صحرایی به فرهنگیان شیرینی وزیری می دهد

صحرایی به فرهنگیان شیرینی وزیری می دهد

رضا مراد صحرایی از اصلاح رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش تیتر کوتاه، وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که نظام رتبه‌بندی باید براساس صلاحیت حرفه‌ای و توانمندی تخصصی و عمومی معلمان باشد، تصریح کرد: باید کلاس را به محل یادگیری و نه محل آموزش تبدیل کرد راه آن استفاده از شیوه‌های نوین مثل آموزش تلفیقی و ترکیبی است که باید برای این کار هم معلمان آموزش ببینند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: عبور از چالش‌های این وزارتخانه بدون کمک شما غیرممکن است، مسائل آموزش و پرورش دستگاهی نیست بلکه مسائل ملی است و حل آنها نیازمند عزم ملی است. برای تحول در آموزش و پرورش ما دو برنامه را ارائه کردیم یک برنامه فوری و یک برنامه‌ای که در بازه دو ساله اجرایی خواهد شد. یکی از برنامه‌های فوری ما تکمیل فرآیند رتبه‌بندی است. رتبه‌بندی معلمان که افتخار خانه ملت بود و کار شما شاهکار بود. حمایت دولت هم شاهکار بود اما در اجرا موفق نشد. آیین‌نامه‌ای که برای رتبه‌بندی معلمان نوشته می‌شود باید بر مبنای وظایف معلمان و ماموریتی که آنها برعهده دارند باشد. در ۵۰ روزی که بنده سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارم نشان داد که می‌توان کار جهادی انجام داد.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: بیش از ۷۵ هزار نفر رتبه گرفته‌اند و نزدیک ۳۰۰ هزار نفر اعتراض ثبت کردند. بنده به معلمان قول می‌دهم که آیین‌نامه رتبه‌بندی را اصلاح کرده و آن را در مسیر درست پیش ببرم. رتبه‌بندی باید براساس ماموریت معلمان اصلاح شود. مساله بعدی که با فوریت باید دنبال شود ساماندهی نیروی انسانی است ما بازنشستگان زیادی داشتیم و بحث کمبود معلم در اول مهرماه چندین سال است که مطرح است. یک آزمون استخدامی برگزار کردیم و یک آزمون استخدامی دیگر تا قبل از مهرماه برگزار خواهیم کرد. ما معتقد هستیم که ساماندهی نیروی انسانی بسیار موضوع مهمی است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • رضا عزیزی

    با سلام و عرض ادب و تبریک خدمت جناب صحرایی ؛ لطف بفرمائید احکام رتبه بندی بازنشستگان ۱۴۰۰راهم مشخص وحقوق معوقه ی آن را پرداخت نمایید.اکنون ۲۰ماه میگذردودریغ ازیک ریال بابت رتبه بندی ..جناب وزیرتدبیری اتخاذ فرموده مارا هم دریابید..سعیکم مقبول واجرکم با صاحب الزمان عج .... رضاعزیزی عشایرنشین ومعلم بازنشسته ی فرهنگی

  • ناشناس

    خوشحال باشی همیشه ،بخندی

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر