فرهنگیان آماده باشند / تغییرات جدید در راه

نشست همفکری معاونان وزیر آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان تعلیم و تربیت برای بررسی راهکارهای تقویت امتحانات نهایی برگزار شد.

فرهنگیان آماده باشند / تغییرات جدید در راه

نشست تبیین عناوین دروس امتحانات نهایی متوسطه نظری به میزبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و به همت دفتر تألیف کتب درسی متوسطه نظری با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، رئیس و معاونان مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، مدیران دفتر آموزش دوره دوم متوسطه، دفتر برنامه ریزی و تألیف کتاب‌های درسی دوره متوسطه، تعدادی از مدیران مدارس دوره دوم متوسطه شهر تهران، رؤسا و کارشناسان حوزه‌های تربیت و یادگیری دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن ابراز خرسندی از حسن همکاری شکل گرفته در بدنه وزارت و تعامل بیش از پیش بخش‌های مرتبط به آزمون‌های نهایی، اظهار کرد: امیدواریم در این نشست‌ها با یافتن راهکارهای تقویت استانداردهای برگزاری آزمون‌های سراسری بتوانیم از فشارهای روانی کنکور بر دانش آموزان و والدین آنها بکاهیم.

وی افزود: مصوبه اصلاح الگوی انتخاب در کنکور توسط شورای عالی آموزش و پرورش رقم خورده و سهم عمده آن به سابقه تحصیلی اختصاص داده شده است تا دانش‌آموزان با استفاده از نمرات دوران تحصیل نیز بتوانند برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی با اشاره به اینکه راهکار تضعیف کنکور از مجرای امتحانات نهایی می‌گذرد، گفت: برای تحقق آزمون‌های سراسری استاندارد با کمترین احتمال خطا و اشکال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم باید 3 موضوع در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: موضوع اول اینکه برنامه درسی به عنوان مهم‌ترین عامل اثرگذار باید تغییر کند و این تحول باید بر اساس معیارها و ملاک‌های استاندارد صورت گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در گام دوم باید امکان اجرای آزمون‌ها و زیرساخت‌های لازم آن فراهم شود، گفت: دانش‌آموز به عنوان شرکت کننده در این آزمون‌ها باید کاملا توجیه شده و آموزش‌های لازم را دریافت کند.

در این نشست، ضمن تأکید بر ضرورت همفکری بین چهار بخش موثر در برگزاری آزمون‌های سراسری، مقرر شد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به همراه معاونت آموزش متوسطه، مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین بخش و شورای عالی آموزش و پرورش با گسترش تعاملات و برگزاری نشست‌ها، راهکارهای اجرایی شدن این برنامه مهم تحولی را بر اساس ایجاد همفکری درباره انتخاب آگاهانه مبتنی بر سه‌ مؤلفه فوق در دستور کار خود قرار دهد.

دغدغه اصلی حاضران در جلسه بررسی آسیب‌هایی به وجود آمده درباره کنکور در سال‌های اخیر بود که تأکید شد باید امروز مراقبت شود تا در کنکور رقابت سالم ایجاد شده و ما به عنوان متولیان امر آموزش موظف هستیم که مانع رقابت ناسالمی باشیم که در سال‌های گذشته به وجود آمده بود.

بر اساس مؤلفه‌هایی که مطرح شد باید این نشست ها تداوم یابد تا به راهکار متقن و جامعی با نظر تمام مجموعه‌های مرتبط با آزمون‌های سراسری در وزارت آموزش و پرورش رسید.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    اینجورنوشته تغییرات خوشحال شدم گفتم تغییرات درادارات آموزش وپرورش به شکل اساسی قرارانجام بشه. متاسفم برای ادارات آموزش وپرورش که نارضایتی معلمهارابه دنبال داشته. شهرواستان اصفهان به شدت نیازداره واقعا باندبازی شدید

  • حسن

    وزیر نیست شما .

  • علی

    نوشته تغییرات اساسی که ویو بخوره 😐🙂

  • محمد

    غلط زیادی میکنید اول مطالبات رتبه بندی ۱۴۰۰ و طرح تعمیق و تثبیت یادگیری تابستان ۱۴۰۱ و ۵ ماه حق تدریس سال تحصیلی قبل را تسویه کنید بعد خزعبلات و اراجیف سرهم کنید

  • ناشناس

    آماده برای چی ؟ دو میدانی؟

  • محمد

    واقعا احمق هستید که سابقه تحصیلی را در کنکور قرار داده اید مگه امکانات مدارس و توانایی معلمان در یک سطح هست

  • ناشناس

    شرم با د بر مسولین بی لیاقت

  • شنونده

    ای دروغ ای دروغ ای ....

  • کاربر

    ما دقیقا می بینیم که این نوع برنامه ریزی به کجا ختم خواهد شد... این نوع کارشناس.... چه نوع انتظار؟. جامعه ای که هیچ فردی سر جای خودش نباشد چه خواهد شد؟

  • ناشناس

    آزمایش و خطا

  • احمدی

    این دیگه چه خبریه. اصلا متن خبر را برای چی این همه طولانی می نویسید

  • الی

    خاک تو فرق سرشون

  • آزاده

    از آدمای بی سوادی چون شما هیچ انتظاری نیس نمایشاتون هم به زودی ته میکشه

  • ناشناس

    سلام.تا کی می خواهید دروغ بگویید،دو سال سربازی رفتم با مدرک فوق لیسانس روانشناسی،دریافتی من از معلمی هشت میلیون و نیم هست،هیچ گونه کسورات جز بیمه ندارم،اگر وام بردارم دیگر حقوقی نخواهم داشت،لطفا دروغ نگویید و مردم را به معلمین بدبین نکنید،چرا سایر کارمندان چون اداره برق،گاز،قاضی ها و فوتبالیسهارو نمی گویید که مستقیم پول نفت و بیت المال را حیف و میل می کنند.

  • ناشناس

    مدیریت در آموزش و پرورش مانند مار سربریده هست.یک سری تغییرات بی نتیجه انجام می شود و بعداز این تغییرات سطحی که بدون پشتوانه عقلی است، گروه جدیدتر حاکم می شود در این بین معلم می ماند یک سری تصمیمات غلط .مشکل نظام آموزشی این حرفها نیست جان برادر اگر واقعا تصمیم به اصلاح امور دارید اولین اقدام حذف سربازی اجباری است . نظام چهارساله قدیم یک نظام آموزشی کم عیب تر بود . کتابهای نظام قدیم را به روز رسانی کنید خصوصا در شاخه فنی و حرفه ای برای اینکه متوجه بشوید سری به کارخانه ها بزنید و سراغی از هنرجویان قدیم بگیرید.خلاصه اینک یک نظام آموزشی مبنا بگیرید وان را اصلاح کنید تاکید من نظام چهار ساله قدیم است حرف گوش نکنید باز هم شکست می خورید . بیش از بیست نوع نظام آموزشی عوض کرده اید و همه این تغییرات منجربه شکست شده است.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر