کیش اینوکس فرصتی برای بررسی نارسایی های اقتصادی

دهمین دوره از رویداد کیش اینوکس به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

کیش اینوکس فرصتی برای بررسی نارسایی های اقتصادی

نشست خبری دهمین دوره از نمایشگاه کیش اینوکس به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور برگزار شد.

دهمین دوره از رویداد کیش اینوکس به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

طی سال‌های اخیر رویداد کیش اینوکس با حضور مشارکت‌کنندگان بین‌المللی، بیمه‌ها و نخبگان اقتصادی کشور توانسته به محلی برای نمایش وضعیت اقتصاد کلان و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین‌المللی تبدیل شود.

رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست خبری و در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این رویداد ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات روز اقتصادی، بحث گسترش فرهنگ عمومی بازار سرمایه هموراه دنبال می‌شود که می‌توان گفت جای چنین نگاه تخصصی در نمایشگاه تهران خالی است.

وی ادامه داد: رویداد کیش اینوکس به بررسی نارسایی‌های اقتصاد ایران، منشأ و راه حل‌های آن، استانداردهای پولشویی در ایران، تحول دیجیتال در صنعت مالی و روش‌های نوین تامین مالی می‌پردازد. در نگاهی دقیق‌تر در این نمایشگاه ۷ منطقه آزاد کشور حضور دارند که مطابق با ظرفیت‌های منطقه، بسته‌ها و فرصت‌های خود را بررسی و ارائه می‌کنند. براین اساس، می‌توان گفت در چنین سازوکاری شبکه‌ای از نهادهای مالی حوزه بازار سرمایه تشکیل می‌شود که هم‌افزایی و امکان اتصال میان فعالان بازارهای مالی را فراهم می‌آورد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حضور پررنگ سه ضلع حاکمیت، نخبگان و صاحبنظران علمی و فعالان اقتصادی و مالی یکی از مهمترین اتفاقات دهمین دوره از رویداد کیش اینوکس است. ارتباط میان حاکمیت و بخش خصوصی به تسهیل امور در سیاستگذاری کمک‌کننده خواهد بود. ضمن آنکه ارتباط بین دولت و نخبگان علمی باعث می‌شود تا دولت در تصمیم‌گیری‌های خود از یک اجماع علمی کمک گرفته و بتواند به شکل صحیح‌تری قانون‌گذاری کند. نکته سوم و پراهمیت نیز ارتباط میان فعالان مالی و صاحبنظران این حوزه است که می‌تواند موجب ارتقای صنعت مالی کشور شود. 

در ادامه این نشست، آریا حمیدیان، مجری برگزاری رویداد کیش اینوکس در خصوص تورهای ترجیحی با نرخ مناسب برای رویداد کیش اینوکس عنوان کرد: از سال ۸۸ تا ۹۲ متولی اصلی نمایشگاه بورس و بانک تهران بوده‌ و نقاط ضعف و قوت این نمایشگاه را به طور دقیق می‌شناسم. با بررسی نقاط ضعف و قوت نمایشگاه تهران که در آن بحث گسترش فرهنگ عمومی بازار سرمایه را داشتیم، احساس شد که جای نگاه تخصصی در نمایشگاه تهران خالی است.

وی ادامه داد: با الگو گرفتن از داووس که موثرترین رویداد اقتصادی دنیا است و شناسایی نقاط ضعف و قوت نمایشگاه تهران، رویدادی را پایه‌گذاری کردیم که مکمل نمایشگاه تهران باشد. در نمایشگاه کیش‌اینوکس با احترام به مخاطبان و سهامداران خرد، رویکرد ما رویکرد دیگری است اما این موضوع دلیل بر آن نیست که سهامدار خرد در نمایشگاه شرکت نداشته باشد. 

حمیدیان تاکید کرد: دوست داریم که حضور سهامداران خرد را در نمایشگاه کیش داشته باشیم، ولی فعلا حداقل زیرساخت آن فراهم نشده است. امیدوارم که بتوانیم در آینده، شرایطی را به مخاطبین عام رویداد اختصاص دهیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر