وعده تکراری مقام مسئول درباره کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به سمت اهمیت تعلیم و تربیت و پرورش در دبیرستان‌ها و مدارس می‌رویم و کنکور به‌ تدریج حذف می‌شود. روند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی نیز افزایش می یابد و تا دو سال آینده به ۶۰ درصد در کل آزمون می‌رسد.

وعده تکراری مقام مسئول درباره کنکور

عبدالرسول پورعباس امروز چهارشنبه و در بازدید از حوزه امتحانی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: امروز صبح حدود ۴۸۰ هزار نفر در دو گروه «ریاضی و فنی» و «علوم انسانی» و عصر هم حدود ۶۱ هزار نفر در گروه آزمایشی «هنر» شرکت می کنند. تمام تمهیدات لازم برای برگزاری خوب کنکور اندیشیده شده است.

جوان‌ترین و پیرترین داوطلب

وی توضیح داد: یک داوطلب متولد سال ۱۳۸۸ جوان ترین و یک داوطلب متولد سال ۱۳۱۸ از شهر شیراز پیرترین داوطلب در آزمون این نوبت است.

پورعباس در مورد افزایش اهمیت سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون سراسری نیز اظهار داشت: سوابق تحصیلی از شنبه توسط آموزش و پرورش اعلام می شود، امسال برای اولین بار نام نویسی به شکل پرتال بود و هر داوطلب یک کارپوشه دارد که می تواند هر لحظه وضعیت نمرات و سوابق تحصیلی خود را مشاهده کنند. امکان اعتراض هم برای دانش آموزان وجود دارد.

وی تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش با هم همیاری می کنند، روند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به تدریج افزایش می یابد و تا دو سال آینده به ۶۰ درصد در کل آزمون می رسد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: کنکور را به تدریج حذف می کنیم و به سمت اهمیت بیشتر سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها می رویم‌ تا تعلیم و تربیت و پرورش بهتر در مدارس شکل بگیرد. البته ورود در بیش از ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها رقابتی نیست و داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه ها می شوند ولی در ۱۵ درصد ظرفیت ها رقابت شدید و آزمون کنکور وجود دارد. در آینده نزدیک به نقطه ای می رسیم که نقش کنکور را کمرنگ کنیم.

وی اعلام کرد: حدود ۱۲۰ هزار نفر در کشور و همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری آزمونی خوب در خدمت داوطلبان هستند.

پورعباس در مورد لو رفتن سوالات در کانال های تلگرامی و برخی جلدهای پرسشنامه ها که منتشر شده است نیز گفت: هر سوالی تاکنون منتشرشده در کانال ها جعلی است، حتی من هنوز سوالات کنکور را ندیده ام. بقیه عوامل اجرایی هم قرنطینه هستند.

وی یادآور شد: سازمان سنجش با پلیس فتا ارتباط دارد و تعداد زیادی از شبکه های متقلب دستگیر شده اند. این گروه ها و شبکه ها فقط می خواهند جوسازی کنند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر