توصیه آقای رییس جمهور به فرهنگیان در آستانه هفته معلم

رئیس‌جمهور از معلمان خواست تا برای باز شدن گره ذهنی دانش آموزان تلاش کنند.

توصیه آقای رییس جمهور به فرهنگیان در آستانه هفته معلم

آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری امروز ۱۰ اردیبهشت و در آستانه هفته معلم برگزار شد. 

سید ابراهیم رئیسی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: مردم باید اقامه عدالت کنند . عدالت سعادت انسان را تامین می کند. این‌ آموزش ها در خانواده، مدرسه و مسجد باید ارائه شود. در مدرسه باید حق خواهی و عدالت‌خوای و توجه به جامعه سعادتمند و عقبی در ذهن دانش آموزان شکل بگیرد. حل بسیاری از مسائل ما در مدرسه شکل می گیرد. شاکله و ذهن دانش آموز در مدرسه با محوریت معلمان شکل می گیرد.

وی ادامه داد: اولین معلم بشر ذات مقدس حق است. معلم بعد از خدا، جناب آدم است و او در مقام معلمی قرار گرفت. آنچه به بشرت امروز آموخته شده توسط پیامبر(ص) و امام علی(ع) است. می‌گویند معلم اول ارسطوست که حرف درستی است، ولی ارسطو و فارابی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس‌جمهور همچنین افزود: تربیت امر بسیار مهمی است و مربی ما نبی مکرم اسلام(ص) و امام علی (ع)و اولیای دین هستند.نظم ، قانونداری و انضباط اجتماعی و اقتصادی اهمیت دارد و همه این مسائل در گرو تربیت است. مبارزه با فقر، تبعیض و فساد، راستی، قانونمداری در گرو تربیت است. بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر مسائل تربیتی است. زنجیره‌های تربیت باید مکمل یکدیگر بوده و تربیت در مدارس را تکمیل کند. باید از نقش معلمان در تربیت و ارتقای اخلاق و علم تقدیر کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه معلمان می توانند از شبیخون فرهنگی نسبت به دانش آموزان صیانت کنند ، تصریح کرد: ابزار ارتباطی در اختیار بشر است. راه صیانت از دانش آموزان، ساخته شدن آنها در مدرسه است. محدودیت و ممنوعیت ممکن نیست. این ابزار باید در تربیت و ارتقای علمی و فرهنگی قرار گیرد . آسیب هایش به حداقل برسد. ما خودمان الان می توانیم برنامه نویسی کنیم. از این ابزار برای ارتقای علم و دانش باید استفاده کنیم و این بر عهده شما معلمان، مدرسه و دانشگاه است.

وی در ادامه افزود: غرب در باغ سبز نشان می داد، اما الان واقعیت آنها بر همه روشن شده است و غزه حقیقت آنها را نشان داد. به برکت خون شهدا و کودکان غزه، پرده و نقاب از چهره نفاق کنار رفته و حقیقت روشن شده که ادعاهای آنها پوچ است. امروز بیش از گذشته نگاه به شما معلمان ، مدارس و دانشگاه ها است.

رئیسی خاطرنشان کرد: شما معلمان تلاش کنید گره ذهنی دانش آموزان را باز کنید، اگر این گره باز نشود، به مساله تبدیل می شود. ارتباط معلم و دانش‌آموز می تواند نقش مهمی در حل مسائل آنها داشته باشد.

وی همچنین گفت: عدالت آموزشی حرف درست و مهمی است. از روز اول در این دولت گفتیم بودجه باید بر اساس عدالت توزیع شود. مبنای عدالت در کشور آمایش سرزمینی است که کجاها برخوردار و کجا کم برخوردار است. عدالت آموزشی بسیار اهمیت دارد. در آموزه‌های دینی ما هیچ مفهومی بعد از توحید، به گستردگی عدالت وجود ندارد. پرچم عدالت را جمهوری اسلامی برداشته است و باید در همه سطوح و شئون، عدالت اجرا شود.

وی ادامه داد: هنر من به عنوان طلبه خدمتگزار، و همچنین وزیر و مدیران و معلمان این است که مشی ما عادلانه باشد و این اساس جمهوری اسلامی است. تصویب قوانین، باید و نبایدها، اجرا و داوری باید عادلانه باشد. این را مردم از ما می خواهند. امیر مومنان برای عدالت به شهادت رسید. عدالت در فطرت انسان وجود دارد.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: ما در کشور پیشرفت‌های بسیاری داریم که معلمان باید با آنها آشنا باشند و دانش آموزان را با آنها آشنا کنند. دشمن دنبال ایجاد یاس است، ولی مدرسه محل ایجاد امید در جامعه است. معلم یعنی پناه برای دانش آموز برای حل مساله و ایجاد امید.

وی با بیان اینکه بارها عرض کرده‌ام که رشد کشور در گرو رشد بهره‌وری است،خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره‌وری تلاش کنید. از مجموعه امکانات آموزش و پرورش به خوبی برای رشد بهره‌وری استفاده کنید.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی برای حل مشکلات، گفت: با راه رفتن معمولی نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. دشمن را ببینیم. دشمن، آموزش و پرورش رشد یافته، رشد تولید، نوآوری نمی‌خواهد و ما این ها را می خواهیم و به دست می آوریم. در کشور بچه‌های با ارداه وجود دارند. ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند. کار به دست این بچه‌ها انجام می شود. من در کشور به یکی از محل‌هایی که سر می زنم همین پارک‌های علم و فناوری است.

رئیس‌جمهور افزود: ایران قوی با مدرسه قوی شکل می گیرد و مدرسه قوی با معلم قوی شکل می گیرد و برای داشتن معلم قوی، رهبری انقلاب فرمودند دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی کارآمد استفاده شود. بنای دولت بر تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است. از هر اقدامی برای تقویت دانشگاه فرهنگیان و رجایی از جمله بودجه و اعتبار و نیروی انسانی جذب اساتید برجسته حمایت می کنیم.البته نمی ‌شود در هر کوی و بزرن و با فشار نماینده و استاندار و مسئول دانشگاه فرهنگیان تاسیس شود که هویت دانشگاه فرهنگیان نداشته باشد. هر توسعه باید براساس و مبنای درستی انجام شود.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • احمد

    اول از خودت شروع

  • ناشناس

    و انشالله جناب آقای رئیسی گره ذهنی برای فرهنگیان ایجاد نکنند.

  • ،

    فقط درخواست دارن از معلمان از زمان روی کار امدنش که تمام معلمان راننده اسنپ شدنه ،براهمه هم رفاهیات هست فقط برامعلمان

  • حسن

    چشم شما هم تلاش کنید حقوق معلم‌ها رو زیاد کنید با این تورم

  • محمد

    آقای رییس جمهور ،شما اول گره مالی ما رو باز کنید تا ما هم بتونیم گره ذهنی دانش آموزان رو باز کنیم.
    فعلا که در قسمت رفاهیات جز وعده چیزی ندیدیم

  • استقلال

    گره ذهنی دانش آموز زمانی باز میشه که ذهن معلم به دور از دغدغه اقساط ومعیشت زندگی وشرمندگی پیش زن وبچه برای حتی گرفتن یک مرغ ماشینی تمام هورمونی باشه بقیه بماند

  • ناشناس

    باسپاس فراوان ازشما رئیس جمهورگرامی همه چشم ۰بفکرفرهنگیان جیب خالی وبی مسکن هم برسید تاکی زحمت بکشیم که وظیفه همه ماست ولی باحقوق کم پس اندازنه هم ماهمان بدمن منت بگذرد۰باسپاس

  • ناشناس

    آقای رییس‌جمهور اگر به معلم اجازه حق خواهی می دادند حق وحقوقات خودش را می گرفت از صندوق ذخیره فرهنگیان و معوقات انباشته وغیره

  • معلم

    چه کسی گره از مشکلات مالی وکمر شکن معلمان باز می‌کند؟'

  • مهدی

    توصیه رئیسی به معلمین مفت خور وهمیشه تعطیل همچنان حقوق مفت بر قرار هست نگران نباشید بودجه کشور در اختیار شما معلمین مفت خور هست کاری میکنم اصلا به کلاس نیایید بخوابید خونه حقوق بگیرید

  • Ali

    سلام و احترام
    یک معلم وقتی از لحاظ رفاهی در تنگنا قرار دارد نمی‌تواند بخوبی با شغل خود کنار بیاید و گره های زندگی دانش آموزان خود را باز کند چون خودش بزرگترین گره در زندگی روزمره دارد و از طرفی از روزی که حریم و حرمت از معلم گرفته شد و دانش آموزان شدن تصمیم گیرنده تمام و کمال و از وقتی گفتند برای تنبیه حق ندارید از چوب و.... استفاده کنید یک معلم بطور تمام و کمال کوچک و خوار شد اما با وجود همه مشکلات به هر طریقی که بود به سر ملاس حاضر میشد تا مبادا فرزندان مملکت ش از درس و اخلاق و فضای آموزشی جا بمانند، از روزی که گفتند تنبیه بدنی ممنوع، بجای آن معلمان بودند که از سمت دانش آموزان مورد حمله و تنبیه بدنی و الفاظ رکیک قرار گرفتند، گفتند تنبیه با دادن نمرات منفی ممنوع و باز هم معلمان با جان و دل کار کردند، در زمان کرونا با استفاده از وسایل شخصی خود از جمله گوشی و لپ تاپ و کامپیوتر شخصی برای دانش آموزان مطالب و محتوای آموزشی تهیه می‌کردند و به آموزش خود ادامه دادند ولی یک نفر حاضر نشد کوچکترین تشکر را از معلمانی که با جان و دل پای کار بودند برای تحصیل و آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان مملکت که هر کدام هم اکنون یا به نحوی در دانشگاه های مختلف مشغول تدریس هستند و یا عده ای هم از تحصیل دست کشیدند، هیچ کَس حاضر نشد خرج گوشی سوخته یا لپ‌تاپ فرسوده و از کار افتاده معلمان را بدهد ( گوشی و لپ تاپ و کامپیوتر جز وسایل شخصی هر فرد محسوب می‌شود) سؤال بنده حقیر به عنوان یک معلم در این مملکت این است که کدامیک از پدر و مادران عزیز این مملکت اعم از کارمند در هر پست و مقامی و غیر کارمند، کدامشان حاضر شدند یا حاضر هستند وسیله شخصی خود را در اختیار فرزندان مملکت و دیگران قرار دهند بدون هیچ گونه مدعی بودن
    معلمان برای رضای خدا کار کردند ولی مسئولان و سایرین خیر

    معلمان و جامعه پزشکی اعم از دکتر و پرستار و سایر پرسنل از جان خود مایه گذاشتند
    ولی باید بگم متأسفانه این حق ماها نیست که با کوچکترین اعتراض یا اخراج شویم یا مورد بازجویی و بازخواست
    حق ما معلمان و همچنین جامعه پزشکی و پرستاری این نیست....

    ما شنیده ایم که می‌ گویند معلمی شغل انبیاء ست اما انبیاء الهی عدالتی در بین شان برقرار بود اما ماها چی؟؟؟؟؟؟؟

    تا کی باید همه نسلی را در همه ی مشاغل مختلف تربیت کنیم ولی حق و حقوق خود را دریافت نکنیم و دهانمان را ببندیم و چشمانمان را بسته نگه داریم از روی این همه تبعیض در وضعیت حقوقی و... به نسبت سایر دستگاه های اداری و خصوصی و.....

    کیست که عدالت واقعی را برقرار کند؟؟؟؟؟؟؟؟
    کیست که حرفش با عمل و وعده هایش یکسان باشد؟؟؟؟؟؟؟؟

    حکومت حضرت علی علیه السلام و آقا مهدی صاحب الزمان عج حکومت عدل است نه حکومت استبدادی و ظلم

    تا کی باید شاهد چنین اوضاع نابسامان و تضعیف حقوق در بین ادارات در این مملکت باشیم که در آن دم از حکومت علی علیه السلام می‌زنند و حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟

  • جلیل

    تمام ادارات و نهادهای دیگه به مناسبت های مختلف به کارمندان خودشون راه به راه هدیه میدن.

  • ناشناس

    چرا توصیه پذیر نیستی و توصیه میکنی ؟؟ گشت پوششی جمع کن این ترفند قدیمی شده .. اگر قادر به اداره دولت نیستی که نیستی لطفاً بروید .. از بس وعده الکی دادید خسته شدیم وعده نده .. انتصاب افراد بی تجربه مثل زاکانی و دیگران در پستهای حساس و کلیدی خود داری کن ..

  • احمد

    چرا به فکر سرایداران وخدمتگذاران مدارس نیستید چرا اینقدر به ما ظلم میشود

  • اسمعیل دهقان

    باسلام بنده اول مهر ماه سال 1400 بازنشست شدم جناب رئیس جمهور فاقد مسکن فاقد رتبه بندی و فاقد هدیه جنابعالی با چندین عروس وداماد ولی دراین طول 30سال خدمت بجز تبعیض وبی عدالتی در آموزش وپرورش ندیدم دم از عدالت نزنید بگذارید به حال خودمان باشیم مان خواستیم با همین ساخته ایم

  • ناشناس

    گره ذهنی دانش آموزان آینده مبهمشونه که اونم دست شما زحمت کشانه، بسم ا...

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر