فرهنگیان | آموزش و پرورش

جیب فرهنگیان پرپول می شود / واریزی جدید به حساب فرهنگیان

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان جزئیات اعطای اعتبار حداقل ۵ میلیون تومانی به فرهنگیان عضو این صندوق را تشریح کرد و گفت که حداکثر تا دو ماه دیگر این طرح اجرا می‌شود.

جیب فرهنگیان پرپول می شود / واریزی جدید به حساب فرهنگیان

صندوق ذخیره فرهنگیان مؤسسه‌ای اقتصادی و خصوصی است که در سال ۱۳۷۴با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از طریق تشویق و ترغیب ایشان به مشارکت فعال در فعالیت‌های اقتصادی، بازار سرمایه و ایفای نقش پر رنگ در اقتصاد کشور تأسیس شد.

حمیدرضا نجف‌پور کردی رییس این سازمان درباره جزئیات اعطای اعتبار حداقل ۵ میلیون تومانی به فرهنگیان عضو این صندوق، اظهار کرد: در تعامل با مجموعه‌های خدماتی که کالای مصرفی و غیر مصرفی دارند در صدد اجرای این اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه در فاز اول در صدد اجرای این اعتبار برای کالاهای مصرفی هستیم، افزود: این اعتبار متناسب با حقوق فرهنگیان بیشتر هم خواهم بود و حداقل ۵ میلیون تومان است. این طرح انواع و اقسام نیازهای عمومی خانواده را در بر می‌گیرد. طبق توافق حاصل شده در قالب سامانه‌هایی که بعدها اطلاع رسانی آن را خواهیم کرد، معلم می‌تواند حداقل ۵ میلیون تومان اعتبار در خرید دریافت کند که این اعتبار دو ماهه و با سود صفر درصد است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: مفهومش این است که اگر تا به امروز معلمی ماهیانه ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفت، با این اعتبار قدرت خریدش را ۵۰ درصد اضافه می‌کنیم. عملا قدرت خرید معلم به ۱۵ میلیون تومان می‌رسد و با نظام و مدل اتوشارژی که طراحی کردیم هیچ وقت قدرت خرید معلم از ۱۵ میلیون تومان کمتر نمی‌شود.

نجف‌پورکردی درباره جزییات پرداخت اقساط این اعتبار نیز توضیح داد: معلم قسط این پنج میلیون تومان را تا دو ماه پرداخت نمی‌کند اما بعد از آن دو ماه قسط را پرداخت می‌کند. در واقع از زمان آغاز قسط، معلم به هر میزان که قسط پرداخت کند به همان میزان نیز در همان ماه حسابش شارژ می‌شود. بنابراین بعد از دو ماه، به هر میزانی که از حسابش کسر شود به همان میزان نیز در همان ماه حساب او شارژ می‌شود. در واقع اگر از حساب معلم ۱۰۰ واحد کسر می‌شود علت این است که قبلا ۱۰۰ واحد دریافت داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبار یاد شده در یک جریان مالی بین صندوق ذخیره فرهنگیان، معلمان و مجموعه شرکت هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند شکل می‌گیرد، افزود: طبق این مدل قدرت مالی معلم را افزایش می‌دهیم. این اعتبار فقط برای خرید است و نقد نمی‌شود. این مبلغ در حساب معلم به صورت اتوماتیک شارژ می‌شود چراکه سیستم تشخیص می‌دهد این فرد برای مثال قبلا ۵ میلیون تومان دریافت کرده، اقساط را برگردانده و اکنون باید به همین میزان حسابش شارژ شود. اینگونه معلم همیشه ۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید دارد.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به اینکه این طرح از چه زمانی اجرا می‌شود، اظهار کرد: زیر ساخت این امر را در درون مجموعه انجام داده‌ایم و در تعامل با آموزش و پرورش برای نظام کسورات و اقساط هستیم، از این رو امیدواریم حداکثر تا دو ماه دیگر اجرایی شود.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حجیه دهقاتی

    سلام آیا این ۵میلیون شامل فرهنگیان بازنشسته هم می شود؟

  • بینام

    خجالت بکش
    یعنی چی جیب فرهنگیان با ۵م
    پرپول میشود،چی فرض کردید؟؟؟؟

  • ناشناس

    چرا دروغ میگید جیب معلما پر پول میشود مسخرهمون میکنید..

  • رضا

    خیلی خیلی زحمت کشییدین‌ جشم نخوزید یه بار‌ حق اعضاخیلی بیش ازاین حرفاست . اگه واقعیت رابپذیرید ولی چه فایده که جپاول اموال این قشر زحمتوش ومومن به نظام وانقلاب توسط عده ای قلیل به یغمارفت.

  • حسن

    شما که راست می گید اما برپدرومادر آدم دروغگو لعنت
    خسته نشدید از این همه دروغ

  • ناشناس

    احمق اینم عنوان بود انتخاب کردی

  • بابک

    شق القمر کردی با این تسهیلات.
    خجالت هم خوب چیزیه جناب مدیر مسئول صندوق.
    برداشت جنابعالی با پول فرهنگیان فقط اضافه کاریتان 400 میلیون بوده..یادتونه فراموش نکردی که.
    شما می بایست هرماه با این سرمایه گذاری این مقدار پول را به عنوان سود به حساب فرهنگیان می ریختید.
    الان وام می دهید .قدرت خرید معلم با این تغییر می کند؟

    خجالت بکشید.

  • ناشناس

    اینا همش دروغه چند ساله از این دروغا میگین هر سال میگین بعد دو ماه بعد که دو ماه تموم شد و کاری نکردین دو ماه دیگه شروع میشه ای دروغگوها لعنت بر شما

  • ناشناس

    میگفتین بعد شش ماه ارزش مالکانه میدین بر بازنشستگان سود میدین این همه حرف و حدیث پس کجا رفت همش وعده و وعید ترو خدا اگه خدا. ا قبول دارید دیگه از این حرفا لااقل نزنین

  • خودتی

    چقدر کثافت هستید به هر دروغی برای خودتون مخاطب جذب میکنید ، اگه راست میگی برو از افزایش 20 درصدی پرسنل لشکری خبر تهیه کن که وسط سال بی سر و صدا اتفاق افتاد و هیچ ترسویی مثل شما جرات نمیکنن ازش خبر تهیه کنن، خیلی متاسفمم برای ایران و دولتمرداش که به آموزش و پرورش اهمیت قایل نیستند نتیجه اش فاجعه بار خواهد بود

  • حسن

    ای ریدم تو خبرتان

  • ایرانی

    تف به شرفت خبری ،تابع کدوم سیاستی که میخوای معلما رو بی خود وبیجهت انگشت نما کنی

  • ناشناس

    خجالت آوره

  • حجت الله تواضع

    خواهشا بخاطرشرف انسانیت رواعصابمان راه نروید،

  • حجت‌ الله تواضع

    دروغگوهای پست،۱۴ ماه بازنشسته ام چرا پاداشمان نمی دهید،خجالت بکشید،با ۵ تومان جیب پرسپولیس میشه اونم با بوق وکرنا

  • حجت الله تواضع

    ۴۰۰ ملیون مسئول بده سرطان فرزندش بیشرف خدانشناس ،حق الناس خور

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر