تکلیف جدید برای معلمان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مدرسه را کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: تولید محتواهای الکترونیکی یکی از اولویت‌های مهم برای معلمان در روش تدریس است.

تکلیف جدید برای معلمان

معاون آموزش متوسطه در مراسم پایانی مرحله کشوری دهمین دوره جشنواره تدریس برتر دانشجو معلمان سراسر کشور افزود : مدرسه ، کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت است و معلمان ، عنصر اصلی و موثر ایجاد تحول در آموزش و پرورش هستند.

محمد مهدی کاظمی با بیان اینکه معلم صرفاً نقش آموزش دهنده ندارد بلکه مهم‌ترین نقش او، اثر تربیتی است اضافه کرد : هنرنمایی معلم از طریق روش‌های تدریس در مدرسه شکل می‌گیرد که می‌تواند زمینه‌ساز اجرای سند تحول بنیادین باشد.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه برنامه اصلی آموزش و پرورش برگرفته از برنامه درسی ملی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی است، یادآور شد : معلمان باید در روش تدریس خود ، نگاه فطرت گرایی توحیدی را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های درس باید زمینه آموزش مناسب‌تر را براساس اقتضائات و ویژگی‌های دانش‌آموزان و هویت‌بخشی آنان فراهم آورد، گفت : یکی از ویژگی‌های دیگر روش تدریس مطلوب و مناسب برگرفته از سند تحول بنیادین ، تنوع‌بخشی در ارائه خدمات آموزشی و فرصت‌های تربیتی است .

کاظمی با بیان اینکه پرداختن به آموزش‌های حضوری و غیرحضوری را چهارمین ویژگی تدریس مطلوب دانست گفت : شیوه ارزشیابی و سنجش اصولی یکی از بحث‌های مهم در امر آموزش است و سنجش و پیشرفت تحصیلی و شیوه ارزشیابی مطلوب باید برای یادگیری اتفاق بیافتد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر