کاروبار معلم ها با این نرم افزار سکه شد

در این مقاله در پاسخ به سوال کجا معلم خصوصی بگیرم توضیحات کاملی ارائه شده است.

کاروبار معلم ها با این نرم افزار سکه شد

یکی از راهکارهای خوب و پربازده برای یادگیری دروس مدرسه و دانشگاه، ریاضی، فیزیک، زبان انگلیسی، شیمی، عربی و ... استفاده از کلاس های تدریس خصوصی و داشتن معلم خصوصی در منزل یا مدرس خصوصی آنلاین است.

البته اکثر والدین، دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با هزینه معلم خصوصی و قیمت تدریس خصوصی سوال دارند و نگران این موضوع هستند که شاید نرخ کلاس های خصوصی بالا باشد. در این مقاله در رابطه با اینکه چگونه یک معلم خصوصی خوب داشته باشید توضیحاتی ارائه می شود.

راهنمایی انتخاب معلم خصوصی

یکی از سوالات مهم والدین، دانش آموزان و دانشجویان این است که از کجا مدرس خصوصی بگیرم و قیمت تدریس خصوصی در منزل یا هزینه معلم خصوصی آنلاین چقدر است؟ برای اینکه کلاس های تدریس خصوصی در منزل توسط خانم و آقا بیشترین بازدهی را داشته باشد مسلما اولین عامل و فاکتور تعیین کننده این است که با یکی از معلم های خصوصی با تجربه و یا حداقل با یک معلم خصوصی خوب کلاس داشته باشید. برای اینکه با یک مدرس خصوصی خوب و فوق العاده کلاس داشته باشید در مرحله اول باید بدانید یک مدرس و استاد خوب و فوق العاده چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد. در ادامه برخی از خصوصیات اساتید برتر تدریس خصوصی را ذکر می کنیم تا انتخاب معلم خصوصی خوب برای شما کار راحتی باشد.

تجربه و تحصیلات معلم خصوصی

برای انتخاب معلم خصوصی خوب و عالی باید به تجربه و تحصیلات مدرسان دقت کنید. مسلما یک مدرس دارای سابقه زیاد برای هر شاگرد جدید بهتر می داند چه روش تدریسی مناسب است چرا که شاگردهای زیادی داشته است و برای هر شاگرد روش تدریس خاص خودش را دارد. تحصیلات هم بسیار اهمیت زیادی دارد. معلم خصوصی با مدرک ارشد یا دکتری فارغ التحصیل از دانشگاه عالی بسیار کلاس های مفیدی دارد.

نظرات شاگردهای معلم خصوصی

در هر خدماتی اگر مشتریان قبلی یک فرد رضایت داشته باشند واضح است که آن فرد کارش را عالی انجام می دهد. برای انتخاب بهترین معلم خصوصی هم بهتر است به نظرات و نتایج گرفته شده شاگردهای قبلی مدرس دقت کنید. به عنوان مثال اگر برای کسب رتبه عالی در کنکور در جستجوی یک معلم خوب و عالی هستید بسیار خوب است که با مدرسی کلاس داشته باشید که مستند کارنامه شاگردهای قبلی خودش که نتیجه خوبی گرفته اند را به شما نشان دهد. یا به عنوان مثالی دیگر اگر می خواهید در آزمون آیلتس نمره ۷ و بالاتر بگیرید بهتر است با یک معلم خصوصی زبان که خودش چنین نمره ای کسب کرده و شاگردهای قبلی ایشان هم نتیجه مشابهی را کسب کرده اند کلاس خصوصی داشته باشید.

مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل

استادی که از دانشگاه معتبر مانند دانشگاه تهران، شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و ... فارغ التحصیل شده است مسلما با سواد است و مسلما سطح هوش و ذکاوت بالایی دارد. یک معلم خصوصی که مدرک تحصیلی در رشته های درجه ۱ دارد و در دانشگاه خوب درس خوانده است چون خودش در کلاس اساتید برتر دانشگاه های برتر حضور داشته است مسلما درک بهتر و عمیق تری از مباحث درسی دارد.

استفاده از امکانات به روز برای تدریس خصوصی آنلاین

یک معلم خصوصی خوب و به روز می داند که در حال حاضر تدریس خصوصی آنلاین بسیار مهم و پر استفاده است. بنابراین چنین مدرسی با قلم نوری و ابزارهای لازم جهت تشکیل کلاس خصوصی مجازی کاملا آشنا است. به عنوان مثال، مدرسین به روز با روش های جدید تدریس و سایتها و اپلیکیشن هایی نظیر Zoom، Google Meet، Adobe Connect، Skyroom، VClass به صورت کامل آشنا هستند. البته استفاده از واتساپ و اسکایپ هم می تواند مفید باشد اما ابزارها و سایتهای تخصصی ذکر شده کیفیت بالاتری دارند.

انعطاف داشتن و تدریس مناسب معلم خصوصی

مدرسین برجسته و موفق بهتر می دانند که برای هر شاگرد باید متناسب با هدف و توانایی شاگرد روش تدریس مناسبی انتخاب کنند. یک مدرس خصوصی با تجربه همان جلسه اول تدریس خصوصی در نیم ساعت اول با پرسیدن سوالاتی به یک شناخت خوب از شاگرد خودش می رسد و در ادامه این شناخت کاملتر و کاملتر شده و در نهایت با توجه به آن تدریس را انجام می دهد. چنین دبیرهایی می دانند که در کلاس خصوصی استاد باید انعطاف داشته باشد و خودش را با شاگرد هماهنگ نماید.

تعداد جلسات مناسب تدریس خصوصی

یک معلم خصوصی کارکشته و سطح بالا متناسب با نیاز و هدف شاگرد خودش تعداد جلسات مناسبی انتخاب می کند. البته خود شاگرد هم اگر اشکالات زیادی دارد باید زودتر کلاس های خصوصی را شروع نماید. اما در هر صورت معلم باید ارزیابی درستی داشته باشد و تعداد جلسات مفید و مناسب را پیشنهاد دهد.

قیمت و هزینه مناسب معلم خصوصی

معلم خصوصی خوب شرایط مالی و اقتصادی شاگردهای خودش را هم در نظر می گیرد و قیمت تدریس خصوصی را به گونه ای تعیین می کند که شاگردهایی که دارد تحت فشار قرار نگیرند. این مدرسین برای تعداد جلسه بالا تخفیف هم در نظر می گیرند. البته هزینه معلم خصوصی آنلاین به نسبت تدریس خصوصی در خانه و معلم سرخانه کمتر است.

منبع: تابناک
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر