هوش مصنوعی با صدای تایپ، متن را حدس می‌زند

اخیراً گروهی از محققان با تحقیق بر روی ویژگی‌های هوش مصنوعی از امکان پیش‌بینی متن کاربران با صدای تایپ کردن آن‌ها گفته‌اند!

هوش مصنوعی با صدای تایپ، متن را حدس می‌زند

به تازگی گروهی از پژهشگران با حضور دو دانشمند ایرانی به‌نام‌های احسان تورینی و مریم مهرنژاد، در مقاله‌ای مشترک امکان پیش‌بینی متن درحال تایپ را با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی فراهم کردند. با وجود اینکه آموختن این مهارت به هوش مصنوعی کار و سختی زیادی می‌طلبد، این دانشمندان اعلام کرده‌اند که عملیات پیش‌بینی تایپ کردن را می‌توانند با دقت 95 درصدی انجام دهند.

امکان پیش‌بینی صدای تایپ کردن با هوش مصنوعی میسر شد

به تازگی گروهی از پژوهشگران با نام‌های جاشوا هریسون، احسان تورینی و مریم مهرنژاد در مقاله‌ای مشترک به جزئیات آموزش هوش مصنوعی به منظور درک و تفسیر صدای صفحه کلید اشاره‌کرده‌اند.

این گروه از محققان با ثبت صدای ضربات کلیدهای کیبورد و آموزش مدل هوش مصنوعی موفق شدند متن تایپ شده توسط کاربر را با دقت بالای 95 درصد پیش‌بینی کنند. البته آموزش هوش مصنوعی با چالش‌هایی همراه است و باید با تعداد زیادی کیبورد آموزش ببیند تا توانمندتر شود.

هوش مصنوعی1

هوش مصنوعی برای فهمیدن آنچه شما در تایپ آن هستید باید به میکروفن سیستم شما دسترسی داشته باشد. مهندسان این پروژه برای تست هوش مصنوعی آزمایشی را ترتیب دادند و برای آموزش 36 کلید خاص از کیبورد را انتخاب کرده و هر کدام را 25 بار فشار دادند تا هوش مصنوعی بتواند با این داده‌ها آموزش ببیند.

بر اساس اعلام tomshardware این روش موجب به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران خواهد شد اما روش‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد. تیم پژوهشی به کاربران توصیه کرده‌اند که برای در امان ماندن از خطرات هوش مصنوعی سبک تایپ کردن خود را تغییر دهند.

بر اساس داده‌های این پژوهش در صورت تغییر سبک تایپ کردن، دقت هوش مصنوعی در تشخیص کلمات را به 40 درصد کاهش می‌دهد. همچنین می‌توان از نرم‌افزاری برای تولید نویز و مختل کردن عملکرد هوش مصنوعی استفاده کرد.

این نوع حمله سایبری با صفحه‌کلیدهای مکانیکی که صدای کلیک بلندی دارند عالی عمل می‌کند اما سایر کیبوردها با مکانیزم‌های دیگر از خطرات هوش مصنوعی در امان نیستند بنابراین بهترین راه برای مقابله با این خطر استفاده از نرم‌افزارهای تولید نویز است.

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر