راهکاری ویژه برای رفع چالش کمبود معلم در مدارس

جای خالی ۱۰۰ هزار حقوق بگیر در میان فرهنگیان / مجلس درد دل معلمان را شنید

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید امکاناتی را به صورت موقت فراهم کنیم تا سالانه ۲۵ درصد به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه شود.

حجم ویدیو: ۸.۱۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۵ دانلود ویدیو

دانشگاه فرهنگیان یکی از موسسات آموزش عالی در ایران است که به تدریس و پژوهش در حوزه‌های علوم انسانی، اجتماعی و تربیتی می‌پردازد. این دانشگاه در سال ۱۳۵۷ با هدف آموزش و پرورش نیروهای متخصص و متعهد در حوزه آموزش و پرورش تأسیس شد و از آن زمان به بعد، با توجه به نیازهای جامعه و با تکیه بر تجربیات و دانش خود، به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی با کیفیت و برتری می‌پردازد. دانشگاه فرهنگیان با داشتن اساتید برجسته و دانشجویان با استعداد، به عنوان یکی از مراکز آموزشی برتر در کشور شناخته می‌شود.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه اول آبان ماه) و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در نشست غیرعلنی روز گذشته مجلس که برای بررسی کمبود معلم کشور برگزار شد، این موضوع مطرح شد که کشور بیش از ۱۰۰ هزار معلم کم دارد و سالانه ۳۵ هزار نفر از معلمان هم بازنشسته می‌شوند.

وی بیان کرد: الان برای حل کمبود معلم به سراغ راهکارهایی از جمله جذب از طریق ماده ۲۸ و تمدید مدت همکاری با بازنشستگان رفتیم که کارهای خوبی است. با وجود این، باید امکاناتی را هم به صورت موقت فراهم کنیم تا سالانه ۲۵ درصد به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر افزایش ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان را در برنامه توسعه نیاوریم، مشکل آموزش و پرورش ادامه پیدا می‌کند. قطعاً این موضوع بار مالی هم ندارد.

مجلس شورای اسلامی امروز در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد که به گونه‌ای برنامه ریزی نماید که پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، هر سال نسبت به سال قبل حداقل ۲۵ درصد افزایش یابد.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر