از این ۴۵۰۰ فرهنگی یاد بگیرید

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۴۵۰۰ اثر بسیار مطلوب از سوی معلمان و دانش‌آموزان کشور به دبیرخانه رسید که در ۱۲ حوزه به رقابت پرداختند و این آثار می‌توانند منابعی برای انتقال بخشی از مفاهیم حوزه ایثار و شهادت باشند.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین اختتامیه جشنواره ملی پرواز تا بی‌نهایت، با اشاره به بهره‌مندی جامعه از ماندگاری نام و یاد شهدا اظهار داشت: در آستانه روز و هفته بزرگداشت مقام معلم قرار داریم و این روز و هفته را همراه با یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری معلم الگوی اعصار مختلف گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: استان اصفهان خواستگاه علما، فقها، هنرمندان و صنعتگران، پایتخت اعصار مختلف و خواستگاه سبک‌ها و تمدن‌های مختلف بوده است اما ویژگی شاخص این استان شهیدپروری آن است؛ مردم این استان ۲۴ هزار شهید گلگون‌کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: استان اصفهان بیش از ۵۶۰۰ دانش‌آموز شهید دارد و به آن افتخار می‌کند که در میان مدارس این استان ۷ مدرسه دارای بیش از ۱۰۰ شهید و همچنین آموزشگاهی وجود دارد که تنها ۲۲۴ شهید در آن تحصیل‌کرده‌اند و لقب شهیدستان توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به این مدرسه داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان زادگاه شهیدانی چون بهشتی، اشرفی اصفهانی، میثمی، همت، کاظمی، خرازی و حججی است، گفت: اصفهان به خود می‌بالد که خواستگاه شهیدان گران‌قدر بوده است و در دفاع مقدس به‌تنهایی سه لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، ۸ نجف اشرف و بخشی از ۴۴ قمر بنی‌هاشم داشته که به معنای درخشش این استان همانند سایر استان‌های کشور در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام گیرد زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان است که خود کمتر از شهادت نیست، چرا که دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن مسیر شهیدان است و می‌خواهد چهره دشمنان بشریت نظیر فرقه منافقین را تطهیر کند؛ فرقه منحوسی که ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساند که در آن بین معلم و دانش‌آموز نیز وجود داشت.

ابراهیمی با بیان به این که شهیدانی مانند حججی تربیت‌یافتگان شهیدانی چون کاظمی هستند، تصریح کرد: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، مسیر شهیدان را به نسل‌های بعد منتقل می‌کند و نقش الگویی اتفاق می‌افتاد که باعث می‌شود فرهنگ شهید و شهادت به دهه‌های مختلف منتقل بشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: توفیقی بوده است تا استان اصفهان میزبان جشنواره‌ای باشد که در ابتدا مقرر شده بود استانی باشد و سپس با استقبال وزارت‌خانه به‌صورت کشوری برگزار شد؛ ازآنجایی‌که مقصد شهدا بی‌نهایت است عنوان «پرواز تا بی‌نهایت» برای آن برگزیده شد.

وی با اشاره به تقدیر از ۱۲۵ اثرمنتخب گفت: ۴۵۰۰ اثر بسیار مطلوب از سوی معلمان و دانش‌آموزان کشور به دبیرخانه رسید که در ۱۲ حوزه فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی، عکاسی، انشای ایثار و شهادت، داستان‌نویسی، قصه‌گویی، کتابخانه، هنرهای آوایی، پادکست و خلاقیت‌های ویژه، به رقابت پرداختند و این آثار می‌توانند منابعی برای انتقال بخشی از مفاهیم حوزه ایثار و شهادت باشند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر