‌های برفی ناگهان ذوب شده، منجر به سیلاب‌ها و غرقاب می‌شود. این پدیده می‌تواند خسارت‌زا برای زیرساخت‌ها، محیط زیست و جان انسان‌ها باشد.

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به کشور برای امروز تا روز جمعه از رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی که همراه با کاهش محسوس دما و احتمال برف در ارتفاعات سبلان و رشته کوه البرز مرکزی است، خبر داد.

 بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، به دلیل نفوذ سامانه بارشی، وضعیت جوی چندین استان از امروز «زرد» می‌شود.

بارش‌ها امروز (دوشنبه) استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و فردا (سه‌شنبه) مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و غرب کرمان را در بر می‌گیرد.

همزمان امروز وزش بادشدید و در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک سمنان، خراسان رضوی و شمال شرق اصفهان را در بر می‌گیرد.

هواشناسی برای امروز تا روز جمعه از رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی که همراه با کاهش محسوس دما و احتمال برف در ارتفاعات سبلان و رشته کوه البرز مرکزی است خبر داده است.

روز چهارشنبه هم بارندگی در جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس، غرب یزد، مرکز، غرب و جنوب کرمان، شرق هرمزگان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات و دامنه مازندران و شمال استان‌های البرز و تهران ادامه دارد.

روز پنجشنبه نیز در ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، شرق و شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران همین وضعیت آب و هوایی را خواهیم داشت.

بارش‌ها در روز جمعه ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، غرب هرمزگان، دامنه و ارتفاعات مازندران، شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال آذربایجان غربی تداوم خواهد داشت.

تا زمان فعالیت سامانه بارشی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر و احتمال جاری شدن روان‌آب در مناطق جنوبی کشور مندرج در منطقه اثر وجود دارد.

بر اساس این هشدار وزش باد شدید موقتی نیز احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی را در بر خواهد داشت.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر