ثبت‌نام مدرسه تیزهوشان و شاهد

مدارس تیزهوشان سراسر کشور هر سال تحت نظارت و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) دانش‌آموزان جدیدی را در پایه‌های هفتم و دهم جذب می‌کنند.

ثبت‌نام مدرسه تیزهوشان و شاهد

 آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان هر سال برای هر پایه به صورت جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در تاریخ‌های معینی که پیش اعلام می‌شود، در سایت ثبت‌نام آزمون مدارس تیزهوشان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

فرآیند ثبت‌نام آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان برای پایه‌های هفتم و دهم به دو مرحله تقسیم می‌شود. زمان انجام این فرآیند از طریق سامانه‌های مخصوص هر پایه تحصیلی به دانش‌آموزان اعلام می‌شود.

در صورت نیاز به اصلاح یا تکمیل اطلاعات ثبت‌نام خود، امکان ویرایش اطلاعات در بازه زمانی معین وجود دارد. همچنین اگر مهلت ثبت‌نام تمدید شود، داوطلبان می‌توانند در آن زمان نیز ثبت نام کنند.

ثبت نام در آزمون مدرسه تیزهوشان

برای ثبت نام مدرسه تیزهوشان مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. 1. به وب‌سایت my.medu.ir بروید و کد ملی، ۶ رقم سریال شناسنامه و کد امنیتی را وارد کنید، سپس بر روی "ورود" کلیک کنید.
  2. 2. پس از ورود به حساب کاربری، اطلاعیه را ببندید و به مرحله بعدی بروید.
  3. 3. در قسمت پایین صفحه به "آزمون سمپاد" بروید.
  4. 4. سپس آیکون "ثبت نام" را انتخاب کنید.
  5. 5. فرم ثبت نام را با اطلاعات مورد نیاز پر کنید.
  6. 6. بعد از تکمیل فرم، دکمه "دریافت رسید" را بزنید.
  7. 7. حتماً کد رهگیری را دریافت کنید و آن را نگهداری کنید. این کد برای پیگیری وضعیت ثبت نام شما ضروری است.

تیزهوشان

اعلام نتایج مدرسه تیزهوشان

برای دریافت نتایج آزمون مدارس تیزهوشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. 1. به وب‌سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir بروید.
  2. 2. اطلاعات نام‌نویسی خود را وارد کنید، از جمله کد ملی و شماره سریال شناسنامه.
  3. 3. پس از ورود به حساب کاربری، به بخش "نتایج سمپاد" بروید.
  4. 4. سپس اعلام نتایج آزمون را انتخاب کنید و نتیجه خود را مشاهده نمایید.

نتایج آزمون به صورت زیر نمایش داده می‌شوند:

پذیرفته شده: اگر در آزمون تیزهوشان نمره قبولی را کسب کرده‌اید، نام مدرسه قبولی در کادر "محل پذیرش" برای شما نشان داده می‌شود.

پذیرفته نشده: اگر نمره شما به حدنصاب نرسیده باشد، در کادر "وضعیت قبولی" کارنامه‌تان عبارت "پذیرفته نشده" را مشاهده خواهید کرد.

همچنین می‌توانید با کلیک بر روی "دریافت کارنامه" تعداد پاسخ‌های درست و غلط خود را نیز مشاهده کنید. اگر در پایه دهم شرکت کرده‌اید، کارنامه شما پس از ورود به پنل کاربری نمایش داده خواهد شد و در صورت پذیرفته شدن، نام مدرسه قبولی نیز در آن قابل مشاهده است. اگر پذیرفته نشده‌اید، در بخش "وضعیت پذیرش در استعداد درخشان" این اطلاعات نمایش داده می‌شود.

اعتراض به نتایج مدرسه تیزهوشان

بله، امکان اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان در هر دو مقطع تحصیلی وجود دارد. داوطلبان می‌توانند پس از بررسی دقیق نتایج، اگر به اشتباه ایرادی در تصحیح یا امتیازدهی مشاهده کنند، در زمان مشخص شده اعتراضات خود را به ثبت برسانند.

زمان مقرر برای اعتراض معمولاً محدود است، بنابراین بهتر است در اسرع وقت نسبت به اعتراض اقدام کنید. پس از فعال شدن لینک اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان در وب‌سایت مربوط به هر مقطع تحصیلی، با ورود به صفحه اصلی و کلیک کردن بر روی گزینه "اعتراض به نتایج آزمون"، امکان اعتراض به نتایج برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

شهریه مدرسه تیزهوشان

دوره متوسطه اول:

- حداقل مبلغ شهریه: 3 میلیون و 500 هزار تومان

- حداکثر مبلغ شهریه: 9 میلیون تومان

دوره متوسطه دوم:

- حداقل مبلغ شهریه: 6 میلیون تومان

- حداکثر مبلغ شهریه: 14 میلیون تومان

لطفاً توجه داشته باشید که میزان شهریه ممکن است در هر منطقه یا استان متفاوت باشد و از عوامل مختلفی مانند توانایی مالی ساکنان منطقه، امکانات آموزشی و رفاهی مدرسه وابسته به بافت هر منطقه تعیین می‌شود.

شرایط ثبت نام مدرسه تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم

  1. 1. داوطلبان بایستی مدرسه استعداد درخشان مورد نظر خود را با توجه به منطقه و محل سکونت انتخاب نمایند.
  2. 2. در صورت شرکت همزمان دانش آموزان همزاد (دوقلو یا چندقلو، همجنس یا غیرهمجنس) و قبولی یکی از آن‌ها، دیگری مشروط به کسب 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در مدارس مورد تقاضا، می‌تواند به صورت مازاد بر ظرفیت ثبت نام خود را در مدرسه مورد نظر انجام دهد.
  3. 3. حوزه برگزاری آزمون بر اساس منطقه محل سکونت دانش آموز تعیین می‌شود.
  4. 4. تنها ملاک پذیرش دانش آموز در مدارس تیزهوشان، نمره کسب شده در آزمون می‌باشد.
  5. 5. هر داوطلب مجاز است بر اساس ترتیب اولویت خود حداکثر 3 مدرسه انتخاب کند.
  6. 6. پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس استعداد درخشان، لزوما به معنای قبولی و ورود بدون آزمون به دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه نیست و پذیرش در این پایه نیز تابع شرایط خاصی است.

شرایط ثبت نام مدرسه تیزهوشان برای پایه نهم به دهم

  1. 1. پذیرش دانش آموزان برای ورود به مدارس دوره دوم متوسطه استعداد درخشان، فقط بر اساس رتبه کسب شده در آزمون خواهد بود.
  2. 2. ضروری است که دانش آموزان، مدرسه یا مدارس مورد نظر خود را بر اساس منطقه و محل سکونتشان انتخاب نمایند.
  3. 3. محل برگزاری آزمون طبق منطقه سکونت دانش آموزان مشخص خواهد شد.
  4. 4. در شهرستان های دارای چند دبیرستان استعداد درخشان، داوطلبان می توانند بر اساس اولویت های خود حداکثر 3 مدرسه و یک رشته را انتخاب کنند.
  5. 5. در صورت عدم قبولی داوطلب در اولویت های انتخابی، امکان بررسی امتیازات وی توسط سایر حوزه ها وجود ندارد.
  6. 6. تغییر رشته در سال اول پذیرش مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان امکان پذیر نمی باشد.

ثبت نام مدرسه شاهد

برای ثبت نام مدرسه شاهد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳، نیاز است که ابتدا شرایط نام نویسی را بررسی کرده و اگر از نظر شرایط معلوم شده باشید، مراحل ثبت نام را طی کنید. زمانبندی پیش ثبت نام مدارس شاهد برای پایه‌های مختلف به شرح زیر است:

- پایه اول ابتدایی: از ۱ تا ۲۰ خرداد ماه

- پایه هفتم (دوره اول متوسطه): از ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیر ماه

- پایه دهم (دوره دوم متوسطه): تا ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲

- میان پایه: تا ۲۵ مرداد ماه

شاهد

مراحل ثبت نام مدرسه شاهد

1.  پیش ثبت نام آنلاین: در بازه زمانی مشخص شده برای هر پایه، می‌توانید به وبسایت نام نویسی مدارس شاهد به نشانی my.medu.ir بروید و پیش ثبت نام خود را آنلاین انجام دهید. در این مرحله، مشخصات اولیه خود را وارد کرده و یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد.

2. تکمیل مدارک و حضور حضوری: پس از انجام پیش ثبت نام آنلاین، می‌بایست مدارک مورد نیاز (مانند شناسنامه، عکس، و سایر مدارک) را آماده کرده و در زمان مقرر توسط مدرسه مورد نظر خود تکمیل نمایید.

3. پرداخت هزینه نام نویسی: باید هزینه نام نویسی را طبق دستورات مدرسه پرداخت کنید. می‌توانید از کد رهگیری دریافتی در مرحله اول برای پرداخت استفاده کنید.

4. ویرایش اطلاعات (در صورت نیاز): اگر نیاز به ویرایش اطلاعات دارید، می‌توانید تا قبل از پایان زمان نام نویسی، اصلاحات لازم را انجام دهید.

اطلاعات نام نویسی دانش آموزان تا پایان مهلت نام نویسی قابل ویرایش است. پس از پایان زمان نام نویسی، دیگر امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد. بنابراین، بهتر است اطلاعات را با دقت وارد کرده و اصلاحات لازم را به موقع انجام دهید.

ویرایش ثبت نام مدرسه شاهد

با توجه به اینترنتی بودن فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان در مقاطع پایه‌های ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه در مدارس شاهد، والدین و دانش‌آموزان باید در زمان ثبت‌نام خود دقت کاملی به کار بیاورند تا از وارد کردن اشتباهی اطلاعات جلوگیری کنند. اما اگر پس از تکمیل ثبت‌نام، متوجه وجود نقص یا هر گونه خطایی در فرم پیش‌ثبت‌نام خود شدند، باید در محدوده زمانی تعیین شده اقدام به اصلاح مشکلات از طریق سایت ثبت‌نام مدارس شاهد نمایند. پس از انقضاء مهلت مذکور، در صورت وجود نقص در مدارک یا اشتباه در اطلاعات، پیش‌ثبت‌نام باطل می‌شود و مسئولیت آن به عهده دانش‌آموز و والدین او خواهد بود.

درباره راهنمای ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد

قبلاً، فرآیند ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات داوطلبان مدارس شاهد از طریق سامانه سجاد و سپس سامانه پادا انجام می‌شد. اما امسال، این فرآیند به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش با نشانی my.medu.ir منتقل شده است. برای انجام این فرآیند در سایت مذکور، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. 1. ورود به سایت با انتخاب نقش "والدین و سایر" و کلیک بر روی گزینه "ورود از درگاه دولت".
  2. 2. مرحله اول پیش‌ثبت‌نام پایه‌های ابتدایی شاهد: کلیک بر روی ثبت‌نام پایه مورد نظر.
  3. 3. مرحله دوم: ورود به پروفایل و ویرایش اطلاعات.

شرایط علمی و امتیاز بندی برای پذیرش در مدرسه شاهد

1. برای دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم:

   - مقیاس خیلی خوب در تمام دروس یا حداقل مقیاس "خوب" در یک درس و "خیلی خوب" در سایر دروس باید کسب شده باشد. این موضوع تا حداکثر دو درس در نظر گرفته می‌شود.

2. برای دانش‌آموزان نهم به دهم (پذیرفته‌شدگان خرداد ماه):

   - معدل حداقل 17 باید داشته باشند.

   - نمره تمامی دروس در نوبت دوم باید کمتر از 15 نباشد. دانش‌آموزان شاهد می‌توانند در دو درس نمره کمتر از 15 داشته باشند.

3. متقاضیان پایه ششم دارای سهمیه ایثارگری:

   - اگر در حداکثر دو درس نمره کمتر از حد نصاب را کسب کرده باشند و مقیاس خوب را کسب کرده باشند، مجاز به ثبت‌نام خواهند بود.

پس از ثبت نام آنلاین در سایت my.medu.ir، در صورت قبولی، بایستی تمامی مدارک ثبت نامی خود را آماده کرده و به مدرسه پذیرشی خود تحویل دهید. دانش‌آموزان غیرشاهد باید در نظر داشته باشند که در صورت وجود ظرفیت خالی، اولویت بر اساس امتیازات بالاتر به افراد تعلق می‌گیرد.

ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه در مدارس شاهد

1. بررسی شرایط و مدارک: ابتدا، متقاضی باید مدارک مورد نیاز را تهیه و بررسی کند و از تکمیل بودن آنها اطمینان حاصل کند.

2. مراجعه به مدرسه: داوطلب همراه با یکی از والدین خود باید به مدرسه شاهد مورد نظر مراجعه کند.

3. تحویل مدارک و پیش‌ثبت‌نام: مدارک تحصیلی و هویتی مورد نیاز را تحویل داده و فرم پیش‌ثبت‌نام را تکمیل کرده و درخواست خود را ارائه می‌دهد.

4. اعلام نتیجه پذیرش: نتیجه قبولی یا عدم قبولی درخواست نام‌نویسی از طریق مدرسه به داوطلب اطلاع داده خواهد شد.

در صورت وجود ظرفیت در مدرسه مورد تقاضا، مدیر مدرسه مشخصات متقاضیان ثبت نام میان‌پایه را ثبت کرده و در انتظار تایید مدارک توسط ستاد اجرایی شاهد منطقه و استان قرار می‌گیرد. پس از دریافت مجوز، مدیر آموزشگاه تا حداکثر یک هفته بعد از پایان مهلت ثبت‌نام، جهت تایید نهایی پذیرفته‌شدگان باقی‌مانده از ظرفیت، اقدام می‌کند. بنابراین نتیجه قبولی یا عدم پذیرش داوطلب معمولاً یک هفته بعد توسط مدرسه به داوطلب اعلام می‌شود.

همچنین در انتها در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی در خصوص قبولی در مدرسه تیزهوشان و مدرسه شاهد می توانید به سایت سامانه ندای مشاور به نشانی moshaverin.org مراجعه کنید تا راهنمایی های کامل در خصوص قبولی در این مدارس را دریافت نمایید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر