برای آموزش و پرورش طلبه تربیت کنید

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش گفت: امروز به حضور روحانی در مدارس نیاز بیشتری داریم، بنابراین حوزه‌های علمیه باید متناسب با ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش طلبه تربیت کنند.

برای آموزش و پرورش طلبه تربیت کنید

به گزارش تیتر کوتاه دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش در نشست کمیته همکاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور روحانیون در آموزش‌وپرورش نشانه اخلاص، مسئولیت‌پذیری و آینده‌نگری است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش همه دستگاه‌ها مأموریت دارند به آموزش‌وپرورش کمک کنند که در این زمینه حوزه‌های علمیه نیز برای ساحت عبادی و اخلاقی، رسالت خطیری دارند.

حجت‌الاسلام نیکزاد بابیان اینکه همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش به قبل از انقلاب برمی‌گردد و به برکت انقلاب اسلامی الان در عالی‌ترین سطح، این همکاری وجود دارد، ادامه داد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، برای استفاده از ظرفیت بی‌بدیل حوزه و روحانیت برای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی بابیان اینکه مأموریت جدی همه دستگاه‌ها باید رسیدن به مدرسه پویا و انسان‌ساز باشد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مسئول دین‌داری مردم، علما و روحانیون هستند، پس باید لوازم این مسئولیت فراهم شود. حضور علما در مدارس نشانه اخلاص، مسئولیت‌پذیری و آینده‌نگری حوزه و آموزش‌وپرورش است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش درباره وضع طلاب طرح امین اظهار کرد: برای مدارس طرح امین و طلاب این طرح، سرفصل‌های متعدد روانشناسی، مشاوره و تعامل مؤثر برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

نیکزاد در پایان گفت: مدارس شبانه‌روزی بهترین فرصت تربیتی برای قشر مؤثر و مستضعف جامعه است، اگر دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی خوب تربیت شود، در خانواده هم یک مبلغ خوب آداب اسلامی و انقلابی می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر