غرب از تحریم‌ ایران چه می خواهد؟

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: طرف اروپایی میخواهد فشارها را به حداکثر برساند و ایران را از طریق تحریم‌ها وادار به گفتگو و قبول شروط خود کند.

غرب از تحریم‌ ایران چه می خواهد؟

به گزارش تیترکوتاه؛ میرقاسم مومنی، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص هدف اتحادیه اروپا از تحریم های اخیر علیه برخی اشخاص و نهادهای ایران، اظهارکرد: تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه ایران انجام می‌دهد، مسئله جدیدی نیست و ما در چهل سال گذشته شاهد بودیم که به بهانه‌های مختلف اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای را به بهانه‌های مختلف از جمله، بحث‌های حقوق بشری، سیاسی، اقتصادی، نظامی و هسته‌ای علیه ایران انجام داده است.

وی گفت: طرف اروپایی به دنبال این است تا فشارها علیه ایران را به حداکثر برساند تا از این طریق بتواند به خواسته های خود دست پیدا کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح‌ کرد: اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که راه حل نظامی مثل عراق و افغانستان برای ایران امکان پذیر نیست و تنها راه این است که ایران را با فشار تحریم‌ها به پای میز مذاکره با ایران بیاورد.لذا آنها سعی دارند با فشار و تحریم‌های مختلف اقتصادی، بار سنگینی را بر روی دوش مردم ایران قرار دهند و با فشارهای اقتصادی، مردم را نسبت به دولت بدبین کنند.

وی با بیان اینکه اروپا به دنبال تحریم‌های هدفمند علیه ایران است، گفت: اتحادیه اروپا به دنبال این است که موضوعاتی را مورد بررسی قرار دهد که در رشد و توسعه اقتصادی ایران نقش دارند.آن‌ها قصد دارند که ارتباط ایران با دنیای خارج را قطع کنند و ایران نتواند با دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان ارتباط برقرار کند و به همین جهت است که می‌گوییم آمریکا و اروپا به دنبال تحریم‌های هدفمند علیه ایران هستند.

مومنی در مورد تاثیر تحریم‌های جدید غرب علیه ایران در مسیر مذاکرات لغو تحریم‌ها، تصریح کرد: تحریم‌های غرب علیه ایران به بهانه‌های مختلف همچنان‌ ادامه خواهد داشت مگر اینکه بخواهند بحث برنامه هسته‌ای ایران را در قالب مذاکرات لغو تحریم‌ها با ایران بار دیگر شروع کنند.

وی ادامه داد: آنها بر روی بحث‌های حقوق بشری، حضور ایران در کشورهای منطقه و اقدامات مستشاری که در عراق، سوریه و یمن انجام می‌دهد متمرکز شده اند و این موضوعات همچون یک بسته‌ است که اروپایی‌ها سعی دارند با ایران حل کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ایران هیچ گاه بهانه‌ها و اتهامات غرب را قبول نخواهد کرد به دلیل اینکه خواسته‌های غرب نامحدود است و هر روز خواسته های جدیدی را مطرح میکنند.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می آید در شرایط حاضر طرف غربی سعی ندارد مشکلی را حل کند، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر