فرهنگیان برای دریافت توانا کارت در این سامانه ثبت نام کنند

فرهنگیان برای دریافت توانا کارت در این سامانه ثبت نام کنند

امکان ثبت درخواست تواناکارت برای فرهنگیان از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش فراهم شد.

امکان ثبت درخواست تواناکارت برای  فرهنگیان از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش وارد فاز عملیاتی شد. با فعال شدن این خدمت، امکان ثبت درخواست برای فرهنگیان استان‌های کردستان، مرکزی، یزد، فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان، اردبیل، و خوزستان به صورت آزمایشی فراهم شده است. به این ترتیب فرهنگیان این استان‌ها می‌توانند با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش خدمات رفاهی، نسبت به ثبت درخواست، و دریافت کارت مجازی توانا از طریق آیکون «توانا» اقدام کنند.

طرح صدور کارت خرید اعتباری توانا با هدف افزایش توان خرید فرهنگیان در چارچوب تفاهمنامه منعقده فیمابین وزارت آموزش و پرورش با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آذرماه ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی در برخی از استان‌ها راه‌اندازی شده است و از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با پیوستن سایر استان‌ها به این طرح، در سطح کشور عملیاتی می‌شود. این طرح با تلاش مشترک مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات، و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع (اداره‌کل رفاه و پشتیبانی و اداره‌کل مالی و ذیحسابی) وزارت آموزش و پرورش طی ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ و ابتدای ۱۴۰۲ به نتیجه رسیده است.

با استفاده از کارت اعتباری توانا که پیرو ثبت درخواست فرهنگیان در پنجره واحد آموزش و پرورش (my.medu.ir) صادر می‌شود، امکان خرید اقساطی کالا و خدمات در قالب کسر از حقوق از فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه توانا فراهم شده است. این کارت به صورت مجازی در قالب نرم‌افزار موبایلی توانا در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد و برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی یا حضوری قابل استفاده است.

اپلیکیشن توانا و آشنایی با قابلیت‌های آن از طریق آیوکن توانا در پنجره واحد آموزش و پرورش، و همچنین از طریق پورتال اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش (medu.gov.ir، ذیل منوی خدمات الکترونیک) قابل دانلود است.

از جمله مزایای کارت اعتباری توانا، امکان خرید اعتباری کالا و خدمات با تقسیط بلندمدت بدون نیاز به چک و ضامن یا بلوکه شدن پول در بانک، و پرداخت آن از محل حقوق و مزایای ماهیانه است. همچنین تخصیص هدفمند و یکپارچه بن‌های مناسبتی یا طرح‌های توزیع کالا و خدمات (بن پوشاک، بن سفر، و ...) در قالب سامانه توانا قابل انجام است. امکان استفاده از کیف پول الکترونیکی نیز از دیگر مزایای این سامانه برای جامعه مخاطبان فرهنگی است.

در خرید اعتباری با کارت توانا، پس از انجام خرید در ماه جاری، بر اساس درخواست متقاضی تسویه یکباره‌ مبلغ خرید از حقوق ماه بعد، یا تسویه اقساطی در انتهای هر ماه (تا زمان اتمام اقساط) اتفاق می‌افتد. میزان اعتبار هر متقاضی متناسب با دریافتی ماهانه وی (طی اعلام واحدهای ذیحسابی به سامانه توانا) تعیین می‌شود و مبلغ کل اقساط ماهانه وی می‌تواند تا سقف اعتبار اعلام شده افزایش یابد.

فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح توانا دسته‌های مختلفی از کالا و خدمات را در سطح کشور شامل می‌شوند که از آن جمله می‌توان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای (همچون افق کورورش و اُکالا)، موبایل و کالای دیجیتال، لوازم خانگی، پزشکی و رفاهی، رستوران و گردشگری، و خدمات بیمه‌ای اشاره کرد. همچنین قرارداد تواناکارت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا و فروشگاه اینترنتی دیجیکالا منعقد شده و پیاده‌سازی فنی آن برای پیوستن به سامانه توانا تا خردادماه ۱۴۰۲ عملیاتی خواهد شد. لیست کامل فروشگاه‌های طرف قرارداد از طریق اپلیکیشن توانا و همچنین در پورتال اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش (medu.gov.ir، ذیل منوی خدمات الکترونیک) قابل مشاهده است.

فرهنگیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش (medu.gov.ir، ذیل منوی خدمات الکترونیک) یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) مراجعه کنند.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بازنشسته فرهنگی

    خرید قسطی کارت نمی خواهد خود فروشنده ها هم کالای قسطی بدون سود یا با سود کم دارند یه زمانی سفر کارت دادند که بی نتیجه بود کلا دست از این کارت بازی ها بردارید و حقوق کافی بدهید خود کارمند میدونه چجوری و از کجا خرید کنه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر