بریز و بپاش برای این فرهنگیان!

جشن دانش آموختگی ۲۰۵ دانشجومعلم پسر پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان برگزار شد.

بریز و بپاش برای این فرهنگیان!

رئیس دانشگاه بعد از ظهر دوشنبه در این جشن ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و دانش آموختگی دانشجو معلمان در سالن همایش این پردیس اظهار داشت: انسان تا زمانی که زنده است از علم اندوزی و کسب دانش خود را بی نیاز نمی بیند و همیشه دنبال فراگیری دانش است و از این حیث انسان دانشجو و انسان در طلب دانش هیچ وقت فارغ التحصیل نمی‌شود.

رضا درویشی خطاب به دانش آموختگان ورودی ۹۸ گفت: امیدوارم که همه شما به مراحل بالای علمی رسیده و بدانید که علم و دانش دریای بیکرانی است هر چه انسان در آن غوطه ور شود، بیشتر از این دریا بهره مند می‌شود و امید که همه ما معلمینی ولایی و معنوی باشیم.

درویشی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشن بیان داشت: کار معلمی بسیار ارزشمند است و امیدوارم همه شما با طی مدارج بالاتر نه تنها مقاطع علمی بالاتر را طی کند بلکه سواد علمی شما نیز افزایش یافته و حقیقتاً دانش آموخته را فرا بگیرید.

وی ادامه داد: شما دانش آموختگان ورودی ۹۸ سفیران این دانشگاه هستید که به زودی وارد نظام تعلیم و تربیت می‌شوید و نیاز است که سفیرانی نمونه و الگو باشید، چرا که کلاس معلم در واقع پل صراط معلم هست و این بسیار مهم است و باشد که شما معلمینی منظم، مقتدر، پرکار و به روز باشید.

درویشی

درویشی اضافه کرد: باید خودمان را هم به دانش تخصصی و هم به مهارت‌هایی که لازمه کار ما در تدریس است، مسلح شویم و مهم است که به این مسائل توجه کافی داشته باشیم.

وی با بیان برخی ویژگی‌های معلمی متذکر شد: باید سعی کنیم که معلمی خوب و واقعی باشیم و هم صدای شما و هم سیمای شما در کار معلمی اثرگذار است و معلم باید درس معاد و درس معاش و زندگی به مخاطب خود دهد که هر دو مهم است و در کلاس معلم باید منیت و تکبر را از خود دور کرده و تواضع و فروتنی را چراغ راه خود کند و باید برخی مسائل را در کلاس تحمل کرده تا نتیجه مطلوب حاصل شود و باید تشویق سرلوحه کار قرار گیرد و تاب آوری معلم باید بالا باشد.

درویشی تصریح کرد: معلم شدن آسان و معلمی کردن سخت است و باید نقاط قوت و ضعف دانش آموز را با هم ببینیم و معلم باید خود را از تغذیه فکری بی نیاز نداند و باید در کلاس حال معلمی و حال تدریس خوب را داشته باشید و معلم در کلاس درس عاطفه داشته باشد؛ چرا که عاطفه در کلاس نقطه عطف کار معلمی است.

وی ابراز داشت: معلم خوب باید ارتباط خوب داشته باشد و معلم ما باید چون مشاور امین راهنمایی و راهگشایی کند و رازدار دانش آموز باشد و باید تدبیر در امور داشته و همواره مهارت آموزی در حوزه تدریس و … را مد نظر داشته باشیم و معلم امروز باید به مهارت‌های مختلفی که لازمه زندگی امروز است مجهز باشد و نماز اول وقت را ویژه مد نظر داشته و سفیران نماز و اقامه نماز در مدارس باشید؛ چراکه دانش آموزان از شما الگو می‌گیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: امیدوارم که همواره در همه مراحل زندگی موفق باشید و پس از این نیز همچنان با دانشگاه ارتباط داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر