گلایه صحرایی از فرهنگیان / کم کاری از خودتان بود!

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش قابل توجهی از معوقات فرهنگیان برای دولت های پیشین است که عدد کمی هم نیست و تلاش ما این است که تا اوایل مهرماه بخش قابل توجهی از این معوقات را پرداخت کنیم.

گلایه صحرایی از فرهنگیان / کم کاری از خودتان بود!

رضامراد صحرایی درخصوص زمان پرداخت معوقات فرهنگیان، اظهار کرد: پرداخت معوقات فرهنگیان از دغدغه های اصلی و هر روزه ماست.

وی ادامه داد: معوقات فرهنگیان، سنواتی است و فقط برای این دولت نیست. بخش قابل توجهی از معوقات فرهنگیان برای دولت های پیشین است که عدد کمی هم نیست. به هر حال تلاش ما این است که تا اوایل مهرماه بخش قابل توجهی از این معوقات را پرداخت کنیم.

آقای صحرایی درباره دریافت شهریه غیر متعارف از سوی برخی مدارس، گفت: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی یک شورایی دارد که آن شورا نرخ شهریه مدارس را تعیین می کند و بر دریافت شهریه از سوی مدارس نظارت جدی دارد.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی داریم، تعداد مدارسی که گفته می شود نرخ شان بیش از مصوبه است به اندازه یک درصد این ۱۸ هزار مدرسه نیست، اما حتی یک مدرسه نباید تخلف کند و از رسانه ها خواهش می کنم مدارس متخلف در این زمینه را به آموزش و پرورش معرفی کنند تا با مدیران این مدارس برخورد جدی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در برخورد با متخلف مسامحه نمی کند، بیان کرد: اگر مدرسه ای بیش از مقدار مصوب، شهریه دریافت می کند، اولیا می توانند شکایت خود را اعلام کنند تا پیگیری شود.

آقای صحرایی پیش از این درباره مدارسی که شهریه به دلار دریافت می کنند، گفته بود: چند مرکز در دولت قبل مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند، اینها مدارس تطبیقی هستند و دانش‌آموزان آنها هم خارجی هستند این موضوع به برخی از مدارس تسری داده شده که کار غیرقانونی است و ما هم به‌طور جد دنبال حذف این روند هستیم و اگر مدارسی تخلف کرده باشند، حتما آن را پلمپ می‌کنیم.

وی درباره حذف رتبه و فوق العاده رتبه برخی از معلمان نیز گفت: در ابتدای قانون رتبه بندی، مصوبه ای صادر و اعلام شد که همه معلمان به مدت یک سال تا اجرای قانون رتبه بندی، فرصت دارند مدارک لازم را ارایه دهند و مشمول رتبه بندی شوند. یک سال گذشت و برخی از معلمان در سامانه رتبه بندی تقاضای رتبه نکردند. در حال حاضر که بناست نتایج رتبه بندی معلمان و موضوع صدور احکام جدید اعلام و  اجرایی شود، ما نمی توانیم به کسانی که تقاضای رتبه نکرده اند، رتبه دهیم.

وی توضیح داد: هر یک از معلمان با ارایه مدارک اعلام شده می توانستند کف یا حداقل رتبه که «یک» هست را دریافت کنند که در این صورت مشمول رتبه بندی معلمان و مراحل بعدی آن می شدند.

آقای صحرایی در پاسخ به این پرسش که فوق العاده رتبه برای افرادی که از سال ۱۴۰۰ به بعد استخدام شدند، حذف می شود؟ گفت: خیر. همه افراد یک سال پس از استخدام می توانند تقاضای رتبه بندی کنند که پس از بررسی، رتبه به آنها تعلق می گیرد. البته این نکته را تأکید می کنم که شرط دریافت رتبه این است که یک سال از زمان استخدام گذشته باشد.

منبع: شفقنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • معلم

    نتیجه اعتراض رتبه بندی چی شد در شرف باز نشست هستیم

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر