چرا آموزش و پرورش برای دولت اهمیت ویژه دارد؟

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه باید جایگاه واقعی خود را به عنوان کانون اصلی تحول در جامعه بازیابد و معلم نیز می بایست به نقش تربیتی خویش اهتمام ورزیده و از قید و بند صفحات کتابها و جزوات خارج شده و بعنوان اسوه ای بصیر و امین نزد متربیان در فرایند تعلیم و تربیت شناخته شود.

چرا آموزش و پرورش برای دولت اهمیت ویژه دارد؟

به گزارش تیتر کوتاه، حامد صبوری مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان شهریار که بمناست هفته گرامیداشت مقام معلم ایراد شد، اظهار کرد: سعادت و خوشبختی جامعه از مسیر تعلیم و تربیت صحیح که متناسب با فطرت پاک و خداجوی انسانها باشد، عبور می‌کند.

وی وظیفه معلمان و مربیان را هدایتگری و سوق دادن متربی به سمت کمال دانست و گفت: دستیابی به تمدن نوین اسلامی بعنوان یکی از افق‌های امیدآفرین که همواره در آراء و نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی متجلی می باشد، بواسطه تحقق ایجاد جامعه اسلامی شکل می گیرد و جامعه که متشکل از نیروی انسانی و مردم است قطعا بوسیله نظام تعلیم و تربیت اسلامی و معلمان شکوفا و هدایت خواهند شد.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدار اخیر جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری بیان کرد: حضرت آقا در این دیدار معلم را معمار آینده کشور دانستند، که این تعبیر زیبا و حکیمانه نشان دهنده عمق نفوذ و تاثیرگذاری نقش و جایگاه معلم برای پایه ریزی و ساختن آینده کشور و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

صبوری تاکید کرد: مدرسه باید جایگاه واقعی خود را به عنوان کانون اصلی تحول در جامعه بازیابد و معلم نیز می بایست به نقش تربیتی خویش اهتمام ورزیده و از قید و بند صفحات کتابها و جزوات خارج شده و بعنوان اسوه ای بصیر و امین نزد متربیان در فرایند تعلیم و تربیت شناخته شود.

 

 

وی افزود: در آن هنگام معلم می تواند الگو سازی کرده و نقش تاثیرگذار خود را بعنوان محور تحول و عامل رشد و شکوفایی فطرت پاک متربیان و استعدادهای آنان در جامعه اسلامی ایفا کند.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین باید تحول در آموزش و پرورش را مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دنبال کنیم، تا علاوه بر رشد و شکوفایی استعدادهای فطری دانش آموزان، جامعه نیز به سمت زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی که همان حیات طیبه است، حرکت کند.

صبوری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش راهبردی‌ترین وزارت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: با همت دولت سیزدهم و کمک مجلس یازدهم، وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با هدف بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقا شان و منزلت معلمان عزیزمان، اقدام به اجرایی سازی رتبه بندی معلمان نمود و تلاش می کند اگر در این زمینه مشکلاتی‌ وجود داشته است، مرتفع شود.

وی یادآور شد: شهید مطهری به‌عنوان معلم بصیر آگاه و تبیین‌گر، اسوه و الگوی تمام عیار برای معلمان در تراز انقلاب اسلامی است و عمر خود را صرف آموختن علم و حکمت کرد و زکات آن را با تعلیم و پرورش ادا کرد و شهید جهاد تبیین بود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر